Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Delen Geplaatst: 25 januari 2007 [B]Ik heb een heel irritant iets met mijn XP Home Editie.[/B]\nAls ik een venster open heb staan, wordt het plotselling inactief, en moet ik met mijn muis erop klikken om het weer actief te maken. Zeer vervelend als je aan het typen bent zonder de monitor te kijken...\nOok mijn beeldschermbeveiliging valt niet meer in na de opgegeven tijd (niet dat dat echt een probleem is hoor!)\n\nIk heb XP opnieuw geinstalleerd - helpt niet.\nIk heb verschillende programma\'s opnieuw geinstalleerd - helpt niet.\nAVG (Free), Spybot, Ad-Aware en zelfs een online Symantec (Norton) Security/Virus check laten uitvoeren - alles 100% clean en OK!\nHet gebeurt ook als ik OFFLINE bent en ik wordt wel een beetje [B]GEK[/B] van!\n\nKan iemand mij helpen? PLEASE????\nJohn :confused:\n\n[COLOR=\"Red\"][B]PROBLEEM OPGELOST DANKZIJ DIT FORUM!!! (Zie onderin pagina.)[/B][/COLOR] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Er zal een ander programma actief zijn op de voorgrond.\n \nKijk in taakbeheer > processen, of taakbeheer > programma\'s of u dat programma daar kunt ontdekken.\n \nMocht dat niet lukken, kijk dan eens met het programma Process Explorer.\nDaar moet het mee te vinden zijn.\n \n[URL]http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/ProcessExplorer.mspx[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Bedankt voor de tip, maar hoe weet ik welke programma de \"boosdoener\" is tussen al die 41 \"processen\" in de lijst? En onder \"toepassingen\" staan alleen de twee geopend programma\'s (Eudora 7.1.0.9 en Firefox 2.0). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 Kijk of er een verschil is te zien in aantal processen.\nBijvoorbeeld eerst 40, en je venster is nog actief.\nDan opeens 41 processen en je venster is niet actief.\n \n \nAnders eens uitzoeken waar die processen voor zijn.\nKan geen kwaad om te weten wat er allemaal op de computer actief. \n \nIn process Explorer krijgt een nieuw proces, dat dus net gestart is, een andere kleur.\nDus wanneer Process Explorer ergens in beeld is, terwijl het venster actief is..... zal er iets gebeuren waardoor het venster niet meer actief is.\n \nDat \"iets\" zal in Process Explorer te zien zijn in een andere kleur. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 toch is dat normaal niet zo.\r\neen venster mag normaal gezien niet plots tijdens het typen inactief worden.\r\nals je meer wil weten over processen typ dan de naam in van het proces in de zoekbalk.\r\nin de meeste gevallen vindt je dan info over het proces.\r\nook omdat je aangaf dat het na een schone installatie niet hersteld was, zou het een corrupt proces van hardwaredrivers kunnen betreffen.\r\nals je klikt op Start/uitvoeren en msconfig in typt en ok klikt kan je zien welke services en processen er worden opgestart op de tabbladen services en opstarten.\r\nga daar met de zoekbalk na welke services en processen er niet nodig zijn en vink die eens uit.\r\nje bent dan wel ff bezig maar als het een proces betreft moet je dmv het uitschakelen van processen er achter zien te komen welk proces er roet in je vensters gooit.\r\nook kan je, als je de werking van een proces weet deze in taakbeheer (ctrl-alt-delete) uitschakelen door er rechtsop te klikken en deze uit te schakelen.\r\ndan hoef je de pc niet steeds opnieuw op te starten als je wat veranderd in msconfig\r\nweet wel voor je iets uitschakeld wat het is en onthoud altijd wat je uitschakeld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Had ook dit probleem en werd er niet goed van. Inmiddels de veroorzaker gevonden in Spamihilator. Daar moet je bij instellingen de automatische updates uitschakelen waar om de 10 dagen op gezocht wordt. Omdat de website van Spamihilator al een tijdje down is zal het programma oneindig tervergeefs contact proberen te maken met spamihilator.com. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Ik gebruik inderdaad Spamihilator. Ik ga jouw tip even proberen. Alvast bedankt Hans.\nJohn\n\n[I]Een half uur geen last meer gehad... even kloppen nog![/I]\n\n\n[COLOR=Red][B]PROBLEEM OPGELOST! Heel, heel hartelijk dank Hans!!! Zoals bijna altijd... een kwestie van een vinkje!\nJohn[/B][/COLOR] :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen