Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Delen Geplaatst: 24 januari 2007 Beste forumleden .\n\nIk ben een beginner en heb net me eigen server gebouwd.\nDe server staan tussen het modem en de switch in.\nMaar als ik de client pc daarvan de internet kabel in de switch doe hebben de clienten geen internet.\nHoe moet ik dit oplossen.\n\nGraag jullie hulp,\n\ndag Max Alleblas Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2007 Als eerste is de vraag wat de bedoeling van die server is.\r\nVerder zou ik eerst eens even de zaak anders aansluiten. \r\nUTP-kabel van Modem naar Switch.Vanuit de switch komen dan de kabels naar je pc\'s.\r\nAls het goed is kun je dan wel met alle pc\'s op internet. ( Tenzij dat je bij UPC zit....) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Beste forumleden.\r\n\r\nDe bedoeling voor de server is een fileserver.\r\nEn de server moet tussen het modem en de switch instaan.\r\nMaar als ik dan de client pc\'s de utp kabel in de switch zet hebben de clienten geen internet.\r\n\r\nDag, Max Alleblas Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 In de server moeten twee netwerkkaarten\nvan het modem gaat er een kabel naar de pc-netwerkkaart1-van pc-netwerkkaart2 gaat een kabel naar de switch en daar worden ook alle cliënts op aangesloten.\nNu gaan alle cliënts via de pc die als server dient het internet op, je moet dat dan weg op de server installeren dmv ICS\nMisschien heb je [url=http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/internet_delen_windows/1]hier[/url] wat aan.\n\nVeel makkelijker is een router op het modem aansluiten en daar evt via een switch alle cliënts en server op aansluiten. Door middel van gedeelde mappen kun je dan op de fileserver inloggen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 [QUOTE=maxalleblas;289847]En de server moet tussen het modem en de switch instaan.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom moet de server tussen de modem e n switch staan? Is het soms een USB-modem?\r\nZo ja. dan moet je inderdaad via ICS iets gaan regelen. Als je server een echte server is, dus geïnstalleerd met Windows 2000 Server of zo, dan kun je de server als router inzetten.\r\nHeb je er Windows XP op staan dan zou je met LAN 602 Suite van je server een softwarematige router kunnen maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 Gooi die switch weg en koop voor een paar cent een router. Veel makkelijker.\r\n\r\nNouja, weggooien, je kunt \'m altijd nog voor andere dingen gebruiken :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2007 Mijn server heeft als besturingssysteem windows server 2000.\nWaarom tussen hde modem en switch omdat dan al het interverkeer via de server gaat en dat wil ik, maar waarom is een router makkelijker dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2007 Met server 2000 moet j wel ff instellen dat jouw server :\r\n1. gaat routeren\r\n2. DHCP gaat uitdelen.\r\nAnders werkt \'t niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen