Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Hoi,\r\n\r\nIk heb een vraag. Ik wil graag een laptop gaan kopen bij [url]www.xxodd.nl[/url]. Daarbij kan ik zelf bepalen wat voor soort processor ik wil. Mijn vraag is nu als ik een Intel® Core 2™ Duo T5500 van 1.66 Ghz neem met wat is dat te vergelijken zonder DuoCore, dus hoeveel Ghz zou een normale 1kerncel-procesor nodig hebben voor 1.66 Ghz DuoCore. En is het verschil tussen een 1.66 DuoCore en een 1.83 DuoCore processor erg groot?, behalve de prijs dan.\r\n\r\nGr,\r\nMaurits Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Ik denk dat je dan benchmarks zult moeten gaan zoeken. En je kunt een dual-core niet zomaar één op één vergelijken met een single core, omdat die twee cores niet simpelweg bij elkaar geteld kunnen worden. Voor de meeste programma\'s heb je twee processoren die elk op 1,66 GHz werken, maar ze gebruiken er toch maar één tegelijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2007 [QUOTE=JohnL;289279]Ik denk dat je dan benchmarks zult moeten gaan zoeken. En je kunt een dual-core niet zomaar één op één vergelijken met een single core, omdat die twee cores niet simpelweg bij elkaar geteld kunnen worden. Voor de meeste programma\'s heb je twee processoren die elk op 1,66 GHz werken, maar ze gebruiken er toch maar één tegelijk.[/QUOTE]\r\n\r\nDus als een programma niet gemaakt is voor DuoCore dan gebruikt hij in feite alleen maar 1.66 Ghz ... Is dan een 3Ghz single core voor zo\'n programma niet sneller? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 EDIT,,\n\nLijkt me wel ja :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 [quote=Maurits089;289373]Dus als een programma niet gemaakt is voor DuoCore dan gebruikt hij in feite alleen maar 1.66 Ghz ... Is dan een 3Ghz single core voor zo\'n programma niet sneller?[/quote]\n\nNiet per sé. Die Core mag dan maar op 1,66 GHz draaien, maar de GHz-race is voorbij. Dat wil zeggen dat de tijd dat je de snelheid van een processor domweg kon inschatten door naar de kloksnelheid te kijken, nu wel voorbij is.\nAMD heeft dat al overtuigend laten zien. Daar kon een Athlon 64 3500+, die - als ik me niet vergis - op 2,2 GHz werkt, met gemak een Pentium 4 verslaan die op 3 GHz klokte. Zelfs een 3,5 GHz P4, waar hij tegenover zou moeten staan, kon \'m niet bijhouden, ook al was de Athlon veel trager.\n\nNu heeft Intel dat met de Core2Duo gedaan. Het zou me niks verbazen als het verschil tussen een 3 GHz P4 en een 1,66 GHz C2D niet eens zo groot is. Met als bijkomend voordeel dat je een veel efficiënter processor hebt in de C2D, wat weer erg prettig is voor in een laptop. Dan is je accu niet zo snel leeg...\nIk weet overigens niet of je sowieso veel laptops hebt met 3 GHz P4 processoren erin. Daar zitten toch veel vaker Celerons of Centrinos in, juist omdat de P4 zoveel stroom verbruikt, en ook omdat hij nogal warm loopt, wat in een laptop ook weer voor problemen zorgt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen