Ga naar inhoud

Onderdeel vervangen in een Kant en klare computer.

Aanbevolen berichten

Hey Ik had een vraag ik krijg woensdag een kant en klaar business desktop systeem van HP (Hewlett Packard) met de volgende onderdelen:\r\n\r\nProcessor: Intel Core 2 Duo E6400 Processor 2.13 GHZ.\r\nCacheheugen: 2MB L2 Cache\r\nCache per processor: 2MB\r\nGeheugen: 1GB Ram geinstalleerd (4GB max) DDR2 SDRAM Non ECC 667 MHZ PC2 5300, DIMM 240 Pins, 2 kanalen. 2x 512MB.\r\nHarddisk: SATA Harddisk 160 GB.\r\nDVD Brander: DVD RW Met lightscribe\r\nGraphics controller: Intel GMA 3000 (Geintegreerd)\r\nXP professional legale versie.\r\nStroom: 120/230V wisselstroom, Voeding: 365 Watt.\r\nPlatformtechnologie: Intel vPRO Technologie\r\nMinitower.\r\nGeluidskaart: geintergreerd\r\nMuis en toetsenbord.\r\nMoederbord: Intel Q965 Express, Bussnelheid 1066MHZ\r\nNetwerkadapter geintergreerd.\r\n\r\nOke nu het probleem er zit een Hele hele slechte videokaart in: Nvidia Quadro NVS 285 128MB Me laten vertellen dat ie slecht is tenminste. \r\n\r\nMijn vraag was kan ik deze vervangen door een ATI RADEON X1950 PRO ULTIMATE EDITION??? \r\n\r\nEn vooral dan : Werkt de computer dan nog SNEL want het is een kant en klare computer en de dingen zijn volgens mij dus op elkaar afgestemd.\r\n\r\nBedankt!
Link naar reactie
google zegt dat het een PCIe kaart is dus, je kan hem vervangen Let wel op : \n\n- Voldoende cooling (zet er een casfen bij als hij die niet heeft)\n- 365 Watt Is wat weinig Zo\'n ATI RADEON X1950 PRO ULTIMATE EDITION heeft wel een goedde 400 a 500 watt nodig \n\nhet kan dus wel met een paar aanpassingen\n\nHet kan ook nog een onbord zijn wat voorn moederbord heb je ?
Link naar reactie
Let wel ff op met zo\'n HP-computer. Vaak hebben die een speciale voeding die je niet zomaar kunt vervangen door een standaard-voeding. (Afwijkende maat,e.d.)\r\nDus als je de voeding wilt gaan vervangen is het verstandig om de \"oude\" voeding even mee te nemen naar de winkel. Dan kun je daar meteen bekijken of de nieuwe voeding wel gaat passen.
Link naar reactie
ff googled: Het zal waarschijnlijk deze zijn:\r\n\r\n[img]http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/chariotdesign_1934_12759995[/img]\r\n\r\ntwee +12V lijnen dus, eentje met 14.5A en eentje met 12A. Niet super, maar als je die videokaart op die lijn met 12A kunt zetten en de CPU en de rest op die van 14.5A, moet het op zich wel te doen zijn lijkt me.\r\n\r\nWil je iets veiliger zitten, dan zou je ook kunnen denken aan een GeForce 7900GS omdat ie minder stroom trekt dan zo\'n X1950Pro. Maar dan kun je alleen geen HDR + AA/AF combineren en de prestaties zijn iets lager.\r\n\r\nEDIT: Waarom eigenlijk de keuze voor zo\'n business systeem als je ermee wilt gaan gamen? Je betaalt denk ik redelijk wat voor een systeem met Quadro kaart en dan haal je \'m er weer uit ... of is het zo\'n goeie deal?
Link naar reactie
\"Oke nu het probleem er zit een Hele hele slechte videokaart in: Nvidia Quadro NVS 285 128MB Me laten vertellen dat ie slecht is tenminste. \"\n \nWacht eerst eens af of je het zelf ook een slechte video kaart vind.!!\nEr zijn geen slechte video kaarten ,wel kaarten die misschien niet voldoen aan hetgeen jij er mee wilt doen.,maar dat weet je ook pas als je het eerst geprobeert hebt.\nEr zijn mensen die niks liever doen dan de spullen van een ander afkraken .
Link naar reactie
Animal: Ja dat is wel waar, die verkoper zei wel dat die kaart helemala niet zo superslecht was omdat ie afgestemd is op het totale systeem.\r\n\r\nOBI: Jah het is zon goede deal :P ik kan zon business desktop goedkoop krijgen via via door mn vader ;)\r\n\r\nIk snap er niks van die lijnen hoor maar goed ik zal eens kijken en ik heb ook nog advies gevraagd aan die meneer of het mogelijk is;) Daar wacht ik nu op\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
[quote=obi-wan-kenobi;290800]Is dat zo? Quadro-kaarten zijn zeer goed in 2D (grafische toepassingen), maar doorgaans om te huilen in 3D (games).[/quote]\n\nKlopt, maar daar zijn ze op gemaakt. De Quadro\'s zijn bedoeld voor professionele grafische toepassingen, die zeer betrouwbare 2D weergave moeten hebben.\n\nOverigens is het wel zo dat Quadro\'s afgeleid zijn van de bestaande, standaard, GeForce GPU\'s. Met een beetje spitwerk kwam ik een lijstje met GPU\'s en de daarbij horende namen tegen op tweakers.net. Even ter informatie, nVidia geeft al hun GPU-cores een codenaam. Mijn GeForce 6600GT is bijvoorbeeld een \"NV43\" core. In deze lijst:\n[url]http://tweakers.net/meuktracker/12477/nVidia-ForceWare-84.56-WHQL.html[/url]\nkun je de onderstaande info vinden (even klein stukje geplakt):\n\n[quote] NVIDIA_NV44.DEV_0161.1 = \"NVIDIA GeForce 6200 TurboCache(TM)\"\n NVIDIA_NV44.DEV_0162.1 = \"NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache(TM)\"\n NVIDIA_NV44.DEV_0163.1 = \"NVIDIA GeForce 6200 LE\"\n NVIDIA_NV44.DEV_0165.1 = \"NVIDIA Quadro NVS 285\"\n NVIDIA_NV44.DEV_0221.1 = \"NVIDIA GeForce 6200 \"\n NVIDIA_NV44.DEV_0222.1 = \"NVIDIA GeForce 6200 A-LE\"[/quote]\n\nDe NV43 staat daar trouwens ook in, en die core is onder meer gebruikt in de 6600GT. Maar terug naar de lijst, de Quadro NVS 285 staat hier tussen. Daar zit dus een NV44 core in, en als je naar de andere namen op de lijst kijkt, dan zie je dat dat allemaal GeForce 6200 kaarten zijn. De logische conclusie zal dus zijn dat die Quadro gebruik maakt van een 6200 core, maar de kaart zal vooral geoptimaliseerd zijn op betrouwbare 2D weergave. En de 6200 staat niet bekend als een vlotte 3D kaart...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...