Ga naar inhoud

wifi via LAn


Anoniem2

Aanbevolen berichten

heb een laptop met wifi en een wireless router. Als ik de laptop met Lan kabel rechtstreeks op de router aansluit, doet de wireless het wel (zie ik aan icoon in tray en bij netwerk connecties in control panel staan LAN en WIRELESS beiden (!!) connected). Haal ik de Lankabel uit de laptop, dan doet na een paar seconden wireless ook niet meer. Bij restart doet het wireless het ook niet. Pas als ik de Lan kabel er weer indoe, doet wireless het ineens ook weer. Ik heb Wep/Wpa, firewall en macaddress filter uitstaan. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Hoe kan ik dit oplossen
Link naar reactie
Ik zeg ook KAN, is een beetje afhankelijk van wat voor router of je hebt: daarom heb ik nu ook een ander ;) (nee ik ga geen merk afkraken, want de prijs was er ook na. Hij werkte redelijk, maar niet met twee ip\'s op een comp. en ik had er teveel accesspoints/bridgen/pc\'s/labtops aan hangen, dat werd hem even te veel, maar was al een jaar of 8 oud ;)
Link naar reactie
De bedoeling is juist NIET dat ik lan en wifi samen gebruik. Wil juist alleen wifi maar ik merkte dat wifi het ineens wel deed op het moment dat ik de lan kabel in de laptop deed. Kan het dan iets met IP toewijzing te maken hebben (DHCP staat aan in zowel laptop als router en ik laat hem automatisch een IP adres verkrijgen).\r\nBeveiligen zal ik zeker doen, zodra het zaakje loopt gooi ik mac adress filter + WPA + routerpassword erop. Maar ik moet eerst wifi draaiend krijgen.\r\n(bedankt voor hulp overigens)
Link naar reactie
dat is juist het vreemde: in de tray staat het icoontje voor de wireless. Als ik daar rechtermuis klik, krijg ik o.a. de opties om alle beschikbare wireless netwerken te vinden. Die survey vindt geen enkel (!) netwerk. Dus ook niet in de buurt. Ik heb de eigen wireless als \"default\" ingesteld dus die vind hij wel. Broadcast staat aan in de router, ip staat in netwerkverbindingen op Automatisch Verkrijgen (+ DHCP enable). En alle beveiligingen zoals WEP (of WPA) , macaddress filter en Firewall heb ik expres disabled staat zodat dit niet het probleem kan veroorzaken. Maffe is dat zodra de lan kabel erin gaat, in de tray ik ineens TWEE werkende verbindingen zie. De Lan én de wireless. In netwerkverbindingen staan ze ook beiden op verbonden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...