Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 FF een vraagje. \r\n\r\nWanneer ik vista gaat installeren op me pc en XP staat er nog op. Blijft XP er dan ook op staan ook zodat ik een dualboot krijg (linux staat er ook al op) Of gooit hij bij de installatie XP er af? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 nee, vista maakt een compleet ander boot aan en je windows xp is niet meer op te starten.\r\nof misschien zijn er alternatieven.\r\nwat je kan doen is je huidige boot bestanden waarmee XP nu wordt opgestart op een diskette plaatsen zodat je deze boot bestanden niet kwijt raakt.\r\nwat je dan moet doen is het volgende.\r\nkilk op Start/Configuratiescherm/mapopties.\r\nga naar tabblad weergave en vink \"Verborgen bestanden en mappen weergeven\" aan.\r\nvink \"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)\" uit.\r\nzet de volgende bestanden op een diskette,\r\nBootfont.bin\r\nconfyg.sys\r\nBOOT.BKK\r\nntldr\r\nboot.ini\r\nNTDETECT.COM\r\nstart je dan met de diskette de computer op dan kan je XP waarschijnlijk nog opstarten.\r\nna een nieuwe install van vista zullen deze BOOT bestanden niet meer worden aangesproken.\r\nzelf heb ik dit niet geprobeerd maar wel heb ik deze bestanden zelf op een diskette staan voor als er ooit eens een probleem zou onstaan doordat ik deze bestanden zou missen.\r\nwel moet XP natuurlijk nog op een andere partitie staan dan vista maar dat begrijp je zelf ook wel.\r\nmocht het toch onverwachts niet lukken meld dat dan.\r\nmaar als je met deze bestanden op een diskette met die diskette je pc opstart voor je windows vista installeerd zal je zien dat XP op de dezelfde wijze opstart zoals het nu vanaf de HDD gebeurd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 P.S. als vista op je hdd is geïnstalleerd zal de nieuwe BOOT van vista opstarten.\r\nStart je de pc op met de diskette gebeurd dat niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Heb zelf ook een dualboot xp en vista,als je pc opstart krijg je een opstartscherm te zien met een oudere versie van windows (xp) en vista.\r\nJe kan zonder moeite xp gewoon opstarten.:mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Als je XP wilt behouden tijdens de installatie van Vista moet je beschikken over een lege partitie. Selecteer deze partitie tijdens de installatie.\r\n\r\nVista zal automatisch een boot manager aanmaken die tijdens het opstarten van de pc zal verschijnen. Hierin kun je kiezen om Vista of \"Earlier version of Windows\" op te starten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 OK dan was de info die ik had achterhaald en kan je mijn reactie als niet geschreven beschouwen.\r\nsucces. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 En wil je later alleen nog maar opstarten met Win XP, lukt dat niet met de boot.ini aanpassen oid, dat kan alleen goed met [URL=\"http://www.vistabootpro.org/\"]VistaBootPRO[/URL].\r\nWindows Vista werkt namelijk niet meer met boot.ini Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 We zullen zien en schelden wanneer het eens niet werk :D\nMaar zeer bedankt voor de informatie Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 [QUOTE=PC Dream;293046]We zullen zien en schelden wanneer het eens niet werk :D\r\nMaar zeer bedankt voor de informatie[/QUOTE]\r\n\r\nzet voor alle zekerheid je bootbestanden op een diskette, dan heb je ze nog maar als mensen met die ervaring het hier plaatsen zal het wel lukken denk ik. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 Diskette? heb nog geen eens een diskette drive :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 [QUOTE=PC Dream;293193]Diskette? heb nog geen eens een diskette drive :D[/QUOTE]\r\n\r\nDat zijn dan ook vreselijk dure apparaten die alleen in high-end mega PC\'s zitten :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 ja, dan kan dat niet hé :mrgreen:\r\nkan ook op een cd hoor, dan start je de pc op met die cd in je drive.\r\nwel een beetje weinig data dan op 1 cd. :mrgreen:\r\nsucces. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen