Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Delen Geplaatst: 24 januari 2007 Hall allemaal,\r\nik weet niet of ik hier goed post.\r\nik zit met het volgende probleem, ik had voorheen een modem van zonnet speedtoch 510\r\nben over gestap naar wanadoo, en heb nu een livebox.\r\n\r\nmet de modem van zonnet had ik de dhcp aangepast zodat ik op mijn pc thuis kon komen\r\nechter ik kom er niet uit hoe ik dit op de live box moet doen.\r\n\r\nis er iemand die me hier mee kan helpen, of weet wat ik moet instellen\r\n\r\nmet vrg\r\ntheo Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2007 Hey, \r\n\r\nik weet niet zeker of het onderstaande bedoelt, maar ik neem aan dat je meerdere pc\'s hebt?\r\n\r\nJe probleem is dan misschien dat 1 pc een ip krijgt van de router en je andere pc van de livebox.\r\nZorg dat je op de router DHCP uit hebt staan, en je WAN (internet) poort niet gebruikt om je livebox eraan te koppelen, maar 1 van je 4 LAN poorten.\r\nDe opstelling moet dan zijn: \r\nWanddoos > Livebox > Router(DHCP uit, enkel gebruik van LAN poorten, dus niet de WAN poort) > PC\'s\r\n\r\nDeze opstelling zou moeten werken, anders is er iets niet goed ingesteld of heb je toch de WAN poort op de router gebruikt.\r\n\r\nIn ieder geval succes. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen