Ga naar inhoud

computer kan computer niet vinden

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heey\r\n\r\npaar probleempjes\r\n\r\n1: Als ik bij mn vader de computer static IP geef en mezelf krijg ik maar 10Mbit en mn vader 100mbit waar ligt dat aan?* ik denk zelf mn netwerk kaart*\r\n2: Ik kan mezelf niet pingen bij mn vaders pc en van mijn pc niet naar mn vaders pc\r\n\r\n\r\nHardware mijn pc:\r\nWindows xp pro sp 2\r\nRealtek RTL8029(AS)-based Ethernet Adapter (Generic)\r\n\r\nVaders pc\r\nWindows xp home\r\ndetails volgt Sry :P\r\n\r\nLinksys Versie 4
Link naar reactie
je kan je netwerkkaart een static ip geven en de andere ook....maar daarmee maak je nog geen netwerk dat is alleen jezelf voor de gek houden en denken dat het werkt :)\r\nZoals je al zei pingen werkt niet dus er is helemaal geen contact tussen beiden pc`s, dit kan eventueel ook komen door blokeringen door firewalls of door machtigingen binnen windows.\r\n\r\nHeb je een peer to peer netwerk gemaakt... dus met een crossed utp kabel?
Link naar reactie
Uhmmmzz zo te zien heeft hij er een router tussen staan (linksys wrt54g versie4 ?)\nip in de zelfde range invoerendus alleen laatste cijfer verschillend en wel in de range van de router\nsubnet:255.255.255.0\ngateway: ip adres van de router\ndns server : ip adres van de router.\n\nnu zou je dus kunnen pingen op ip adres mits er geen firewalls aktief zijn.\n\nVerder moet je nu in windows gaan configgen: bestand en printer delen moet aan staan, netwerk naam moet uniek zijn, en ze moeten in dezelfde netwerkgroep zitten.
Link naar reactie
De alleroudste netwerk-kaarten gaven inderdaad maar 10Mbit, er was toen ook nog geen apparatuur die meer aankon (P1).\n\nHeel vaak is het nodig, om een te moderne netwerkkaart die zelf 10/100 dreigt te kiezen, in de P1 te beteugelen door keuze setting 10 T duplo en dus NIET automatisch/negotiation, anders geen Internet.\n\nHeb je een vreselijk oud netwerk-kaartje misschien in die éne compu zitten dat niet anders dan 10 aankan?\n\nDe gegevens van dat kaartje zijn waarschijnlijk wel zichtbaar te krijgen middels een gratis kijkprog, downloaden van Net, bijvoorbeeld PC Wizard 2006 of, niet meer van de officiële site maar wel nog van sommige hobby-sites, het oudere maar zeer sympathiek ogende en werkende, EverestHOME (nieuwer Everest is niet meer gratis).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...