Ga naar inhoud

Kan ik Vista Boxed-versie kopen als systeembouwer?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\nEr mij nog steeds 1 ding niet duidelijk over Vista.\r\n\r\nEr schijnen mogelijkheden te zijn om Vista te kopen.\r\n1: Retail-versie -> Je betaald de volle mep voor een complete Vista-versie\r\n2: OEM-versie -> Goedkoop; je krijgt de complete Vista-versie maar alleen\r\nals je ook gelijk een PC erbij koopt.\r\n3: Boxed-versie -> Prijs vrijwel gelijk aan OEM, maar alleen voor systeembouwers.\r\nGeen support van Microsoft.\r\n\r\n\r\nNu ben ik zo\'n (particulier) systeembouwer. Ik heb mijn PC helemaal zelf gebouwd \r\nen verander er regelmatig hardware aan. Momenteel draai ik op XP Pro.\r\n\r\nNu mijn vragen:\r\n1: Kan ik de boxed-versie van Vista voor systeembouwers kopen? Scheelt erg in de\r\nprijs: Vista Ultimate kost als Retail 539 euro, terwijl de Boxed-versie maar 189 kost.\r\nEn dat is geen upgrade maar een volledige versie! Dat scheelt nogal een hoop geld.\r\n\r\n2: Kan deze versie ook meedere malen geïnstalleerd worden? Daar ik nogal eens\r\nhardware upgrade, moet ik vaak helemaal formateren en de boel opnieuw installeren.\r\n\r\nWie o wie heeft hier een duidelijk antwoord op? Of een website van een vertrouwde\r\nbron waar dit vermeld staat?\r\n\r\nBij voorbaat dank.\r\n\r\nPaul
Link naar reactie
[quote=Ultimate;292722]Heb het antwoord eigenlijk al 1/2 topics teruggegeven, maar zal het hier ook nog even zeggen.\n \nBOX heeft één licentie die aan een moederbord wordt gekoppeld. Dus kan maar aan 1 pc gehangen worden. Retail niet.\n \nVolgens mij kan je het wel meerdere malen opnieuw installeren mits het op dezelfde pc is.[/quote]\n \nKan ook in die OEM computer als je bijv. een ander moederbord erin zet.\nMaar dan moet je wel telefonisch even met Microsoft bellen, wordt het wel opgelost.\nZoon heeft dat 3x gedaan, dan met XP Home versie.\nGing zonder probleem eigenlijk, ze zien daar toch wel dat het betreffende nummer 1x in gebruik is.\nAlleen is het allemaal een heel gedoe en tijdrovend, ik heb er later een achterdeeur versie opgezet, installeren en klaar.\nIn dit geval niet erg omdat de originele ook aanwezig is.
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;292875]Volgens uitleg op onderstaande site,is de koppeling Vista-Licentie en hardware losgelaten door Microsoft.\r\n\r\n[url]http://www.techzine.nl/nieuws/11747/Goedkope-versie-van-Vista-voor-particulieren.html[/url]\r\n\r\n\r\nGreetz[/QUOTE]\r\n\r\nKijk voor de lol meteen even naar de bronvermelding boven dat artikel ;)\r\n\r\nBinnenkort zullen we in het blad ook uitgebreid ingaan op de OEM-licenties voor Windows Vista. Op [url]http://www.microsoft.com/netherlands/partner/licenties/correctsoftwaregebruik/faq.aspx[/url] vind je hierover ook veel informatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...