Ga naar inhoud

videokaart probleem


Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn nieuwe videokaart. Nadat mijn oude het begeven had, heb ik een Sapphire Ati X1650 Pro gekocht met 512 MB...AGP-versie. ( ze worden schaars door PCI-express, maar ze zijn er nog )\r\nDeze dient een aparte voeding te krijgen en de handeling daarvoor had ik ook volgens het boekje gedaan...via de powerkabel, harddisk enz.\r\nJe zou denken dat bij het opstarten XP deze zou moeten opmerken, maar na het laadscherm van XP start de pc netjes op, maar heb ik geen beeld. Gelukkig heb ik nog een oude videokaart die het wel doet, maar niet zo best meer is.\r\nIk snap er helemaal niks van, de pc doet het prima, maar ik krijg geen beeld....zou de voeding ondergeschikt zijn? Dan zou de rest toch ook problemen moeten krijgen bij het opstarten?\r\nHoe kan het dat mijn Nvidia FX5200 het zonder problemen doet en dus de rest van mijn pc ook, maar dat de nieuwe videokaart geen beeld geeft?? Ik heb alles correct en goed aangesloten....Iemand???
Link naar reactie
[QUOTE=A3aan;291707]Ik heb gekeken in mijn voeding is inderdaad maar 300 watt[/QUOTE]300W hoeft niet te weinig te zijn, kijk eerst eens naar het aantal ampères (A) dat deze voeding levert op de +12V lijn. Moet op diezelfde sticker te vinden zijn.\r\n[QUOTE=A3aan;291707]...is een beter voeding duur?[/QUOTE]Nee hoor, er zijn ook voordelige voedingen met een stevige +12V lijn. Vermijd wel de allergoedkoopste voedingen zoals QTec, omdat die voedingen veel te hoge afwijkingen hebben in de voltages.\r\n[QUOTE=A3aan;291707]En gaat mijn moederbordje dat trekken? Waar kan ik dat vinden?[/QUOTE]Welk moederbord je hebt maakt trouwens niet zoveel uit wat dat betreft. Het is echter ook wel interessant om even te vermelden welk moederbord en processor je eigenlijk precies hebt. Dit kun je snel zien met een handig tooltje als CPU-Z.\r\n[url]http://www.cpuid.com/cpuz.php[/url]
Link naar reactie
Dat is wel een handig tooltje voor in de toekomst. Allemaal bedankt voor de reacties en tips....maar ben toch maar terug naar de winkel geweest en heb zonder zeuren mijn geld teruggekregen. Ben toch bang dat mijn moederbord te oud is...ik heb wel een AGP-slot, maar ik begrijp uit de handleiding dat die lang niet alle videokaarten aan kan....en waarschijnlijk ook de laatste generatie AGP-kaarten...heeft iets te maken met 4x en 8x AGP....\r\nMijn oude Nvidia draait nog goed en gelukkig kan mijn monitor een hoog aantal Hz aan, dus is het beeld veel stabieler dan voorheen.
Link naar reactie
[QUOTE=A3aan;291737]Ben toch bang dat mijn moederbord te oud is[/QUOTE]Welk moederbord dan?? Op de website van de fabrikant van het moederbord kun je veel info vinden met betrekking tot wat ondersteund wordt.\r\n\r\n[QUOTE=A3aan;291737]heeft iets te maken met 4x en 8x AGP[/QUOTE]Volgens Sapphire ondersteunt die X1650Pro ook gewoon AGP4x, dus dat mag het probleem niet zijn.\r\n[url]http://www.sapphiretech.com/ne/productfiles/matrix-vga-1.xls[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...