Ga naar inhoud

laptopscherm voor desktop

Aanbevolen berichten

In theorie wel. In de praktijk denk ik dat je het complete aansluitschema van die laptop nodig hebt, om te weten welk draadje waar voor dient. Vervolgens kun je die draadjes aan een standaard-connector zetten en op je computer aansluiten.\r\nVoor de voeding van het scherm zul je spanning en stroomsterkte moeten weten, en daar een geschikte voeding bij zoeken.\r\n\r\nMet andere woorden: je hebt redelijk verstand van elektrotechniek nodig en daarnaast zijn de complete technische gegevens van de laptop erg handig.\r\nHet is veel makkelijker een nieuw scherm te kopen! Daarnaast zal de resolutie van het scherm van een oude laptop ook niet om naar huis te schrijven zijn. 800x600 gok ik zo. Niet echt meer van deze tijd. 1024x768 is op dit moment de ondergrens. Liever 1280x1024 of nog hoger.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hi Foobar,\r\n\r\nIk heb zo\'n zelfde probleem alleen dan net ietsje anders. Misschien kan je mij wel helpen of misschien aan het electrische schema. Mijn laptopscherm werkt neit meer met de interne connector en wil deze dus op de externe vga poort aansluiten. Volgens mij werkt de stroom nog wel via de interne connectie. Ik hoop echt dat je mij hiermee kan helpen, want geld voor een nieuwe laptop heb ik niet en ook niet om het hele moederbord te vervangen. Ik wil dus eigenlijk de functie van mijn laptop behouden doormiddel van het aansluiten van mijn connectors op de externe aansluiting (vga poort)\r\nhet probleem is ook nog eens dat ik in Aruba woon en dus hier bijna niks kan krijgen van onderdelen.
Link naar reactie
Hoi Tweety, je zou op google kunnen zoeken op electronica sites of ander de leverancier ( merk) kunnen bellen of ze een schema voor je hebben of op google op reparatie sites kunnen kijken en die dan bellen of ze schema \'s voor je hebben. Of op 2ehands sites kunnen zoeken naar een identieke laptop voor onderdelen? (Ps ik denk dat bedrijven niet zo happig er op zijn om schema \'s uiteleveren, reparaties zijn ook hun broodwinning, maar je kunt het proberen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...