Ga naar inhoud

verbinding laptop doet het opeens niet meer

Anoniem2

Aanbevolen berichten

We hebben een draadloze internetverbinding (kpn internet + bellen met experiabox of zoiets). Zoon heeft sinds twee weken laptopje, die zoekt automatisch draadloze netwerken, we hebben één keer onze eigen verbinding gekozen en de wpa-psk-sleutel ingevoerd en vervolgens heeft hij twee weken probleemloos ook geïnternet. We hebben helemaal geen netwerk hoeven configureren of wat ook. Maar nu kan de laptop de verbinding blijkbaar niet vinden. Als ik via configuratiescherm netwerkverbindingen open en dan kijk naar welke draadloze verbindingen er binnen bereik zijn zit die van ons daar niet bij. terwijl hij op onze computer gewoon werkt. Hoe kan dat?\r\nGraag antwoord in Jip en Janneke taal, ben hier echt niet zo in thuis. Maar wil zoon wel graag helpen natuurlijk, het jong heeft tenslotte niet voor niks die krantjes rondgebracht ...
Link naar reactie
Lees eens even de gebruiksaanwijzing van de laptop. Nieuwere laptops hebben de mogelijkheid om de draadloze netwerkkaart uit te schakelen middels een knop op de laptop.\r\nSoms wordt die knop per ongeluk ingedrukt. Het logische gevolg is dan ook dat er geen netwerkverbinding meer is. \r\nAnders op de laptop in configuratiescherm Netwerkverbindingen controleren of daar soms staat dat de netwerkverbinding is uitgeschakeld.
Link naar reactie
maar bij netwerkverbindingen vindt hij wel de draadloze verbindingen van de buren (beveiligd uiteraard) en die van ons zelf niet?Dat is als je vraagt welke draadloze verbindingen binnen bereik zijn. Als je netwerkverbindignen opent via configuratiescherm staat daar wel het icoon van draadloze netwerkverbinding met een rood kruis erdoor. Er staat bij: niet verbonden. Maar als je dan rechtsklikt dan is de optie uitschakelen gewoon beschikbaar. Dus hij is niet uitgeschakeld. Klikken op herstellen geeft geen soelaas, hij zegt dan dat het niet lukt en dat je contact op moet nemen met de netwerkbeheerder...?
Link naar reactie
gaan we beginnen bij het begin\r\n\r\nwat heb je in de experiabox voor dingen erin zitten aan aansluitingen\r\n\r\ngeef eigenlijk dus de aansluitingen en uitstulpingen van de eperiabox op\r\n\r\nhierna kan je op de met draad aangeslote ( n ) computers hun ip nummer opvragen\r\n\r\nvoor xp is dit start --> ujitvoeren --> cmd [enter] ipconfig /all [enter]\r\n\r\ngeef een printscreen van de gegevens per computer op\r\n\r\nvoor 98 is het start--> uitvoeren-->winipcfg [enter] \r\ngeef de goede netwerkkaart op en druk op geavanceerd\r\n\r\ngeef ook een printscreen voor die gegevens\r\n\r\ndoro de nummers van de ip weten wij of er een router functie aanwezig is
Link naar reactie
@maximinus, ik heb zojuist liggen donderen met de configuratie van gigaset wlan adapter, er staat idd dat ie op kanaal 13 zendt, maar toen ik dat veranderde was op een bepaald moment mijn eigen verbinding er helemaal uit en ik heb behoorlijk moeten donderen om dat weer terug te krijgen. Ben nu eindelijk weer online. maar waar zit dan de configuratie van de experiabox?\r\n\r\n@sjouwer: ik heb dat gedaan en een print screen gemaakt maar ik kan die tekst hier neit plakken? Sorry, ik bloos er van... Er staat wel: IP-routering ingeschakeld: nee\r\nHeb je daar iets aan?
Link naar reactie
[QUOTE=hejonibema;289958]@maximinus, ik heb zojuist liggen donderen met de configuratie van gigaset wlan adapter, er staat idd dat ie op kanaal 13 zendt, maar toen ik dat veranderde was op een bepaald moment mijn eigen verbinding er helemaal uit en ik heb behoorlijk moeten donderen om dat weer terug te krijgen. Ben nu eindelijk weer online. maar waar zit dan de configuratie van de experiabox?\n[/QUOTE]\nHoe kon je zien dat hij op kanaal 13 zat? Via je wifi laptop? zo ja dan kan hij dus wel kanaal 13 ontvangen.\nMaar goed: om op de experia te komen moet er volgens mij een utp kabel tussen pc en expbox , dan moet je volgens mij 192.168.1.1 (dus de standaart gateway IP adres die je vindt via ipconfig) in je browser typen, en daar is je config scherm. Daar ga je bij het wireless gebeuren kijken, en zal je zien dat hij op autom. kanaal kiezen staat.\n\nWat ik ook nog vond is dit : (ik hoop dat je er wat aan hebt)\n\n[quote]\nWaar je bij de Experia op moet letten is dat de settings in dat ding hetzelfde zijn als bij \"mijn kpn\" \nOp het moment dat de EB gereset wordt , of spanning erop en eraf , haalt ie weer zijn settings op bij \"mijn kpn\" \n\nHeb het ook al mee gemaakt dat na een firmware upgrade welke kpn zo af en toe doet zelfs het administrator wachtwoord weer op admin stond \nKan je dus weer vrolijk je settings opnieuw invoeren\n[/quote] \nen ook nog : \n[quote]\n \n \nOf beter gezegd, je instellingen aanpassen via mijn kpn zodat de meest storende dingen niet teruggezet worden bij een reset. Dingen die je niet kunt aanpassen via mijn kpn kun je dan nog via de webinterface doen.\n[/quote]\n\n\n(dus misschien heb je wel een update gehad :( )
Link naar reactie
dat kanaal 13 zag ik in het configuratieschermpje van die gigaset 108 wlan adapter op mijn eigen pjoet. Er zit bij mijn weten geen kabel tussen de experiabox en de computer, op mijn comp. staat die gigaset die zit er met een kabeltje achter ingeplugd en die plukt volgens mijn beperkte begrip de informatie uit de lucht die de experiabox eruit gooit. (zitten jullie nou te lachen of te huilen om zoveel onnozelheid?) Mijn ip adres eindigt op 2.3. ipv op 1.1 ....
Link naar reactie
ik had het zelfde probleem met een acer aspire nootbook,terwijl twee andere pc,s in huis zich wel van zelf aanmelden deed de acer het na een aantal weken niet meer,iedere keer moest ik het netwerk laten herstellen door acer,in de acer nootboek zit een intel pro wireless netwerkkaart,ne updaten van de software van de intel pro werkt de boel weer perfect
Link naar reactie
Als ik op de laptop cmd en dan ipconfig/all doe, komt er uiteraard geen ip adres te staan. Er staat wel etehernet adpater draadloze netwerkverbinding\r\nstatus van medium: medium ontkoppeld. Het gaat om een broadcom802.11g\r\nMaar als ik bij apparaatbeheer naar het ding kijk dan is het gewoon ingeschakeld. \r\n\r\nVolgens mijn simpele beredenering moet het in de laptop zitten, want mijn comp ontvangt het signaal krachtig en zonder problemen. Dan moet die laptop dat toch ook uit de lucht kunnen plukken? Als ik dan bij geavanceerde instellingen ga van die broadcom adapter (via apparaatbeheer/eigenschappen/geavanceerd) dan kan ik ergens WZC-IBSS-kanaalnummer veranderen. Heb ik ook al op 13 gezet, maar dan vindt hij mijn verbinding nog steeds niet.
Link naar reactie
@maximinus: als ik dat ipadres intyp in mijn browser zie ik nu (ik deed het eerst met opera en dat pakte hij nu, maar nu met explorer geprobeerd) een openingspagina van de gigaset 108, maar daar heb ik een wachtwoord voor nodig? Welke dan? Mag ik die zelf verzinnen?\r\n\r\n@Jaap2: het is idd een acer, dat updaten van die netwerkkaart, doe je dat gewoon bij apparaatbeheer en dan stuurprogramma vernieuwen of zo? En kan dat zonder verbinding? Of moet ik daarvoor terug naar de winkel? Ding is pas paar weken oud, met dien verstande dat mijn 15 jarige zoon deze als demeonstratiemodel heeft gekocht van zijn zuurverdiende centjes, ding heeft dus in de winkel al een aantal maanden gedraaid...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...