Ga naar inhoud
  • 0

Forum beschermen tegen spam


Anoniem2

Vraag

Ik beheer sind kort een forum, maar ik heb de laatste dagen erg veel last van spam berichten in het forum.\r\n\r\nHoe voorkom ik dat dit gebeurd, zonder nieuwe gebruikers het te moeilijk maken om zich te registreren.\r\n\r\nEen spammer verwijder ik de zelfde dag nog, en ook blokeer ik het IP-adres en alle spam dat geplaatst is.\r\n\r\nIemand ideeën?
Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Moeilijker maken om te registreren:\r\n\r\n- Account laten activeren door een link in een emailbericht. Hierdoor weet je zeker dat het emailadres actief is.\r\n- Bij registreren cijfer/lettercode laten overtypen van gegeven afbeelding.\r\n\r\nRegistreren wordt hierdoor niet al te moeilijk. Een van beiden wordt op de meeste forums toegepast. Sommigen allebei.\r\n\r\nEr blijven echter die-hard spammers die zelfs die procedure willen doorlopen om hun troep kwijt te kunnen, zoals de laatste tijd ook vaker voorkomt op dit forum. Daar kun je niet echt iets tegen doen.
Link naar reactie
  • 0
[quote=FooBar;292054]Moeilijker maken om te registreren:\n \n- Account laten activeren door een link in een emailbericht. Hierdoor weet je zeker dat het emailadres actief is.\n- Bij registreren cijfer/lettercode laten overtypen van gegeven afbeelding.\n \nRegistreren wordt hierdoor niet al te moeilijk. Een van beiden wordt op de meeste forums toegepast. Sommigen allebei.\n \n[/quote]\n \n \nEr zijn programma\'s die zich echt niet laten tegenhouden door de code in de plaatjes, en e-mail link voor activatie heeft ook totaal geen nut tegen de echte spambots.\n \n[URL=\"http://www.botmaster.net/movies/XFull.htm\"]Kijk en huiver !!![/URL]
Link naar reactie
  • 0
[quote=ctrlaltdelete;292095]Er zijn programma\'s die zich echt niet laten tegenhouden door de code in de plaatjes, en e-mail link voor activatie heeft ook totaal geen nut tegen de echte spambots.\n \n[URL=\"http://www.botmaster.net/movies/XFull.htm\"]Kijk en huiver !!![/URL][/quote]\nNou daar word rajo niet vrolijk van :(
Link naar reactie
  • 0
[quote=rajo;292259]Nou daar word rajo niet vrolijk van :([/quote]\n \nHet is wel eens goed om te zien hoe die spam op alle forums word gezet.\nEn zo\'n spambot is gewoon te koop.\nDenk dat het nog legaal is ook.\n \nHet helpt ook niet veel om dan een ip of het gebruikte e-mail adres te bannen.\n \nIn [URL=\"http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=427852\"]de andere link[/URL] staan aardig wat maatregelen die je kunt nemen tegen zulke spam.\n \nZelf heb ik gewoon wat e-mail gebanned op [EMAIL=\"*@*.com\"]*@*.com[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.ru\"]*@*.ru[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.info\"]*@*.info[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.biz\"]*@*.biz[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.org\"]*@*.org[/EMAIL] enz.... dat scheelt een heleboel :p
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=ctrlaltdelete;292271] \r\nZelf heb ik gewoon wat e-mail gebanned op [EMAIL=\"*@*.com\"]*@*.com[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.ru\"]*@*.ru[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.info\"]*@*.info[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.biz\"]*@*.biz[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.org\"]*@*.org[/EMAIL] enz.... dat scheelt een heleboel :p[/QUOTE]\r\n\r\nDit lijkt mij een goed plan, al het ander heb ik al geprobeerd.\r\n\r\nBedankt voor de tips:idea:
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=ctrlaltdelete;292271] \r\nZelf heb ik gewoon wat e-mail gebanned op [EMAIL=\"*@*.com\"]*@*.com[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.ru\"]*@*.ru[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.info\"]*@*.info[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.biz\"]*@*.biz[/EMAIL] [EMAIL=\"*@*.org\"]*@*.org[/EMAIL] enz.... dat scheelt een heleboel :p[/QUOTE]\r\n\r\nMijn internetprovider levert geen emailadressen. Daardoor ben ik aangewezen op een @gmail.com-adres.\r\nIk vind \'t niet gek dat ik niet op jouw forum geregistreerd ben :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...