Anoniem2 Geplaatst: 1 februari 2007 Delen Geplaatst: 1 februari 2007 Hey,\r\n\r\nmijn proccesor een AMD Sempron 2600+ is overgeclockt op 2.0 ghz van eerst 1.6 ghz. Hij is nu gemeten via de bios: Maximaal: 50 graden en mobo: 42 graden.\r\nEn gemeten via Everest : Maximaal: 47 graden en mobo: 45 graden.\r\nMaar mijn temperatuur word op normale clock ook 49 graden.\r\nIs de temperatuur te hoog of niet?\r\n\r\nMaximum die temperature \r\nA Variable \r\nO 69°C \r\nP 70°C \r\n\r\n2600 2600 MHz (rated) \r\n1600 MHz (actual, 128 KB L2 cache, socket 754) \r\n\r\nDit staat op CPU-World.com\r\n\r\nIs de temperatuur te hoog of niet? Hij loopt wel stabiel ik heb een stability test gedaan van 8 uur en dat is gelukt.\r\n\r\ngr Ronald Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2007 20% overclocken is zo\'n beetje de maximale overclock.\r\nje schrijft maximaal 50 graden gemeten.\r\neronder staat weer een ander verhaaltje.\r\nrisico van overclocken met 20% is dat een versnelling in slijtage plaatsvind.\r\nen daarbij komt dat je processor sneller werkt, maar verwerkt je ram geheugen ook de data sneller?\r\nen je videokaart?\r\nen heb je je de computer 8 uur aanstaan zonder intensief gebruik of ook software gebruikt die daadwerkelijk meer processor snelheid eist.\r\nen wat doet de temperatuur als je de processor maximaal gaat gebruiken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2007 Ik heb niet zo\'n super snel geheugen een DDR400 PC 3200 1GB, en als videokaart ( ATI Radeon 1650 pro), maar over die 2 ben ik al tevreden. Of zal het niet uitmaken of ik op 1600 mhz draai of op 2000 mhz.\r\n\r\nEn ja ik heb een echte test de proccesor 8 uur lang laten bezig houden. \r\n\r\nDie 50 graden is gemeten tijdens het spelen van Flatout 2 waar proccesor voor 100% werd gebruikt.\r\n\r\nOja, hij is voor 25 % overgeclockt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2007 dan is 50 graden geen gekke temperatuur.\r\nheb je ook fan\'s voor en achter in je kast?\r\nprobeer in ieder geval je pc maximale koeling te geven.\r\nals het in de zomer een graad of 30 wordt zal de temp in de pc wellicht ook kunnen stijgen.\r\nkwestie van in de gaten blijven houden denk ik. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2007 Ik heb geen extra fans geplaats maar was ik nog wel van plan om hem voor de zomer te koelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Maar, ik kan aan de zijkant een fan plaatsen van volgens mij 80mm en aan achterkant en voorkant weet ik niet. En kun je 80 mm fans aansluiten op mobo en ook nog 1 cpu cooler op mobo( oja dat kan al gewoon ouwe eruit nieuwe erin;)) Maar die andere 2 wel of niet. Ik weet niet ik wil er dinsdag 2 80 mm fans bij halen. Ik snap dat niet helemaal. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 hou rekening met hoe de fan\'s gevoed worden en hoeveel aansluitingen hiervoor zijn op de mobo.\r\nbij mij is het zo dat er 1 op het mobo aangesloten kan worden met een kleine stekker.\r\ner zijn er ook waar er een grotere stekker aan zit die passen op de contrastekkers van je voeding.\r\ndat zijn dezelfde als in je hdd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 oke, maar hoe kan ik ze dan het beste laten lopen. De ene fan aan de zijkant inblazen en de andere aan de achter kant uit? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 ja dat is de goede manier. maak wel ff om het half jaar de kast stofvrij van binnen zodat alles goed blijft lopen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 Maar als ik mijn pc weer standaard zet, is het dan ook nog handig om extra koeling te geven? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 tja, dat kan je zelf bepalen aan de hand van de temperatuur.\r\nals deze boven de 55 á 60 graden komt bij intensief gebruik zou ik dat wel doen.\r\nen vergeet daarbij niet dat je processor niet je enige hardware in je pc is die warm wordt.\r\nook je drive\'s en andere hardware wordt warm en het is nog altijd zo m.b.t. hardware, hoe koeler hoe beter dus... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 oke, ik haal er 2 fans bij, het kan altijd helpen en dan kan ik mijn cpu ook op 2 ghz laten staan of miss hoger. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 je moet zelf weten of je je processor opklokt of niet maar hou er wel rekening mee dat de processor wel wat sneller slijt.\r\nde processor is er natuurlijk niet op gebouwd maar dat moet je zelf beslissen.\r\nhoe ver kan je eigenlijk gaan maximaal? doe je dat in de bios? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 Ik kan tot 2.4 ghz gaan, ja ik doe het via de bios. Maar dat slijten ik denk dat die het nog wel 1 jaar kan volhouden en tegen die tijd moet ik haast wel een nieuwe cpu hebben;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 OK nou dan erg veel succes ermee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2007 oke, bedankt voor je reactie:P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Waar kan ik vinden hoe warm alles mag worden gewoon googlen.\r\n\r\nOf weten jullie hoe warm een\r\n\r\nAMD Sempron 2600+ 1.6 ghz \r\n\r\nen\r\n\r\nK8-Upgrade VM800\r\n\r\nmag worden? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen