Ga naar inhoud

Systeem bouwen


Aanbevolen berichten

Ik wil een aantal onderdelen bestellen voor een nieuw systeem: AMD Athlon 64 X2 3800+, 1024 GB DDRII 667mhz en een Asrock AM2NF6G-VSTA moederbord. \r\nNu heb ik nog niet al te veel ervaring met het bouwen van systemen, daarom zou ik om raad willen vragen.\r\nIk heb een setje schroevendraaiers met een magnetische kop, kan/mag ik deze schroevendraaiers gebruiken?\r\nIk heb veel waarschuwingen gelezen over ontladen van elektriciteit. Is het voldoende om een paar rubber/plastic slippers aan te doen en mij te ontladen door met mijn handel een metaal vast te houden?\r\nZijn er nog verdere tips, handleidingen (liefst Nederlands)?\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Ik gebruik ook wel eens schroevendraaiers met een magnetische kop, en heb nooit een probleem veroorzaakt daarmee.\n \nHet mooiste is een paar schroevendraaiers met een \"klemmetje\" erop, maar is niet echt noodzakelijk.\n \n \nStatische electriciteit; valt wel mee. Pak eerst even een metalen deel van de behuizing vast voordat je iets anders gaat doen.\nJe kunt het ook overdrijven en eerst aan de centrale verwarming gaan likken.\n \n \nLeg \'t nieuwe moederbord op een dikke krant op tafel, met goed licht erbij, en zet dan heel rustig en op je gemak het geheugen erin en de processor/koeler erop.\n \nDat werkt lekkerder dan wanneer alles al in de kast zit.\n \n \nLastigste van alles is het gepriegel met de kleine stekkertjes van de powerbutton, reset knop, HD led enz..\n \n \nZorg ervoor dat [I]als[/I] er een schroefje in de kast valt, dat schroefje er ook weer uit komt.
Link naar reactie
[QUOTE=ctrlaltdelete;291062]\r\nLastigste van alles is het gepriegel met de kleine stekkertjes van de powerbutton, reset knop, HD led enz..\r\n [/QUOTE]\r\n\r\nMaakt het wat uit wanneer deze kleine stekkertjes verkeerd worden aangesloten? Kan je dan bv kortsluiting veroorzaken waardoor het moederbord meteen kapot is? Ik heb namelijk 5 van die stekkertjes.
Link naar reactie
Kijk in de handleiding van het moederbord, daar staat altijd in op welke pinnetjes die stekkertjes moeten.\n \nDe + en - die maakt geen bal uit, als je ledjes niet branden heb je ze verkeerd om aangesloten. Dus dan moet je ze weer even veranderen.\n \nMaar er gaat niets stuk daardoor.\n \nNatuurlijk wel bij elke handeling aan het moederbord de spanning van het bord halen, stekker eruit of schakelaar op voeding op 0 zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...