Anoniem2 Geplaatst: 23 januari 2007 Delen Geplaatst: 23 januari 2007 Ik heb op het moment (oh jah.. hallo allemaal ik ben nieuw hiero)\r\n2 computers in een peer to peer netwerk gezet\r\n\r\nallebei win xp (pro en home)\r\ninternet komt via een acatel speedtouch 330 binnen via usb naar de pc beneden\r\nen gaat naar boven via een crossed utp kabel\r\n\r\nnou heb ik op het moment een gedeelde internet via de pc in de woonkamer en deze moet dus aanstaan wanneer ik op mijn kamer op internet wil. Dit wil ik dus niet meer omdat het niet betrouwbaar is en ik laatst een nieuwe pc heb gekocht..\r\n\r\nHoe zorg ik ervoor dat de internet gedeeld word op 3 (xp) computers, zodat ze allemaal onafhankelijk op internet kunnen..\r\n\r\n[Wat ik heb vernomen van vrienden/kennisen is dit:\r\ntelfoonlijn komt binnen op modem (acatel speedtouch 330) die sluit ik aan op een router-switch met usb ingang (moeilijk te vinden waarschijnlijk)\r\nuit die eerste router-switch gaat 1 kabel (wat voor soort? crossed/straight?)\r\nen nog 1 (want er kunnen geen 2 kabels naar boven) kabel naar boven (wat voor soort? crosssed/straight?) naar een switch. deze switch deeld de kabel voor de andere 2 pc\'s\r\n\r\n1 zou dit werken?\r\n2 hoe duur zou dit zijn?\r\n3 bestaat er wel zoiets als een router-switch met usb ingang?\r\n4 a.u.b. de vragen die ik hierboven stelde ;)\r\n\r\n\r\nHEEL ERG BEDANKT ALS JULLIE MIJ IETS KUNNEN VERTELLEN HIEROVER\r\n\r\nik zou het nog graag aan het eind van deze week op ze minst de kabels al goed hebben liggen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2007 Simpel: \r\nVan Alcatel naar Router USB-kabel\r\nVan Router naar pc1 UTP Straight.\r\nVan Router naar Switch boven: UTP Straight\r\nVan Switch naar pc2 en pc3: UTP Straight\r\nHebt alleen even een probleem met de aansluiting Modem (Alcatel) en Router.\r\nMisschien verstandiger om meteen een zgn Multi pc modem te kopen. ( Bijv Thomson Speedtouch)\r\nHeb je geen aparte router nodig omdat zo\'n modem meteen DHCP kan uitdelen.\r\nRouter is eigenlijk alleen nodig als je bij zo\'n bende zit als UPC die niet willen dat je thuis een netwerk bouwt waar alle pc\'s op internet kunnen.\r\nPrijzen: Op Marktplaats zijn genoeg modems te koop voor rond de 15 Euri. Switches kosten ongeveer hetzelfde. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2007 iets beter is om de usb modem te verwisselen voor een utp modem / router\r\n\r\nde usb modem moet de computer altijd aan blijven waar deze inzit. en het internet delen aanstaan\r\n\r\nverder kanje de hints van toolman goed gebruiken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2007 Misschien niet helemaal duidelijk geweest.\r\nHet Alcatel USB modem vervangen door bijv een Thomson Speedtouch 510 want dat is een UTP multipc-modem/router met een vrij aardige firewall. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2007 [QUOTE=Toolman;289496]Misschien niet helemaal duidelijk geweest.\r\nHet Alcatel USB modem vervangen door bijv een Thomson Speedtouch 510 want dat is een UTP multipc-modem/router met een vrij aardige firewall.[/QUOTE]\r\n\r\n[Ik zat bij tiscali en ik ben overgezet naar planet. met internet]\r\nals ik het nog niet gemeld had.. ik heb adsl\r\n\r\nspecifieke suggesties voor de modem? en switch? (links ofzo)\r\nik heb een goede firewall dus dat is geen probleem\r\n\r\nheeft het soort modem invloed op je soort internet of andersom?\r\nmaar kan usb echt niet in een router/switch Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2007 Heb je het modem van planet of gebruik je nog het modem van tiscali?\n\nJe kunt ook een router kopen met ingebouwd modem, ik ben zelf niet zo kapot van die multipc-modems. Je kunt ook proberen om je modem om te ruilen voor een ethernetmodem. Dan is een router geen enkel probleem.\n\nofftopic: toolman,die bende die jij UPC noemtvindt het geen probleem dat er een router met meerdere pc\'s achter het modem zit. Ze geen echter ondersteuning tot en met het modem. Soms heb je mazzel en helpt iemand van de help desk je wel, omdat die er toevallig wat meer verstand van heeft.\n\nIk zit bij die bende en hier draaien 6 pc\'s via een router op die aansluiting en never geen problemen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2007 maar kan usb echt niet in een router/switch\r\n\r\nneen een usb is een andere verbindsings techniek dan utp\r\n\r\nusb moet direct in de computer die het signaal omzet naar utp en wordt vrij moeilijk dit normaal op te zetten voor een leek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2007 [QUOTE=herbert;289555]\r\nofftopic: toolman,die bende die jij UPC noemtvindt het geen probleem dat er een router met meerdere pc\'s achter het modem zit. Ze geen echter ondersteuning tot en met het modem. Soms heb je mazzel en helpt iemand van de help desk je wel, omdat die er toevallig wat meer verstand van heeft.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nofftopic: Hoi Herbert, \r\nHeb ook bij die bende gezeten. Ben snel overgestapt naar Xs4all want die ondersteunen wél thuisnetwerken.\r\nNiks datalimieten, gratis McAfee Antivirus voor elke pc die in het netwerk hangt,\r\nVast ip-adres, draaien van web- mail- of ftp-server is geen enkel probleem.\r\nKom daar maar om bij UPC.... \r\n\r\nEen multipcmodem is een modem en router in 1. Mijn WAN ip-adres is uit een heel andere range dan dat van mijn LAN. Dus ik zie het probleem niet zo. Firewall, portforwarding en DMZ zijn allemaal aanwezig in mijn multipcmodem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 [QUOTE=herbert;289555]Heb je het modem van planet of gebruik je nog het modem van tiscali?\r\n\r\nJe kunt ook een router kopen met ingebouwd modem, ik ben zelf niet zo kapot van die multipc-modems. Je kunt ook proberen om je modem om te ruilen voor een ethernetmodem. Dan is een router geen enkel probleem.[/QUOTE]\r\n\r\nik gebruik de modem die ik van tiscali kreeg\r\n\r\nmaar in princiepe (zeggen jullie)\r\nzou als ik die thomson speedtouch 510 zou aansluiten op mijn telefoonkabel en van daaruit 1 kabel naar de woonkamerpc en 1 kabel naar boven\r\n(een switch die de kabel opsplitst in 2 kabels)\r\nlaat gaan zou ik op alle 3 de computers kunnen internetten en bestanden delen op het netwerk. onafhankelijk van elkaar vanwege die thomson speedtouch 510 die de internet verbinding deeld voordat hij bij 1 pc is.\r\n\r\nheb ik dat nou goed?\r\nzojah.. ga ik het vrijdag ofzo kopen...\r\n(nog switches die jullie mij voor dit werkje kunnen aanraden)\r\n\r\nedit: ik heb ff rondgekeken op internet en die 510 is eigelijk niet te vinden op een professionele site\r\nik ga denk ik niet een tweedehans kopen\r\nals deze niet meer te koop is (zonder dat iemand anders hem heeft gebruikt)\r\nwat voor modem/router zou ik dan kopen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 als je een modem gebruikt met een utp (ethernet) aansluiting dan heb je voldoende\r\n\r\nde thomson 510 is een ethernet modem, die heb je ook met routerfunctie\r\nheb je het zonder router functie moet je nog een router ertussen zetten\r\nen krijg je modem --> router --> netwerk\r\n\r\neen switch is eigenlijk een dood ding dat alleen het signaal naar de goede poort stuurt en meer niet\r\n\r\nneem geen hub in tegenstelling tot een switch controleerd deze niks aan het signaal en stuurt naar alle poorten het signaal toe Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 ok en is die thomson 510 ook met router functie te krijgen?\r\n\r\nedit.. ik zie van wel..\r\nwat denken jullie.. zou ik op een van deze 2 advertenties dan maar moeten reageren ?\r\n\r\n[url]http://tweakers.net/aanbod/advertentie/54930[/url]\r\n[url]http://tweakers.net/aanbod/advertentie/55048[/url]\r\n\r\nals het goed is kan ik daarmee dan gewoon mijn internet en netwerk regelen? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen