Ga naar inhoud

Random router disconnects

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn sitecom router met nieuwste firmware disconnect m\'n computer van z\'n wireless verbinding als ik met een p2p programma download. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, oa aantal connections in p2p programma naar max 80 verminderen (dit helpt een beetje heb ik het gevoel), het decentralized tracking en de peer sources applied by users uitzetten (helpt ook), de port is goed geforward op een niet gebruikte port. Mijn routerinstellingen zijn ook in orde. Als ik niet wireless download dan heb ik geen last van het probleem, maar ik vind het vreemd dat het aantal connections limiteren wel schijnt te helpen op wireless. Is hier iets aan te doen of is mijn router gewoon zo brak dat ie veel wireless connections te stressvol vind?
Link naar reactie
Hmm, aangezien niemand reageert en ik niets kan vinden op het internet ga ik er van uit dat er niets anders op zit dan te leven met dit probleem en te wachten op een nieuwe firmware of een nieuwe router te kopen die veel traffic over een wireless netwerk wel aan kan.\r\n\r\nHet uitzetten van de WZC service helpt ook een beetje, maar na flink wat traffic kapt ie er nog steeds mee. En als ik op m\'n ouders wireless netwerk zit werkt alles wel gewoon goed. Toch hoop ik dat iemand nog een gouden tip heeft :eek:
Link naar reactie
Niet elke router is even sterk. Daarbij werken beide routers op hetzelfde kanaal? Vaak worden wireless problemen veroorzaakt door interventie van andere draadloze netwerken en soms zelfs je magnetron. Stumble eens met bijv. Netstumbler om te zien hoeveel netwerken draadloos acties zijn en welke kanalen worden gebruikt. Kies dan eens een schoon kanaal.\nOok zijn veel wifi-kanalen duplex kanalen. Enkele, waaronder drie en negen zijn enkele kanalen. Als die vrij zijn zou ik die gebruiken daar er minder storing veroorzaakt kan worden. Niet dat dit de oplossing is maar wel even het proberen waard. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...