Ga naar inhoud

Blijft xp op je pc na installatie vista


Anoniem2

Aanbevolen berichten

nee, vista maakt een compleet ander boot aan en je windows xp is niet meer op te starten.\r\nof misschien zijn er alternatieven.\r\nwat je kan doen is je huidige boot bestanden waarmee XP nu wordt opgestart op een diskette plaatsen zodat je deze boot bestanden niet kwijt raakt.\r\nwat je dan moet doen is het volgende.\r\nkilk op Start/Configuratiescherm/mapopties.\r\nga naar tabblad weergave en vink \"Verborgen bestanden en mappen weergeven\" aan.\r\nvink \"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)\" uit.\r\nzet de volgende bestanden op een diskette,\r\nBootfont.bin\r\nconfyg.sys\r\nBOOT.BKK\r\nntldr\r\nboot.ini\r\nNTDETECT.COM\r\nstart je dan met de diskette de computer op dan kan je XP waarschijnlijk nog opstarten.\r\nna een nieuwe install van vista zullen deze BOOT bestanden niet meer worden aangesproken.\r\nzelf heb ik dit niet geprobeerd maar wel heb ik deze bestanden zelf op een diskette staan voor als er ooit eens een probleem zou onstaan doordat ik deze bestanden zou missen.\r\nwel moet XP natuurlijk nog op een andere partitie staan dan vista maar dat begrijp je zelf ook wel.\r\nmocht het toch onverwachts niet lukken meld dat dan.\r\nmaar als je met deze bestanden op een diskette met die diskette je pc opstart voor je windows vista installeerd zal je zien dat XP op de dezelfde wijze opstart zoals het nu vanaf de HDD gebeurd.
Link naar reactie
Als je XP wilt behouden tijdens de installatie van Vista moet je beschikken over een lege partitie. Selecteer deze partitie tijdens de installatie.\r\n\r\nVista zal automatisch een boot manager aanmaken die tijdens het opstarten van de pc zal verschijnen. Hierin kun je kiezen om Vista of \"Earlier version of Windows\" op te starten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...