Ga naar inhoud
  • 0

Trojan.Peed.V

Anoniem2

Vraag

Hallo allemaal !\r\nHeb (als aanvulling) op mijn Norton AntiVirus eens een keer een online virusscan gedraaid.\r\nDe gebruikte online scanner was van BitDefender, vanwege goede resultaten in het verleden.\r\nDeze scanner pikte er twee virussen uit: Trojan.Agent.AHS en Trojan.Peed.V\r\nOver de Agent.AHS valt genoeg te vinden op het internet, echter als ik de zoekterm \'\'Trojan.Peed.V\" invoer op Google krijg ik geen resultaten.\r\nBeide trojans zijn ondertussen verwijderd, maar ik vroeg me af of iemand bekend is met deze Trojan.Peed.V ?\r\nAlvast bedankt !
Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Trojan.Peed is een \"eigen schuld, dikke bult trojan\" :mrgreen: \n \nWaarschijnlijk heb je heel nieuwsgierig een bijlage geopend die bij een e-mail zat.\n \nLaatste 2 weken is er een stortvloed van die Trojans, en ze veranderen steeds een klein beetje om detectie door virusscanners voor te blijven.\n \nBijlage is dan iets als Flash Postcard.exe of greeting card.exe en meer van dat soort dingen.\n \nWat op dit moment gedetecteerd wordt als Trojan.Peed.V is enkele uren later weer iets aangepast. Dan moeten daar weer nieuwe virusdefinities voor geschreven worden, en dan is het bijvoorbeeld bij Bitdefender bekend als Trojan.Peed.X of Trojan.Peed.AB\n \nGewoon geen bijlagen openen is het beste.\nTenzij je ook echt een bijlage verwacht, maar dan zou ik de bijlage alsnog niet als een *.exe willen ontvangen.
Link naar reactie
  • 0
Ik zou ook nog een online scan van Kaspersky d\'r achteraan doen, gewoon voor de zekerheid.\n \nEr is trouwens een gratis versie van Bitdefender die je als \"on-demand\" scanner kunt installeren. Die is dus niet de hele tijd actief op je pc, maar je kunt \'m even updaten en laten scannen wanneer het jou uitkomt.\n \nBeste is om dan gewoon elke dag even de scanner te updaten, stel je voor dat Norton [I]alweer[/I] iets over het hoofd ziet, en dat \"iets\" verziekt ook je internetverbinding.... dan heb je niets aan die online scanners...
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=ctrlaltdelete;290273] ...stel je voor dat Norton [I]alweer[/I] iets over het hoofd ziet...[/QUOTE]\r\n\r\nDank voor je reactie !\r\nMaar wil je zeggen dat Norton niet altijd betrouwbaar is ?\r\nNorton had de trojans al wel in quarantine gezet, maar er verder niks mee gedaan.\r\nVoordeel van BitDefender is dat je zelf geen actie hoeft te ondernemen, hij gooit de virussen er zo voor je uit.\r\nCorrect me if I am wrong, ik ben geen echte crack op pc gebied..;) \r\nIk zal vanavond de online scanner van Kaspersky eens een kijkje laten nemen.\r\nOverigens, waarom scant Norton mijn harde schijf in ongeveer 40 minuten en heeft BitDefender er de dubbele tijd voor nodig ?\r\n\r\nVoor wat betreft bijlages in mijn e-mail: ik krijg zo\'n 15 engelstalige spamberichten op een dag.\r\nAlles wat niet in mijn adressenboek staat, gooi ik ongeopend in de prullenbak.\r\nWellicht is er eentje doorheen geslipt, bij extensies als .exe ben ik al bij voorbaat op mijn hoede, zeker als bijlage.\r\nBen in ieder geval blij dat het kreng verwijderd is !!
Link naar reactie
  • 0
Ik heb genoeg computers gezien waar Norton op stond, helemaal up-to-date en toch nog flink wat virussen en trojans die vrolijk losliepen op de pc.\n \nNu ziet elke virusscanner wel wat over \'t hoofd, maar die Norton maakt het vaak wel te bont.\n \nHet scannen met een virusscanner kan langer duren door allerlei opties.\nIk gebruik een virusscanner die heel erg snel is met de standaard instellingen (snelste scanner die er is). Maar ik kan ook kiezen om allerlei extra controle\'s uit te voeren, te controleren op spyware/adware/riskware, mogelijk gevaarlijke programma\'s, mogelijk ongewenste programma\'s en geavanceerde heuristische detectie in te schakelen. Dan duurt het vanzelfsprekend ook langer voordat alles is gecontroleerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...