Ga naar inhoud
  • 0

hoe belangrijk programma versie & scan engine

Anoniem2

Vraag

vroeg mij eens wat af,:confused:\ngebruik al een paar jaar symantec antivirus corporate edition (tot volle tevredenheid trouwens, heb in 3 jaar tijd 1 keer een virus gehad)\n\nmaar hoe belangrijk is de programma versie eigenlijk \nen hoe belangrijk is de scan engine (en wat doet welke).\n\nsysteem: winXP pro sp2\nsymantec program 8.1.1.314\nsymantec scan engine 4.2.0.7\n\nbdw hoe krijg ik een plaatje in dit venster ipv als bijlage??:mrgreen:
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

• 0
[quote]heb in 3 jaar tijd 1 keer een virus gehad\n[/quote]\n \nIs niet juist.\nEr is in 3 jaar tijd 1 keer een virus ontdekt door je virusscanner.\n \n \nIk heb een computer ter reparatie gehad waar een volledig up-to-date versie op stond van Symantec Corporate, en zag in de lopende processen wat verdachte zaken.\n \nToen Symantec eraf gehaald, andere scanner erop, en vond flink wat trojans en andere malware.\nTijdens die handelingen was de pc niet verbonden met internet.\n \nIk stond er met verbazing naar te kijken, ik vond en vind Symantec Corporate een goede virusscanner.\n \n \nProgramma-versie en scan-engine (en andere componenten) zijn erg belangrijk.\nVoor het verwijderen en/of opsporen van malware zijn steeds nieuwe technieken nodig.\nDie techniek zit niet in de virusdefinities. \n \nVergelijk het met een chirurg die wel alles leest en leert over nieuwe operatie technieken, maar met oud gereedschap moet blijven werken.\nDan kan hij een aantal operaties gewoon niet uitvoeren, of niet eens de juiste diagnose stellen.\n \n \n \nOok al heb je een goede virusscanner, controleer je systeem regelmatig met een online virusscanner van een ander merk.
Link naar reactie
  • 0
ik zat het mij dus af te vragen hoe goed mijn virusscanner is (en ik heb net een trojan weg gehaald bij mijn zus)\ndus ik ben nu ook een bezig met online scans etc. \n\ndat ene virus klopt ook niet helemaal want ik heb er nog een gehad toen ik voor het eerst een pc had en nog niks wist (3 jaar terug)\nen ik heb er nog een gehad door met mijn stomme kop, tijdens een schone instal van win XP vast de lan kabel aan te sluiten.\n\ndus het word wel eens tijd voor een nieuwe versie\n\nheb gisteravond de quick scan van kasperski gedaan en niks gevonden\nben nu bezig met bitdefender.\n\nen kan je me ook nog vertellen hoe ik de plaatjes in de tekst krijg ipv als bijlage
Link naar reactie
  • 0
[quote]en kan je me ook nog vertellen hoe ik de plaatjes in de tekst krijg ipv als bijlage[/quote]In het Controle paneel bij Wijzig opties: In weergaveopties discussies: aanvinken Toon schermafbeeldingen en Toon afbeeldingen.\n\nAls je op een vraag reageert kunt je linksboven in het venster klikken op Reageer op dit onderwerp (1) of op Reageer (2)\n\n[ATTACH]10170[/ATTACH]\n\n\n\nKlik je op 1 dan krijg je gelijk ook een paperclip te zien; als je daarop klikt kun je het geuploade plaatje door nogmaals op de naam te klikken, gelijk invoegen.\n\n[ATTACH]10171[/ATTACH]\n\n\n\nKlik je op 2 dan kun je dezelfde procedure volgen als je daarna op Meer opties klikt\n\n[ATTACH]10172[/ATTACH]
Link naar reactie
  • 0
de resultaten:\n\nheb kaspersky de critical areas laten scannen - niks\nheb bitdefender de hele pc laten scannen - een aantal trojans (zijn verwijderd)\nmcafee de c schijf laten scannen - niks gevonden.\n\nheb naast symantec ook ad-aware pro draaien (met ad-watch)\nmisschien moet ik er een goeie scanner voor alleen trojans bij nemen.\niemand suggesties??\n\nvoor de liefhebbers het raport van bitdefender in html
Link naar reactie
  • 0
eueuhh die snap ik niet reintje,\nbitdefender heeft \'m als .html opgeslagen op mijn bureaublad\nals ik \'m probeer te uploaden via \"bijlagen\" (paparclipje) dan zegt ie ongeldig bestand wat moet ik dan tussen deze haakjes zetten?\n\nik had \'m natuurlijk ook als .txt op kunnen slaan, maar dat ziet er lang niet zo netjes uit (lees: is minder leesbaar)
Link naar reactie
  • 0
ja haal maar weg, ik denk niet dat het echt interessant is.\nik neem aan dat jij \'m nu op (jou eigen) website heb gezet.\n\nweer back on topic, kwam op de pagina van xs4all wat tegen over 2 progjes om trojans te verwijderen.\n\"TrojanHunter\" en \"The Cleaner\" , kent iemand ze en is het wat \n[URL]http://www.xs4all.nl/veiligheid/trojans/voorkomen.php[/URL]
Link naar reactie
  • 0
Je kunt a-squared free gebruiken.\n \nIs gratis en goed.\n \nProgramma hier downloaden; [URL]http://download5.emsisoft.com/a2FreeSetup.exe[/URL]\n \nInstalleren > [B]updaten[/B] > en dan voor Deep Scan kiezen (de langzaamste maar beste scan)\n \n \nAls je een programma zoekt dat erg goed tegen trojans en andere malware beschermt dan raad ik je het hier nogal onbekende programmaatje BOClean aan.\n \nDat is een klein programma dat zeer goed is in het detecteren van allerlei malware.\nHet werkt alleen niet zoals een gebruikelijke scanner, je kunt er niet eens je systeem mee scannen...:cool: \n \nWel losse bestanden.\n \nHet programma is actief werkzaam in het geheugen en stopt elke trojan of andere rommel die probeert te starten.\n \nJammergenoeg is er geen trial-versie van beschikbaar, maar als je wat zoekt op google zul je zien dat er alleen maar positieve berichten zijn over dit kleine en zeer goede programma.\n \nDe homepage van BOClean is [URL]http://www.nsclean.com/boclean.html[/URL]
Link naar reactie
  • 0
turn, schakel ook je systeem herstel eens uit op alle stations en daarna weer in, dan raak je wel je systeemherstelpunten kwijt, maar ook meteen de systeem herstelpunten waar een kopie van de rommel in staat.\n \nEn het scheelt flink wat gigabyte aan schijfruimte én tijd met scannen.\n \n \n( die \"System Volume Information\\_restore\" mappen zijn systeemherstelpunten)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...