Anoniem2 Geplaatst: 30 januari 2007 Delen Geplaatst: 30 januari 2007 Rechtsonder in de taakbalk, staan bij mij de bekende pictogrammen als msn enz.\r\nde meeste staan bij eigenschappen aangevinkt als \"verbergen bij niet actief\".\r\n\r\nnu heb ik 2 vragen:\r\nmijn envelop staat er niet meer bij als ik nieuwe mail heb ontvangen. (heb xp getweaked met tweak iu) dit ging een tijd goed, maar nu (ongeveer na 1 week gebruik van tweak krijg ik dit. is soms wel irritant.\r\n\r\nvraag 2.\r\nbij het aantal pictogrammen dat staat aangegeven als niet actief, staan heeeeel veel pictogrammen van programma\'s die ik al lang geleden heb verwijderd. hoe kan ik deze uit de lijst verwijderen zodat hij weer wat overzchtelijker wordt.\r\nvoor zover ik weet is het register al geschoond, ook in mijn lijst van prog files staan alleen nog mappen van gebruikte programma\'s. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 Hai marrich77,\r\n\r\nwaarom zou je ze verwijderen? Maar goed.\r\n\r\n[url]http://www.techzine.nl/tweaks/15/Niet-actieve-pictogrammen-verwijderen-(XP).html[/url]\r\n\r\n1) Start register editor (start > uitvoeren > regedit.exe)\r\nen ga naar: \r\nHKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/\r\nCurrentVersion/Policies/Explorer\r\n\r\n2) Voeg een \"REG_DWORD\" toe, noem deze:\"NoTrayItemsDisplay\". \r\nGeef het waarde 1 om de picogrammen te verbergen. 0 is de normale waarde, dan zie je ze wel\r\n\r\n3) Sluit register editor en start opnieuw op. Nu zouden ze weg moeten zijn.\r\nOm de programma\'s toch af te sluiten kun je op crtl-shift-esc drukken om het taakbeheer te starten, daar kun je de processen afsluiten. \r\n\r\nJe zit dus wel in het hart van XP te wroeten. \r\n\r\nMaak een backup van het register. Gaat het fout kun je een en ander terugzetten. \r\n\r\nDus maak een BACKUP !\r\n\r\nSucces. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 als ik deze goed lees, verwijderd hij alles.\r\n\r\ndat is nu niet wat ik wil.\r\nhet gaat mij alleen om de items die ik niet gebruik (van programma\'s die al lang verwijderd zijn: als Bitlord, azureus; windows messenger en ga maar even door.)\r\n\r\nicoontjes als avg, msn messenger,geluid, wil ik gewoon behouden.\r\n\r\nis dit mogelijk of niet?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 Hai marrich77\r\n\r\neen van de eerste regels luidt:\r\n\r\n[COLOR=\"RoyalBlue\"]Niet actieve pictogrammen verwijderen (XP)[/COLOR] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 kan ook anders, start/uitvoeren > typ msconfig en klik OK.\r\nkijk op tabbalad opstarten welke programma\'s er worden opgestart samen met windows.\r\nje kan daar zien of er programma namen staan gelijk aan pictogrammen bij de klok.\r\nvink ze eens uit.\r\n\r\nen voor gevorderde:\r\n\r\nals je programma\'s verwijderd hebt zijn ze niet verwijderd in tabblad opstarten in msconfig.\r\nmeestal zijn ze wel uitgeschakeld maar misschien ook niet.\r\nin het register moet je voorzichtig zijn maar als je onderdelen wil verwijderen van tabblad opstarten in msconfig zal je deze moeten verwijderen in het register.\r\nstart/uitvoeren > typ regedit en klik OK.\r\ndan kom je in het register.\r\nsluit alle HKEY mappen in het linker scherm, selecteer de bovenste map en ga in het menu bovenin naar bewerken in klik op zoeken.\r\ntyp daar de naam in van het onderdeel die je wilt verwijderen van tabblad opstarten in msconfig en klik op \"volgende zoeken\".\r\nals er dan wat gevonden wordt, kijk dan in welke bovenliggende map het staat.\r\nniet klakkeloos verwijderen als het op een andere plek staat.\r\nnormaal gesproken staan de onderdelen van tabblad opstarten van msconfig in >\r\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Shared Tools\\MSConfig\\startupreg\r\ndaar kan je eventueel onderdelen verwijderen die je niet meer nodig hebt.\r\nook kan je eerst een back-up maken van je register.\r\ndan selecteer je de bovenste regel \"Deze computer\" en klikt in het bovenstaande menu op \"\"Bestand\" en op \"Exporteren...\" en sla het register op.\r\nmet importeren of een dubbelklik op het registerbestand kan je het terugzetten mocht er wat misgaan maar wees wel voorzichtig.\r\ndoe dat soort dingen niet als je vermoeid bent of een paar glaasjes op hebt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 Antwoord op vraag 2:[url]http://support.microsoft.com/?kbid=283084[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen