Ga naar inhoud

Meer geheugen en batterijverbruik

Aanbevolen berichten

Graag zou ik in mijn laptop wat meer geheugen willen hebben. Ik heb een HP Pavillion ZV6149 notebook met de volgende specs:\r\n\r\nProcessor: AMD Athlon 64\r\nGeheugen: 512 mb DDR SDRAM (333MHz PC 2700)\r\nATI Radeon xpress 128 mb videogeheugen\r\n80 gb 5400 rpm HD\r\netc blablah |-) \r\n\r\nMijn vraag is nu of ik het ga merken in batterijduur wanneer ik er extra geheugen inzet, bv. 256 + 512 mb ipv 256 + 256, of misschien 256 + 1024. Weet er iemand ook misschien hoe het dan zit met de garantie?\r\n\r\ndan heb ik nog een vraag; heb ik er voordeel van dat ik een 64-bits processor heb? Mijn huidige windows XP draait op 32 bit, heb niet de 64-bits editie, maar heb je daar echt voordeel van? Doe wel eens wat grafische dingen, maar niet echt veel... \r\n\r\nMisschien dat iemand antwoord heeft op deze vragen, ik zou het graag willen horen \r\n\r\nDank!
Link naar reactie
Garantie is geen probleem. Laptop en computers zijn modulair en het vervangen/uitbreiden van het systeem heeft geen gevolgen voor de garantie. (Tenzij je met hamer en beitel aan de gang gaat om je geheugenmodules in te bouwen:eek: ) \r\nHet kan zelfs zijn dat je accu het iets langer volhoudt als je wat meer geheugen hebt, omdat er dan minder naar de hdd geswapt moet worden.\r\nWel ff opletten met het aanschaffen van geheugen, (type enz.) Compaq HP Dell en IBM zijn nogal redelijk eenkenning v.w.b. geheugen.\r\nop [URL=\"http://www.geheugen.com/memoryzoek.asp\"]deze site[/URL] kun je opzoeken welk geheugen je nodig hebt.
Link naar reactie
Maar dan wordt je laptop wel zeer traag want 128 mb videogeheugen en 512mb wekgeheugen (2700) met eventueel 512mb erbij en dan 64 bits vista daarop heeft weinig zin. A : het wordt allemaal zeer traag b : Alle mooi maak functies werken niet C : Ik dacht dat 64 bits vista geadviseerd werd als je meer dan 4 gig wekgeheugen had. En laten we dan realistisch zijn dan heeft vista 64 bit gewoon geen nut meer.
Link naar reactie
ATI Radeon xpress 128 mb videogeheugen\n\nIS dit dan een onboard ?\n\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista#Systeemeisen[/url]\n\nWie extra opties zoals de nieuwe Aero-interface wil heeft een zwaardere pc nodig. Onder de naam \'Windows Vista Premium Ready\' zijn aanvullende systeemeisen opgesteld waaraan een pc moet voldoen om de extra\'s te tonen:\n\nHij heeft een CPU sneller als 1 GHZ\nHij heeft 1Gb 1GB systeemgeheugen\nhij heeft een 128 MB-videokaart DirectX 9 compatible \nen een :40GB harddisk met 15GB vrije ruimte\n\nHet moet dus geen probleem geven , ja het werkgeheugen is zwak in je pc maar het moet kunnen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...