Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Delen Geplaatst: 24 januari 2007 Hallo,\r\n\r\nMijn naam is Mark en heb een vraag met betrekking tot het koelen van onder andere mijn server. Ik heb een aantal fan blowers aangeschaft welke ik aan wil sluiten op netstroom als extra koeling. De fan blowers zijn 12 V en 0.30 A met een diameter van 120 mm. Mijn vraag is welke transformator ik hiervoor moet gebruiken en waar deze te verkrijgen zijn.. het zijn geen reguliere trafo\'s volgens mij.\r\n\r\nBij voorbaat dank,\r\n\r\nGroeten Mark. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2007 Kun je daar niet gewoon een doodnormale adapter voor gebruiken dan? Zoiets als dit:\n[img]http://discountoffice.nl/pimages/CIT10552.jpg[/img]\n\nDaar kun je het benodigde voltage op instellen, moet je alleen iets verzinnen om ze op elkaar aan te sluiten, dus dat zal misschien even knutselen worden, maar met een paar draadjes en een kroonsteentje kom je een heel eind. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Aanloopstromen van motortjes lopen nogal op, ik neem altijd iets van 3x grofweg als veiligheidsmarge.\r\n\r\nAls je zo graag op netspanning wilt, waarom dan niet gewoon een tafelventilator monteren? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Als ik het goed begrijp heb je gewone fans gekocht? Waarom regel je de fans niet via een bv zalman zm mfc1 bijvoorbeeld? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Klopt, Met de meeste fens zit gewoon zo\'n CD rom aanluitingkje , \nJe kan ook iets van zalman kopen dan krijg je 3 aanluitingen erbij Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen