Ga naar inhoud

geen beeld bij opstarten

Aanbevolen berichten

[QUOTE=maxalleblas;292431]Dit is allemaal gekomen doordat ik de koeling he losgehaalt niet eraf maar alleen los[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nkan je eens precies beschrijven wat je hier mee bedoeld en om welke fan of koeling het hier gaat en waarom je dit deed?\r\nik ga er vanuit dat je de fan op de processor bedoeld.\r\nen daar kan de oorzaak dan liggen als dit niet goed zit.\r\nde processor bereikt waarschijnlijk al na 1 seconde een temperatuur waardoor de pc zichzelf uitschakeld.\r\nof de koeler maakt contact met de processor omdat de koelpasta niet meer redelijk functioneerd.
Link naar reactie
Even een kleine aanvulling op Intel 3000:\r\nEen AMD kan dus ECHT NIET zonder koeling. Heb diverse gevallen gehad van AMD\'s die al na 1 seconde doorgebrand waren omdat de hobby-knutselaar de CPU-koeler niet of niet goed had gemonteerd.\r\nHet kan inderdaad wel zijn dat je de CPU uit de socket hebt getrokken en dus wel even het advies van Intel 3000 opvolgen en zeker NIET vergeten de koeler weer goed terug te zetten.
Link naar reactie
[quote=Intel 3000;292687]Een AMD kan dus ECHT NIET zonder koeling. Heb diverse gevallen gehad van AMD\'s die al na 1 seconde doorgebrand waren omdat de hobby-knutselaar de CPU-koeler niet of niet goed had gemonteerd.\n\nLijkt mij Stug, Ik heb wel intels zonder coolblok gedraait (600 mhz)[/quote]\n\nNou ik weet het zeker ik heb namelijk zo mijn eigen amd processor op die manier gesloopt :(
Link naar reactie
nou intel, met de huidige processoren lukt dat echt niet hoor zonder koeling.\r\n600 MHZ, je praat hier over het jaar 1999.\r\nbinnen 1 seconden uit. processoren van 600 Mhz praten we niet meer over hé.\r\nen idd zou een reactie van maxalleblas die daarin wat meer over zijn computer verteld wel handig zijn maar misschien is dat ff niet mogelijk voor maxalleblas en wachten we nog ff af.
Link naar reactie
[quote=maxalleblas;292431]Beste forumleden.\n \nIk heb al drie jaar dezelfde pc maar sinds gisteren geeft de pc als ik hem opstart geen beeld meer ook het lampje van de harddisk staat maar 1 seconde aan.\nDit is allemaal gekomen doordat ik de koeling he losgehaalt niet eraf maar alleen los.\n \nGraag jullie oplossing,\n \nDag maxalleblas[/quote]\n \n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Kans is heel groot dat inderdaad de processor stuk is.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Ik heb ook zoiets gehad met een AMD Duron 900 MHz.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Ook nadat de koeler eraf was geweest, moest een andere op.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Dacht ook dat ie goed zat, en omdat ik het met een spiegeltje ging bekijken, zag ik dat hij toch niet goed had gezeten.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Binnen de kortste keer ook geen beeld meer.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Dan schrik je je rot natuurlijk.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Kon ook meerdere andere dingen stuk zijn, maar dat weet je op dat moment niet.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Processor eruit gehaald en naar een computershop in de buurt gegaan.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Deze werd gratis even in een kast gedrukt, inderdaad stuk.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Voor 10 euro had ik een andere ingeruilde, die deed het gewoon, inmiddels gebruik ik die op de andere computer ook alweer een kleine 2 jaar.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Uiteraard nu hééééél goed opgelet met monteren, en ook niet de geleide pasta (dun laagje) vergeten.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Ja door zulke dingen wordt je steeds weer wat wijzer.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Processors zijn ook voor weinig te koop op Marktplaats of zo.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Maar uiteraard loop je dan een risico.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Bij een winkel in de buurt kun je even kijken of ie het doet.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000] [/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Maar het kan in jouw geval altijd nog wat anders zijn, vandaar dat ik voorstel om met die processor even naar een shop te gaan, kun je dat in iedergeval wel of niet uitsluiten.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000] [/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Of je moet een kennis hebben die het even wil bekijken op zijn computer, kan natuurlijk ook, als het voetje het zelfde is uiteraard.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
Link naar reactie
beste forumleden,\r\n\r\nIk heb dit probleem opgelost het bleek dat de koeling niet goed op het moederbord zat.\r\nJullie dank voor de reactie\'s.\r\nMaar ik hebnu weer een ander probleem,\r\nIk kreeg een pentuim 3 pc met twee scsi hardeschijven erin.\r\nDie hardeschijven heb ik vervangen door 1 ide 20.4 gb en toen ging de pc piepen als je hem aanzet ook heb je geen beeld en het lampje van de harddisk gaat niet aan.\r\nGraag jullie hulp,\r\n\r\nDag maxalleblas
Link naar reactie
Dan heb je misschien nog geluk gehad, al moet hij toch een optater hebben gehad, is vermoedelijk (erg) heet geweest.\nKoeling werkt alleen goed als hij vlak op de processor zit, met koelpasta.\nAls wij het over die ventilator hebben tenminste.\n \nDie oude HD, moet misschien aangesloten worden met een 80 aderige kabel!!!!\nJumper goed?\nStaat hij wel in de Bios, moest je bij oudere borden geloof ik soms aanmelden.\nMijn oude bord kon overigens geen grote schijven aan, kon ik alleen omzeilen door het OS op een kleine HD te zetten en een grotere schijf via een losse Controller.
Link naar reactie
Ik betwijfel dat de cpu door hitte kapot gegaan is. Sinds de AMD Athlon XP\'s heeft AMD óók CPU Overheating Protection (COP) waardoor de CPU niet meer doorbrandt als \'ie te heet wordt. Intel bezit deze technologie al een stuk langer, maar deze werkt op een andere manier. in tegenstelling tot AMD wordt de CPU gewoon een stuk teruggeklokt. dan is bijv. de 933MHz Pentium III teruggeklokt naar 200MHz om passief of zelfs zónder koeler te kunnen laten draaien.\r\nDe AMD Duron is de laatste CPU die geen COP ondersteund.\r\n\r\nAls maxalleblas een Intel-CPU heeft, dan heeft hij waarschijnlijk de CPU voor de helft uit het socket gehaald terwijl het vast zit aan het koelblok. Dit is makkelijk op te lossen door het koelblok er helemaal uit te halen, en de CPU eraf te halen. [b]JE KUNT DE CPU NIET ZOMAAR TERUG-DUWEN!!![/b] (eerst het hendeltje aan de zijkant omhoog halen, en niet doordrukken!)\r\n\r\nAls je een AMD Athlon XP hebt, kan het zo zijn dat je de core van de CPU hebt beschadigd. \r\n\r\nde CPU kan ook intern beschadigd zijn!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...