Ga naar inhoud

maximale temperatuur?

Aanbevolen berichten

[QUOTE=Quentinn;290533]helemaal mee eens :) ligt er ook een beetje aan of hij \"stressed\" of \"idle\" is.\r\nAls je een Pentium D gewoon normaal hebt opgestart zonder belasting ,oftewel idle, dan zou hij niet boven de 35/40 graden uit komen.[/QUOTE]\r\nIk wil geen processor boven 50 laten komen, liever nog geen 40 en schijven zéker niet boven 40, evenals moederbord en kaarten.\r\n\r\nKoelingsmogelijkheden heb ik dus wat bijgeknutseld en opgefokt; wel een tikkie lawaaiïge kast geworden.
Link naar reactie
Als je kast een beetje goed geventileerd is en de proc. is niet overclockt haal je normaal gezegt waardes van ongeveer standaard 40 graden en stressed afhankelijk wat je doet en hoe goed je kast gekoeld wordt. kan je o.a. zien met het prog. everest. Post anders even de temp (zie everest) als je pc ong. 5 min aanstaat (standaard) en als die zwaar belast wordt (een uurtje gamen bv.)
Link naar reactie
en hoe zal ik ze dan laten koelen? als ik nu zit te gamen dan is de processor ong 51 graden\n\nik heb aan de zijkant 1tje die naar binnen blaast en aan de achterkant die naar buiten blaast\n\nis dat goed of moet ik ze allebij naar buiten laten blazen aan de achterkant?\n\nop hoeveel graden zal ik dan de max temp van de cpu zetten? die heb ik nu op 55 graden staan in de bios\n\nbtw. als ik hem gewoon heb aanstaan is de cpu temp: 36 en de sys temp: 36\nmaar als ik een mmorpg aan het doen ben is de cpu temp: 52 en de sys temp: 45\n\nals ik niks doe is de cpu verbruik 0% maar die schiet soms een halve seconde uit naar 100% (heel vaag)\nals ik aan het gamen ben dan is het cpu verbruik ong 50/60 %
Link naar reactie
niet allebei naar buiten laten blazen, gewoon laten zitten zo, bij 3d games die wat vergen van je processor is dat een normale temp.\r\nzorg er altijd voor dat je pc stofvrij blijft zodat de fan\'s hun werk goed kunnen doen.\r\nbij mij stond de max temp in de bios standaard op 80 graden, dan schakeld de pc uit als deze er boven komt maar dat komt deze nooit. zelf heb ik deze op 70 gezet. is p4 3,4 GHZ\r\nheb je een virusscanner die op de achtergrond alles in de gaten houdt dan kan het processor verbruik soms ff omhoog schieten.\r\nof misschien andere processen.\r\nmaar de temperaturen die je hier aangeeft zijn niet extreem.\r\ndus wees gerust.
Link naar reactie
oh ok bedankt! en ja ik heb avira antivir als virus scanner. maar dan duik ik ff de bios in en zet ik die op 70 graden. \n\nmaar ik heb nog een vraagje: bij de cpu specs waar ik hem gekocht heb en in het boekje wat ik bij de cpu kreeg staat dat de FSB 800 mHz is maar die zit nu gewoon op 200 en bij gamen op 283 mHz. \n\nis die 800 mHz dan de maximale waarvoor je echt moet overclocken? of als het heel zwaar word gaat ie er automatisch naartoe?
Link naar reactie
met instellingen van de front side bus eigenschappen moet je niet gaan experimenteren in de bios.\r\nhet is zowiezo niet verstandig te gaan experimenteren in de bios.\r\nje kan bepaalde zaken mischien wel anders instellen maar het is de vraag of de hardware daar geschikt voor is.\r\ndaarmee kan je je computer mollen.\r\n\r\n200 Mhz is de werkelijke kloksnelheid van de FSB\r\n800 Mhz is de effectieve kloksnelheid van de FSB\r\ndat soort zaken moet je niet wijzigen en hoe kom je er bij dat tijdens het gamen de FSB op 283 Mhz komt te staan?\r\nhoe heb je dat gecontroleerd?\r\nals je geheugenbus eigenschappen (dus niet de FSB) een werkelijke kloksnelheid van 200 Mhz heeft en een effectieve kloksnelheid van 400 Mhz loopt dit het mooist met een effectieve kloksnelheid van 800 Mhz van de FSB\r\nwat is de effectieve kloksnelheid van je geheugen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...