Ga naar inhoud

Nieuw Systeem - graag jullie mening!


Aanbevolen berichten

Gegroet,\r\n\r\nik ga voor het eerst sinds een jaar of 5 weer een nieuw systeem bestellen. Vrienden met semi-computerkennis en wat rondkijken op tweakers leverden mij het hieronder staande systeem op. Hebben jullie nog nuttige tips/opmerkingen/aanmerkingen, of is dit systeem prima geschikt om door te gaan voor een multimediapc waar niet op gegamed wordt?\r\n\r\n\r\nProcessor: Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) \r\n\r\nMoederbord: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) \r\n\r\nMem: Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2\r\n\r\nVideokaart: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M\r\n\r\nHD: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300\r\n\r\nBehuizing: Antec LifeStyle Sonata II \r\n\r\nDVDwriter: Samsung SH-S182M 18x \r\n\r\nSony 3,5 Inch Diskette Station Zwart\r\n\r\n\r\n\r\nTotaal zo\'n 1000€ tot nu toe op [url]www.sallandautomatisering.nl[/url].\r\n\r\nWaar ik vooral nog mee zit is hoe ik het geheel zo stil mogelijk krijg. Ik weet inmiddels dat ik hiervoor vooral moet kijken naar de voeding, de koeling en de behuizing. Als iemand daar wat nuttige tips over heeft, dan hoor ik die heel graag!\r\n\r\nMet vriendelijke groet, \r\n\r\nIvo Swart
Link naar reactie
Die 7600gt, is dit de videokaart of heb je deze gekocht todat er meer directx 10 kaarten te verkrijgen zijn? (De 7600gt is directx 9). Zo niet dan kun je beter de Radeon x1950pro nemen.\r\n-edit- Ook al wil je stil, een actief gekoelde videokaart zal minder snel overhit raken. Je kunt passief nemen, maar dan moet je een goede airflow in je kast hebben.
Link naar reactie
Ik heb deze videokaart gekozen omdat hij op tweakers in hun maandelijkse multimedia-setup als beste prijs/kwaliteitsverhouding werd genoemd voor een pc die niet al te zware grafische applicaties hoeft te draaien.\r\n\r\nHet geheel moet vooral snel (10 internet explorers met daarbij 5/10 opstaande andere programma\'s) en stil zijn (komt in slaapkamer te staan).\r\n\r\nWat betreft die airflow in de kast, heb je een suggestie welke behuizing daar bij voorbaar geschikt voor is?
Link naar reactie
[QUOTE=lvanhoe;291520]Ik heb deze videokaart gekozen omdat hij op tweakers in hun maandelijkse multimedia-setup als beste prijs/kwaliteitsverhouding werd genoemd voor een pc die niet al te zware grafische applicaties hoeft te draaien.[/QUOTE]Lijkt me een prima keuze als je geen die-hard gamer bent, kaart is ook prima voor Vista AeroGlass.\r\n[QUOTE=lvanhoe;291520]Wat betreft die airflow in de kast, heb je een suggestie welke behuizing daar bij voorbaar geschikt voor is?[/QUOTE]De Antec Lifestyle Sonata II is een fantastische kast qua airflow en stilte, dus daar hoef je niets aan te veranderen.
Link naar reactie
Over die kast lees en hoor ik inderdaad niks dan goeds, dus dat het die wordt is vrij duidelijk.\r\n\r\nNu heb ik dus nog een goede koeler en een goede voeding nodig die compatible zijn met bovenstaande setup, en die het geheel zo stil mogelijk houden. Prijs is niet echt een issue, hoewel watercoolen mij iets te prijzig wordt.\r\n\r\nAnyone, tips?
Link naar reactie
Overklokken ben ik inderdaad niet van plan. \r\n\r\nQua CPU fan is mij het volgende aangeraden:\r\n\r\n[b]Scythe CPU Koeler Ninja Rev.B[/b]\r\n\r\nAny good, in jouw ogen?\r\n\r\nBetreffende de voeding, die die standaard bij de Sonata zit, is die vrijwel geluidsloos?\r\n\r\nHet \'probleem\' is dat de pc op mijn studentenkamer komt te staan, wat tevens mijn slaapkamer is, en ik wil \'m snachts wel aanhebben voor downloads etc. Vandaar dat het geheel zo stil mogelijk moet zijn, en dat mag best wat kosten.
Link naar reactie
[QUOTE=lvanhoe;291551]Betreffende de voeding, die die standaard bij de Sonata zit, is die vrijwel geluidsloos?[/QUOTE]Zie deze review:\r\n[url]http://www.legitreviews.com/article/217/4/[/url]\r\n\r\n[i]Two features i really appreciate are the fan management system, which spins one fan up at startup, and the second only when the PSU needs it[/i]\r\n\r\nDat betekent m.i. als s\'nachts die bak staat te pruttelen tijdens het downloaden, de fan nauwelijks draait.\r\n\r\nDie Scythe koeler ken ik trouwens niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...