Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2007 Delen Geplaatst: 2 februari 2007 Wie helpt me met het volgende probleem:\r\n\r\nDe computer start erg slecht op moet aanknop en resetknop inhouden om hem op te starten.\r\n\r\nKrijg dan in het eerste scherm:\r\n\r\nWarning cpu has been changed.\r\nPlease re-enter cpu setting in the cmos and remeber save.\r\n\r\nDaar boven staat Primary Master: Maxtor\r\n Primary Slave None.\r\n\r\nAls ik dan kies voor Biosscherm en kies voor beste instelling dan doet hij het weer goed.\r\nBattery is pas vernieuwd.\r\n\r\nBij voorbaat dank.\r\n\r\nMartin Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2007 Het kan zijn dat de waarde die jij opgeeft voor de CPU niet de goede waarde is.\r\nJe schrijft niet welk merk / type moederbord je hebt en welke cpu er op zit.\r\nDeze melding komt wel steeds terug als je de verkeerde waarde opgeeft.\r\nDus als je bijv. een PIII 1000 MHz op je moederbord hebt zitten en je geeft aan dat het een 1250 MHZ-cpu is, dan zul je die melding blijven krijgen.\r\nOmdat je aangeeft dat je én de powerknop én de resetknop moet gebruiken om de pc op te starten, denk ik toch dat je daar het probleem moet zoeken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Hallo,\r\n\r\nIs een Intel Pentium (R) 4 cpu 2.00ghz. kloksnelheid 2.00Ghz 512Mb\r\n\r\nMoederbord Shuttle AB45 P4 478 Memory 2 ddr.\r\n\r\nBij voordaat dank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Misschien een Bios-update uitvoeren?\r\n[URL=\"http://drivers.softpedia.com/get/BIOS/Shuttle/SHUTTLE-AB45-Bios-117.shtml\"]http://drivers.softpedia.com/get/BIOS/Shuttle/SHUTTLE-AB45-Bios-117.shtml[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2007 Nou de bios update gedaan, maar nog steeds het probleem dat hij moeilijk opstart.\r\nMoet spelen met de aan uit knop en reset en knop en dan komt hij op gang.\r\nHet vreemde is dat hij dan ook vraagt om de bios instellingen op te slaan.\r\n\r\nBedankt. Martin Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2007 Begin een beetje richting de voeding te denken.\r\nAls je de bios-settings voor de cpu goed stelt, is de datum dan wel goed?\r\nAls de batterij wordt leeg getrokken, dan zou ook de systeemtijd steeds op een bepaalde datum teruggezet moeten worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2007 Bedankt \r\nDaar zat ik zelf ook aan te denken, breng hem morgen weg dan hoor je het wel.\r\n\r\nMartin Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 We zijn er uit, het was de voeding.\r\n\r\nBedankt u allen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen