Ga naar inhoud

Windows XP start niet meer op

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een groot probleem met mijn computer momenteel. \r\n\r\nWanneer ik deze probeer op te starten krijg ik eerst het standaard ASUS opstartscherm, vervolgens dient hij Windows XP op te starten, maar dat gebeurt niet. Ik krijg dan een zwart scherm met links bovenin een knipperend horizontaal streepje.\r\n\r\nVervolgens probeer ik de recovery CD te gebruiken (door vanaf de CD op te starten) en dan krijg ik 4 keuzes:\r\n1. MS-DOS with CD ROM support.\r\n2. Recover Windows XP to first partition only.\r\n3. Recover Windows XP to entire HD.\r\n4. Recover Windows XP to entire HD with 2 partition.\r\n\r\nVerder staat onderaan het scherm nog:\r\nF5=safe mode, Shift+F5=command prompt\r\n\r\nWanneer ik Recover (optie 2, 3 of 4) doe, krijg ik na enkele momenten wederom het zwarte scherm met het horzontaal knipperende streepje, dus ik kom er niet echt uit.\r\n\r\nHeeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen?
Link naar reactie
Ik had vandaag precies zo\'n probleem. \r\nDoor een ander akkefietje had ik gelukkig de behuizing van de pc open staan. De behuizing van de voeding was veel warmer dan normaal. Na wat gepruts en nog wat herstarten (of pogingen daartoe) vloog er een enorme prop stof uit de behuizing van de voeding. (en dat terwijl ik zo schoon ben ;)) Probleem opgelost.\r\n\r\nMisschien dat je er wat aan hebt?
Link naar reactie
idd wat marijtje al aangaf, hoe pleeg je onderhoud aan je pc.\r\nals de ventilatoren vol stof komen te zitten kunnen deze vastlopen en is er geen genoeg koeling.\r\nhet beste kan je dan ongeveer 2 keer per jaar ff de kast open maken en stof verwijderen.\r\nmaar aangezien de pc windows niet opstart kan het probleem ook anders zijn.\r\nzoals hoe is windows beveiligd en wat installeer je zoal in windows?\r\ner zijn namelijk ook agressieve virussen die windows totaal lam kunnen leggen zonder dat je dit gezien hebt.\r\nvooral back-door trojan virussen die ontzichtbare rootkits aanbrengen en gaan bepalen wat er gebeurd.\r\ndeze virussen nestelen zich zo op je harde schijf dat formateren zowiezo nodig is omdat de partitie dan besmet is.\r\nals die een paar essiëntiele bestanden verwijderd wordt windows niet meer gestart.\r\nook kunnen deze zich in de boot sector van je hdd nestelen zodat na formateren het probleem niet is opgelost.\r\ndan moet je met een repair met je cd van windows je bootsector opnieuw proberen te repareren.\r\nmaar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk.\r\nwaarschijnlijk heb je een merk pc, je hebt recovery cd\'s.\r\nje hebt hier een bericht kunnen zetten dus, of je hebt 2 of meer computers/laptops of deed dit bij iemand anders.\r\nzelf heb ik geen merk pc en ik weet niet of je zo 123 ff een partitie kan verwijderen met een recovery cd op een merk computer.\r\nmisschien dat anderen je daar mee kunnen helpen.\r\nheb je nog garantie? misschien kan je daar nog wat mee.\r\n\r\nwat je ook nog kan proberen is de hdd aan een andere pc hangen en daar de partitie\'s verwijderen of scannen op virussen als er op de andere pc een goede virusscanner aanwezig is maar dan moet je wel een beetje weten hoe je met hardware om moet gaan.\r\nje kan hier altijd weer nieuwe vragen stellen als je er niet uit komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...