Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Hallo allemaal!\r\n\r\nIk ben op het moment aan het twijfelen of ik een nieuw systeem aan moet schaffen, en hoopte dat jullie me misschien wat op weg kunnen helpen.\r\n\r\nIk heb op het moment een zelf samengesteld systeem van MyCom wat zo\'n 3 tot 4 jaar oud is. (Hoewel de meeste onderdelen in de tussentijd wel zijn veranderd). Nou heb ik hiermee toch een aantal problemen gehad. Iets langer dan een jaar geleden bleken opeens mijn processor en mobo te zijn overleden, deze heb ik toen laten vervangen, wat me zo\'n 550 euri\'s koste. \r\n\r\nHelaas heeft mijn pc deze week wederom de geest gegeven en ik vrees met grote vrees dat het weer om mijn processor en/of mobo gaat. (Weet het niet zeker, want die vriendelijke vrienden van MyCom kunnen er pas over een week naar kijken...) \r\n\r\nMijn vraag is eigenlijk tweeledig. Aan de ene kant vraag ik me af of het het waard is om mijn compu te laten maken, wat me potentieel weer 500/600 euro gaat kosten. Het is een goed systeem, en voldeed prima aan mijn eisen, maar aangezien het in anderhalf jaar twee keer stuk is gegaan, ben ik toch wat huiverig om er weer zoveel geld in te investeren. Daarom vraag ik me af of het misschien niet slimmer is om een heel nieuw systeem aan te schaffen.\r\n\r\nMijn tweede vraag is: Ik ben me nu aan het orienteren op een nieuwe pc en heb mijn oog laten vallen op de HP m7780. ([url]http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/36757-37161-39925-39925-39925-12927068-78125385.html[/url]) Wat zijn de ervaringen met deze \"merk pcs\"? Zijn ze een beetje te upgraden en zijn ze stabiel? Of is het toch beter om zelf iets samen stellen?\r\n\r\nSorry voor het hele verhaal! Ik hoop dat jullie me wat suggesties kunnen doen! Alvast bedankt!\r\nMarieke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 je kan beter geen merk pc kopen.\r\nhet mooist is het om een pc te kopen, samengesteld met hardware die goed bij elkaar past met een orgineel besturingssysteem, dus geen recovery cd\'s en dat soort rommel.\r\nhet voordeel van een pc die gemaakt is van hardware en niet uit een fabriek komt is dat alles veel makkelijker te vervangen en uit te breiden is.\r\nen als je de vorige pc gekocht hebt bij mycom en nu in het vierde jaar 2 maal stuk gaat kan je er ook over nadenken eens andere computerwinkels te bezoeken en na te vragen wat de mogelijkheden zijn.\r\nwil je vista gaan gebruiken?\r\ndan heb je best wel een snelle pc nodig met voldoende ram en een sterke videokaart.\r\nmerk pc\'s kunnen best goed zijn zolang je er geen problemen mee hebt en het systeem nog redelijk nieuw is.\r\nook zitten daar vaak recovery cd\'s bij met een boel geintgreerde software en is veel lastiger mee te werken als je ooit je systeem wilt herstellen.\r\ndus een orginele cd van een schoon besturingssysteem is zeker geen overbodige luxe.\r\nik zou je dus geen merk pc adviseren.\r\nsucces. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Stringai, bedankt voor je reactie en je insights! Mijn voorkeur gaat op zich wel uit naar een zelf samengesteld systeem, maar uit luiheid (en financiele overwegingen) kijk ik ook naar merk pcs. :) \r\n\r\nAls ik een nieuwe pc aanschaf zal ik zeker niet meer naar MyCom gaan, ben echt helemaal klaar met die lui. Ben er tot nu toe altijd heen gegaan omdat ze in het verleden goed waren en omdat ik ze wel betrouwbaar vond. (Omdat het een winkelketen is, zeg maar.) Maar in de laatste paar jaar vind ik ze echt ontzettend slecht geworden, qua service en qua producten.\r\n\r\nWat betreft Vista, het is niet zo dat ik per se Vista wil, maar aangezien mijn nieuwe pc toch wel een jaartje of 5 mee moet gaan, kan ik net zo goed gelijk het meest op-to-date os nemen. Ben zowieso van plan om een systeem aan te schaffen waar Vista op kan draaien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 het voordeel van een samengesteld systeem is dat je dan zelf alles een beetje in de hand hebt.\r\ngebruik je dan XP home hoeft er ook niet allemaal de nieuwste en de snelste hardware in.\r\nheb je zelf nog een cd met een orgineel besturingssysteem dan neem je die mee naar je volgende pc.\r\nhet ligt er ook aan wat je allemaal met je pc van plan bent.\r\nwil je zwaar gaan gamen of ben je meer een internetter.\r\ndan kan je best wel een niet zo duur systeem samen laten stellen.\r\nje kan ook zelf op internet prijzen van hardware van internet halen en vergelijken.\r\nzo kan je dus zelf al een beetje uitrekenen wat je ongeveer uit moet geven aan matriaal kosten.\r\nkomt daar nog een bedragje bij voor het bouwen dan kan je het beste in verschillende winkels offertes aanvragen en die weer vergelijken.\r\nheb je er haast mee of bereid je je er op voor zodat je wat meer bagage aan kennis kan geven in een winkel zodat ze je niet van alles proberen aan te smeren bijvoorbeeld.\r\nals ze in een winkel zien dat je in meer winkels aan het checken bent gaan ze vaak meer doen om je als klant binnen te halen en een beetje onderhandelen kan vast geen kwaad.\r\ngoedkoop kan ook duurkoop zijn uiteindelijk en natuurlijk ben je altijd een beetje afhankelijk van de bouwers om het zo maar te zeggen.\r\nals je toch besluit vista te nemen zal de hardware ook iets prijziger worden.\r\nmaar het ligt er ook aan wat voor eisen je er zelf aan stelt.\r\nga je het 3D gebeuren van vista gebruiken of niet.\r\nnu je nog alle kanten op kan zou ik zeggen laat je vooral in verschillende winkels informeren en hier op het forum komen ook mensen die een advies uit kunnen brengen als je zelf iets samen hebt gesteld.\r\nin deze rubriek kan je dan een lijstje plaatsen van een hardwareconfiguratie om te vragen of je daar voldoende aan hebt m.b.t. hoe jij gebruik maakt van je computer.\r\ndus ik zou zeggen ga eens op zoek op internet naar moederborden, processoren, ram geheugen, videokaaren,hdd\'s etc... je kan er alleen maar van leren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 Met een samengesteld systeem heb je dus erg slechte ervaringen .\nGrote onkosten gehad ,en na die onkosten toch nog na korte tijd weer kappot.\nIk zouw dit voldoende reden vinden om gewoon een kant en klaar systeen te kopen.\nEen kant en klaar systeem bevat ook spul dat uitstekend bij elkaar past .\nMet recover cd\'s is helemaal niks mis.\nJe kunt de pc altijd uitbreiden ,al zeggen sommige van niet.\nEn ook de prijs van een zelf samengesteld systeem is niet altijd lager.\nKant en klaar pc\'s worden vaak bij je in de buurt verkocht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 naar mijn mening zijn samengestele pc altijd beter,\n\nEn bij elke pc zaak kun je je pc laten sammenstellen : mycom/vobis/paradigit/enz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 idd intel, alleen ligt het eraan hoe de kwaliteit is die de samenstellers er aan geven.\r\nzijn deze voorzichtig of ruw. zitten ze met hun vingers aan delen waar je niet aan mag komen enz....\r\npersoonlijk vindt ik die recovery cd\'s bagger met al die geïntergeerde software maar een ieder kan er weer verschillende ervaringen mee hebben natuurlijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 Hmmm, ok, ik zal de komende tijd wat research gaan doen op inet. (Zolang mijn broer het nog niet zat is dat ik zijn pc steeds confisceer!) :) Die azerty.nl site is wel goed en betrouwbaar? Als ik iets heb samengesteld zal ik het hier wel laten checken. Ben nl. bang dat ik iets veel te high tech en te duur uitzoek.\r\n\r\nbtw, wat zijn de meningen over Vista eigenlijk? Het is natuurlijk nieuw, dus zitten er nog bugs in? Of is het een hoop fancy stuff die je eigenlijk niet nodig hebt? Ik heb (geloof ik ) nog een cd van Windows XP liggen en dat scheelt natuurlijk alweer aardig in de kosten als ik die gebruik.\r\n\r\nAllemaal bedankt voor het meedenken! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 idd is vista denk ik nog niet vrij van kinderziektes en hoorde ik ook al geluiden dat lang niet alle drivers even makkelijk te krijgen zijn maar kijk ff op dit forum rond, er is hier al heel wat over geschreven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen