Ga naar inhoud

Kan Vista op mijn computer?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heey,\r\n\r\nIk ga een nieuwe computer kopen met WIndows Vista Home Premium. Ik weet niet of ik de 32 of de 64 bits versie moet kopen.:confused: Dit is de hardware die er in komt:\r\n\r\nGigabyte M55PLUS S3G\r\nAMD Athlon 64 3800+ 2400MHZ\r\nNvidia Geforce 7600GT\r\n512MB RAM 533MHZ\r\n1x 30 GB HDD\r\n1x 80 GB HDD\r\nTrust Wireless Optical Mouse MI-4100\r\nBenq Standard Keyboard
Link naar reactie
Dat klopt, in dual-channel heb je de dubbele bandbreedte, dus theoretisch is je geheugen dan twee keer zo snel.\nWat 32/64 bit betreft, ik zou toch gewoon voor de 32-bit versie gaan, tenzij je een goede reden hebt om de 64-bit versie nodig te hebben. Sta er niets van te kijken als de 64-bit drivers voor je hardware voorlopig nog niet beschikbaar zijn, of nog niet zo goed werken als 32-bit drivers, die immers al sinds Windows 2000 verscheen, in ontwikkeling zijn.\n\nVerder mis ik nog iets van een DVD station, ook wel handig. Die harde schijven zijn zeker schijven die je nog had liggen?
Link naar reactie
Ik heb hier mijn pc ook staan met Windows Vista Home Premium.\r\nOp een :\r\n Intel Pentium 3,2 GHz\r\n Asus P4P 800 E (mainboard)\r\n Asus G 6600 LE 256 MB ((videocard)\r\n 2 x 250 GB schijven \r\n 1 x 120 schijf (opstart schijf)\r\n Creative Labs Audigy LS (soundcard)\r\n 2 GB TwinMos (memory)\r\n\r\nNadat ik eerst 1 GB geheugen had en mijn pc als bagger draaide na de instal van Vista, heb ik er twee banken bij geplaats van 512 MB maar ik vind het persoonlijk geen verbetering. Hij is nog traag. \r\n\r\nDaarbij heb ik dus op [url]www.vistainfo.nl[/url] gelezen dat als je Vista als een Upgradde heb gedaan over Windows XP (maakt niet uit welke versie) dat je dus niet meer terug kan, naar de XP versie. Omdat je productkey dus ongeldig word. \r\nBen je daar even lekker mee, stel je hebt een oudere soundcard, zoals ik de Creative Audigy LS, waar van alleen beta drivers bestaan. En waarschijnlijk dat Creative deze dus ook niet meer update, omdat er inmiddels andere betere kaarten zijn. (Welke ik niet zou gaan aanschaffen omdat ik tevreden ben met deze kaart), ben ik genoodzaakt om met een trage pc te gaan werken. \r\n\r\nIk vraag me stellig af wat Microsoft (Bill Gates) nu eigenlijk wil. Het is toch te gek voor worden dat als je een upgrade doet van XP naar Vista dat je dus niet meer terug kan naar XP als Vista je toch niet bevalt. Ik heb van beiden een legale versie (upgrade welliswaar maar toch) dan kan Microsoft mij toch niet verplichten om Vista te blijven gebruiken als ik terug wil naar mijn vertrouwde XP versie. \r\n\r\nIk zal Microsoft hier eens over gaan berichten en elke repost die ik van hun krijg, zal ik hier terug koppelen.
Link naar reactie
Kan allebei. Lees daarvoor eerst even de post van Gekwordikervan, een paar berichten terug.\r\n\r\nAls je die XP nog ooit wilt gebruiken, dan kun je beter de gewone versie kopen.\r\nHeb je die XP nooit meer nodig, dan is de Upgrade voldoende.\r\n\r\nEr is echter nog een optie, die misschien zelfs beter is: de OEM versie. Aangezien je een nieuwe pc koopt/in elkaar gaat zetten, ben je ook gerechtigd om een OEM versie te kopen. Deze is meestal nog goedkoper dan de Upgrade. \r\nEnige nadeel aan de OEM-versie is dat je deze nooit meer op een andere pc mag installeren. Extreme hardware-veranderingen zijn ook niet toegestaan (lees: alleen moederbord en harde schijf laten zitten, en rest vervangen, bijvoorbeeld). Meer hierover op [url]www.vistainfo.nl[/url]\r\n\r\nJe huidige XP kan trouwens ook OEM zijn. In dat geval kun je niet gebruik maken van de Upgrade versie omdat je het op een nieuwe pc wilt installeren. Blijven de volledige en OEM-versies van Vista nog over ter keuze.
Link naar reactie
[QUOTE=Gekwordikervan;292443]\r\nDaarbij heb ik dus op [url]www.vistainfo.nl[/url] gelezen dat als je Vista als een Upgradde heb gedaan over Windows XP (maakt niet uit welke versie) dat je dus niet meer terug kan, naar de XP versie. Omdat je productkey dus ongeldig word. \r\nBen je daar even lekker mee, stel je hebt een oudere soundcard, zoals ik de Creative Audigy LS, waar van alleen beta drivers bestaan. En waarschijnlijk dat Creative deze dus ook niet meer update, omdat er inmiddels andere betere kaarten zijn. (Welke ik niet zou gaan aanschaffen omdat ik tevreden ben met deze kaart), ben ik genoodzaakt om met een trage pc te gaan werken. \r\n\r\nIk vraag me stellig af wat Microsoft (Bill Gates) nu eigenlijk wil. Het is toch te gek voor worden dat als je een upgrade doet van XP naar Vista dat je dus niet meer terug kan naar XP als Vista je toch niet bevalt. Ik heb van beiden een legale versie (upgrade welliswaar maar toch) dan kan Microsoft mij toch niet verplichten om Vista te blijven gebruiken als ik terug wil naar mijn vertrouwde XP versie. \r\n\r\nIk zal Microsoft hier eens over gaan berichten en elke repost die ik van hun krijg, zal ik hier terug koppelen.[/QUOTE]\r\n\r\nOok voor dit probleem zijn er nu al weer mensen aan de slag gegaan:\r\n\r\n[quote]Work around voor de Windows Vista Upgrade-beperkingen\r\nBeide problemen (de noodzakelijke Windows XP-installatie en het ongeldig maken van de bijbehorende licentiecode) worden omzeild door Windows Vista eerst volledig te installeren op een lege partitie, waarbij het invoeren van de productcode wordt overgeslagen. Na deze installatie moet Windows Vista nogmaals worden geïnstalleerd, maar nu door de installatie-DVD te starten vanuit het zojuist geïnstalleerde Windows Vista. Maak daarbij de keuze voor een Aangepaste installatie in plaats van de Upgrade installatie en voer nu wèl de productcode in. De oude installatie wordt verplaatst naar de map Windows.old en kan achteraf worden verwijderd.\r\n(uit: SchoonePC)[/quote]\r\n\r\n:smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...