Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Hallo,\r\n\r\nik heb pas een videokaart (GeForce 6200, 256MB) geïnstalleerd in mijn pc (had nog geen videokaart).\r\n\r\nMet games werkt hij echt fantastisch, maar als ik een simpel filmpje af wil spelen in Windows Media Player (versie 8.0) krijgt hij het maar niet geladen. Mijn CPU-gebruik schiet naar 100% en alles wat ik doe gaat heel traag. Voordat ik de videokaart installeerde werkte deze prima.\r\n\r\nWaar moet ik de oplossing zoeken?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nJan-Willem Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Windows Media Player, het heeft me al heel wat uurtjes zoeken en uitproberen gekost om dat programma goed te laten werken!\r\nIk zie dat je versie 8.0 gebruikt, misschien helpt het om over te stappen op versie 11.\r\nKrijg je een foutmelding, en zoja, welke? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 [QUOTE=marijtje;291234]Windows Media Player, het heeft me al heel wat uurtjes zoeken en uitproberen gekost om dat programma goed te laten werken!\r\nIk zie dat je versie 8.0 gebruikt, misschien helpt het om over te stappen op versie 11.\r\nKrijg je een foutmelding, en zoja, welke?[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb geen SP2 op mijn pc staan en dan werkt versie 11 niet helaas Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 [QUOTE=jwvanweert;291253]Ik heb geen SP2 op mijn pc staan en dan werkt versie 11 niet helaas[/QUOTE]\r\nMisschien is het dan toch tijd om SP2 te installeren? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2007 tja, misschien wel. Ik heb dat al eens geprobeerd, maar toen kon hij de installatie niet afmaken... \r\n\r\nDus misschien dat je van de uurtjes die je er aan hebt besteed nog een bepaalde instelling weet, die ervoor zorgt dat het weer werkt...\r\n\r\nOf zijn er andere programma\'s als wmp die ook filmpjes af kunnen spelen in AVI, WMV enz af kunnen spelen\r\n\r\n\r\n(nog een reactie op je eerste bericht: ik krijg geen foutmelding, maar mijn CPU-gebruik schiet naar 100% en heel mijn computer reageert supertraag. Zelfs de muisaanwijzer beweegt in slowmotion) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2007 [QUOTE=jwvanweert;291260]tja, misschien wel. Ik heb dat al eens geprobeerd, maar toen kon hij de installatie niet afmaken... [/QUOTE]\r\n\r\nDat klinkt niet best, misschien toch nog eens proberen.\r\n\r\n[quote]Dus misschien dat je van de uurtjes die je er aan hebt besteed nog een bepaalde instelling weet, die ervoor zorgt dat het weer werkt...[/quote]\r\n\r\nIk heb SP2 dus wel, bij mij was het voornamelijk een probleem om de juiste codecs te vinden. Na heel veel uitproberen (niets werkte) ben ik uiteindelijk beland bij Nero 6, die ik al in mijn bezit had(!) maar niet geïnstalleerd. Vanaf die tijd loopt het prima.\r\n\r\n[quote]Of zijn er andere programma\'s als wmp die ook filmpjes af kunnen spelen in AVI, WMV enz af kunnen spelen[/quote]\r\n\r\nMet Google vind je alternatieve programma\'s als bv. Winamp. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2007 of VLC viewer\r\nDivX\r\nReal player\r\nQuicktime Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 Bedankt voor jullie reactie. \r\n\r\nIk heb zowel winamp als VLC viewer geprobeerd, maar ook daarbij schiet mijn processorgebruik naar de 100% en gaat alles wat ik doe heeeel langzaam.\r\n\r\nVoordat ik de videokaart in de pc stopte had ik geen probleem. Ik gebruikte toen de videouitgang op het moederbord. Moet ik die niet op de een of andere manier uitschakelen?\r\n\r\nOf kan het te maken hebben dat ik mijn monitor heb aangesloten op de HDMI-uitgang via een HDMI - VGA verloopstekker?\r\n\r\nGroeten\r\n\r\nJan-Willem Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen