Ga naar inhoud

Partitie Genie

Aanbevolen berichten

Mijn harde schijf van 250GB heb ik in Windows XP met Partitie Genie van Data Becker in 4 partities ingedeeld. Zonder moeite kon ik deze partities weer kleiner of groter maken behalve de primaire partitie C (windowsXP) Deze wil ik graag van 20GB naar 50 GB zetten. Er is voldoende ruimte over op de schijf. Maar hij accepteert de wijziging niet. Hoe los ik dit op?
Link naar reactie
Ik zou ten eerste checken dat in opties van Verkenner staat aan/afgevinkt zodanig (in XP meen ik, 3 of 4 regels) dat er geen bestanden mogen worden verborgen, hoe geheim of bijzonder ook, maar ALLES moet worden getoond.\n\nDat is de enige manier meestal om goed te kunnen zien waar nog ruimte over is.\n\nHelpt dit nog niet, dan zou ik sommige partities gaan verkleinen, dus een deel ruimte deleten om vervolgens die ruimte als extra aan C: te geven.\n\nMisschien kan dat eenvoudig, door weer te proberen C: te vergroten waarbij het prog wellicht zelf naar de gedeletede ruimte grijpt, anders misschien door een opdracht \"iets doen met vrije ruimte\".\n\nHet kan zijn, dat het prog ook nà deleten van schijfruimte verschil blijft maken tussen \"primaire\" en \"logische\" ruimte en het bespelen daarvan gaat niet met ieder prog precies eender.\n\nJe kunt ook van de niet-C-partities eerst zo veel mogelijk ruimte geven aan de partitie die tegen C: aan ligt (in XP heet die niet altijd D: dus letter kan ik je niet zeggen) en dan heb je [b]misschien[/b] in je partitie-prog de mogelijkheid om dat brok extra te deleten naar keuze aan de grens met C: of juist aan de verkeerde kant.\n\nHet zou kunnen dat het alleen maar lukt als de dode ruimte pal tegen C: reeds aan ligt.\n\nZelf heb ik partitie-progs PartitionMagic en Paragon en die werken onderling al tamelijk verschillend.
Link naar reactie
Opgelost:\r\nIk heb de andere partities verkleind en een nieuwe partitie gemaakt van 50GB. Windows XP hier naar gekopieerd. Deze partitie ingesteld als primaire partitie en geactiveerd. Vervolgens de volgorde in de lijst gewijzigd waardoor Windows XP no 1 werd. Als laatste de niet-primaire Windows-partititie verwijderd en de andere qua grootte weer aangepast.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...