Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Weet iemand hoe ik met htaccess de rechtermuisknop uit kan schakelen om kopiëren van foto\'s op mijn website tegen te gaan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 kijk maar even op [url]http://leejoo.nl[/url] bij de scripts en je vindt wat je zoekt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Niet.\r\n\r\n.htaccess regelt instellingen op de server, niet op de computer van de bezoeker.\r\n\r\nEn laat de computer van de bezoeker nou net de plaats zijn waar je de rechtermuisknop kunt uitschakelen.\r\nEn laat de gebruiker van die computer nou net weer in staat zijn de rechtermuisknop weer terug in te schakelen.\r\n\r\nMet andere woorden: je kunt je foto\'s niet beveiligen door de rechtermuisknop uit te schakelen, hiermee maak je kopieren alleen lastiger. Daarnaast is er ook nog een knop \'printscreen\', waarmee het beeld op het scherm naar een bestand kan worden weggeschreven.\r\n\r\nDe beste beveiliging voor je foto\'s is om ze in lage kwaliteit met een duidelijk watermerk op internet te zetten.\r\n\r\nOh, en trouwens, als je toch de rechtermuisknop wilt uitschakelen (tip: bespaar de moeite en doe \'t niet!), zoek dan eens onder \"javascript\". Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Dat is inderdaad mogelijk. En je schiet er inderdaad ook geen bal mee op, want zelfs als je met een Java trucje de rechtermuisknop blokkeert, dan kan iedere gebruiker dat ongedaan maken door - bijvoorbeeld - Java tijdelijk uit te zetten.\nVerder is er - zoals FooBar ook al aangeeft - nog de PrintScreen knop, en daar helpt geen instelling of Java-truc tegen.\nTenslotte kun je vaak nog andere manieren verzinnen om er toch nog aan te komen. Je kunt foto\'s vaak ook uit de cache van de browser vissen, je kunt speciale image-downloaders gebruiken, en ik kan gewoon je complete website op mijn schijf opslaan, inclusief alle foto\'s die erbij zitten.\n\nDit onderwerp is al eerder ter sprake gekomen, en destijds was de conclusie hetzelfde: Als je niet wilt dat je foto\'s van je website kunnen worden gedownload, dan moet je ze er niet opzetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Ben ik het helemaal mee eens maar je maakt het wel wat moeilijker voor de gemiddelde gebruiker. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Als je het toch graag wil, zou je het met zoiets kunnen proberen,\nmaar dan moet je host wel php ondersteunen...\n\n[code]\nphp_value auto_append_file \"/het_pad/naar/een/bestand.php\"\n[/code]\nen dan in dat bestand een anti-rechts klik javascript code zetten.... (A) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 ja in java had ik het al gevonden, ook een script om printscreen uit te schakelen. Maar ik heb geen zin om dat op elke pagina in te stellen. Daarom dacht ik: misschien kan ik het dmv. een htaccess-bestandje in 1 keer instellen voor de hele site, helaas pindakaas dus!\r\n\r\nToch bedankt voor jullie reacties! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2007 er is geloof ik ook nog een trukje met css als je dan met je muis over het plaatje gaat krijg je een andere plaatjes te zien dit is ook mogelijk met javascript maar met css word het ook weer gegeven als javascript uit staat Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen