Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Ik heb onlangs een nieuwe pc (MSI P965 Platinum HD, Core2duo 6600 met 2GB ram, Seagate SATA harddisk en ATI 1600pro 512MB) gekocht met Windows Media Center 2005.\r\n\r\nIk heb de indruk dat deze vrij traag werkt.\r\nAls ik een MP3-file afspeel en tegelijkertijd nog iets anders doe (bvb. software installeren), dan hapert die MP3-file.\r\nIk heb al de laatste driver van mijn soundchip (Realtek) geïnstalleerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Dat hoeft niet meteen aan je processor te liggen. Het kan ook zijn dat je harde schijf het te druk heeft, en daardoor niet netjes je MP3 kan lezen.\n\nHad je trouwens nooit gemerkt dat in vrijwel alle installatie-wizards in één van de eerste schermpjes te lezen is dat aangeraden wordt om alle achtergrondprogramma\'s uit te schakelen?\nHet maakt trouwens ook nog wel uit welke mediaspeler je gebruikt. WinAmp, bijvoorbeeld, neemt bijzonder weinig geheugen en processortijd in beslag, anderen kunnen een stuk zwaarder zijn. Normaal gesproken zul je dat echter niet merken, maar als je PC iets aan het installeren is (wat nu eenmaal een hoop schijfactiviteit veroorzaakt) kan het net allemaal iets teveel worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Een los geluidskaartje van ca. 25 euro van Creative doet ook wonderen.\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/71209[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Die onboard geluidskaarten zijn tegenwoordig prima hoor (ook met High def.).\r\nIk zou hem eens een stresstest laten doen kijken hoe het gaat, mocht er iets niet helemaal in orde zijn moet dat daar toch in duidelijk worden. Ik heb ook een E6600 en 2GB ram en moet zeggen dat ik het erg snel vind reageren allemaal met multi tasking.\r\n\r\nIk heb 1 keer eerder gehad (bij een klant) dat de muziek ook bleef haperen bij het minste geringste activiteit extra en dat was omdat het ram geheugen stikte van de fouten, na het plaatsen van een nieuwe module was het ook opgelost. \r\n\r\nDus laat hem eens een stress test doen zou ik zeggen (of memtest ofzo). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 [QUOTE=Quentinn;292343]Die onboard geluidskaarten zijn tegenwoordig prima hoor (ook met High def.).[/QUOTE]Ja, maar onboard geluid betekent wel extra processorbelasting. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 Ik heb een vergelijkbaar systeem en OS, heb dus wel een geluidskaart geïnstalleerd en kan zonder problemen mp3-tjes spelen in WMC en ondertussen andere taken uitvoeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 [QUOTE=JohnL;292269]Dat hoeft niet meteen aan je processor te liggen. Het kan ook zijn dat je harde schijf het te druk heeft, en daardoor niet netjes je MP3 kan lezen.\r\n\r\nHad je trouwens nooit gemerkt dat in vrijwel alle installatie-wizards in één van de eerste schermpjes te lezen is dat aangeraden wordt om alle achtergrondprogramma\'s uit te schakelen?\r\nHet maakt trouwens ook nog wel uit welke mediaspeler je gebruikt. WinAmp, bijvoorbeeld, neemt bijzonder weinig geheugen en processortijd in beslag, anderen kunnen een stuk zwaarder zijn. Normaal gesproken zul je dat echter niet merken, maar als je PC iets aan het installeren is (wat nu eenmaal een hoop schijfactiviteit veroorzaakt) kan het net allemaal iets teveel worden.[/QUOTE]\r\n\r\nHet haperen is niet enkel bij installatie van software (dat was maar een voorbeeld), heb het ook als ik bvb. een bepaalde toepassing (OpenOffice) open of via verkenner andere bestanden verplaats.\r\nIk had dit voor met WMP maar heb het ook met WinAmp.\r\n\'k Ga er eens een soundcard in stoppen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen