Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2007 Delen Geplaatst: 5 februari 2007 ik heb vista ultimate 32bits oem versie op systeem gezet maar er is iets gek.\r\nop c staat xp en op d wil ik vista .niets gek mee denk ik (dual boot)\r\nnu gaat het installeren goed todat daze bijna bijn het einde is en bij de laatste optie die je ziet op scherm INSTALLATION COMPLETING gaat mijn monitor uit?\r\nna een paar min (3) gaat deze weer aan en zie ik dat install klaar is en vraagt voor herstart (telt of of druk op enter) lijkt nog goed.\r\nmaar als na restart pc weer aangaat en ik zie even kort bruine streepjes van windows\r\ndie aan het laden is .\r\nik zie dan zwart scherm waarop staat dat windows gaat voorbereiden (puntjes.........aftellen met melding dat dat even kan duren)\r\ndan gaat monitor weer uit? en komt niet meer aan.\r\nop websites heb ik gezien dat na de herstart je usernaam -klok etc moet instellen.\r\nik kom daar nooit op.\r\nwat is er aan de hand?\r\n\r\nmijn pc heeft het volgende\r\n-pentium4 3.2\r\n-2 gb geheugen\r\n-nvidia 6800gts 256mb videokaart\r\n--300 gb hd\r\n\r\nveel dank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2007 Ik had precies het zelfde heb toen eerst maar vista drivers voor mijn videokaart gezocht en deze geinstaleerd en had er toen geen last meer van. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 hoe kan ik drivers van videokaart varanderen ?\r\nik installeer via kaal systeem.\r\nals ik update doe moet ik dan de videodrivers van xp veranderen met nieuwe voor vista.?\r\nmaar ik snap 1 ding niet want als ik videodrivers verander en vista daarover heen ga installerenben ik toch alles van xp kwijt????\r\nof is de fout dat ik eers een legale xp moet hebben en dan vista daarover heen installeer?\r\n\r\nik kom er niet uit\r\n:( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 je moet alles legaal hebben Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 maar als ik oem versie van vista ultimate 32bits heb kan deze op een lege nieuwe schrijf worden geinstalleerd.\r\ndan heb ik geen andere versie nodig van windows.\r\ndaarom is het oem .....\r\nte verduidelijking : ik heb 1 hd waarom ik via boot van vista dvd install laat plaats vinden.\r\nik doe pc aan - vista dvd in spelen en kies opstarten van cd- install gatt dan zijn gang.\r\ndan heb ik nog steeds het zelfde probleem.\r\nMaar het gekke is dat als ik BETA VERSIE VISTA installeer en deze is klaar met install\r\ndie het WEL doet???? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Het schijnt dat het probleem ligt bij nvidia,bijna iedereen met een nvidia videokaart hebben problemen met vista.(Er zijn zelfs nog geen juiste drivers voor vista)\r\nIk draai zelf een dualboot xp en vista en ati had al wel goede drivers voor vista kijk eerst de kat uit de boom voordat ik alleen met vista ga draaien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2007 dus ik zou beter een ati videokaart kunnen kopen ...\r\nals ik dan boot van kaal systeem en installeerdan vista (oem) zou ik wel beeld moeten krijgen?\r\nzo als ik het nu begrijp zijn de nvidia videokaarten niet goed vista proof.\r\nals ik een ati kaart zou kopen is mijn oog gevallen op\r\nsappire ati x1650 pro\r\n256 mb geheugen\r\nagp 8x\r\nkloksnelheid chip 590mhz\r\nkloksnelheid geheugen 1380 mhz\r\ntype geheugen ddr3\r\n\r\nop de site van de winkel staat dat deze goeg is voor vista!\r\n\r\nkost 120 euro maar er staat ook een atix1600 pro met 512 mb en die is 130 euro?\r\nmet ddr2 geheugen welke is beter?\r\n\r\nveel dank :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2007 Hoi, \r\n\r\nIk wil toch even reageren op het feit dat alle nvidea gebruikers problemen met vista hebben; nu ben ik een nvidea gebruiker en heb nergens last van. IK heb nu zelf een gforce 7900 en daarvoor een 7300 die beiden ZONDER PROBLEMEN door vista verder geinstalleerd !!.\r\n\r\nIk heb Vista Home Ultimate upgrade gekocht, (had al XP), geinstalleerd geen problemen, nu sinds 1 dag de 64 bits versie geinstalleerd (bij MS besteld) en weer wordt alles zonder problemen geinstalleerd.\r\n\r\nVoor beide kaarten zijn er op de Nvideasite drivers te krijgen voor vista (zowel 32 als de 64 bit versie) en deze gebruik ik ook en tot op heden geen enkel probleem.\r\n\r\nWat betreft de installatie van Vista; boven genoemde schermen kloppen, net als het soms lange wachten, ik weet niet hoe lang je tegen een zwart scherm aan kijkt maar dit is normaal net als het steeds opnieuw opstarten van je pc, bij het begin van de instal geeft vista dit ook al aan; overigens duurde de upgrade bij mij 2 uur !!!! en dat terwijl ik toch een redelijk snelle pc heb. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Ik Heb Het Nog Eens Geprobeerd En...................?\r\n\r\nMet Een Oude Ati 9700 Kaart Die Ik Op Zolder Had Deed Vista Het Perfect, Geen Beeldscherm Dat Zwart Werd Tijdens Install En Bleef Ook Niet Zwart Na Herstart , Na 15 Min Op Bureaublad En Looptals Een Trein!.zelfs Met Aero Aan ....index Is 5.4 Voor Videokaart 4.3\r\n\r\nDank Aan Degene Die Met Mij Mee Wilde Denken Over Het Probleem Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen