Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Hallo mede-webmasters,\r\n\r\nMijn vraag is hoe jullie ervaringen zijn met google-images. De afbeeldingen van mijn website zijn sinds enkele maanden niet meer opgenomen in de google-images index en wat ik ook probeer: het lukt niet. Een tijdje geleden heb ik via de robots.txt alle afbeeldingen van mijn website uit de index laten gooien om de boel op te schonen. Nu staan de nieuwe afbeeldingen in andere directories en de beperkende regel is ook uit de robots.txt gehaald, dus daaraan kan het niet liggen. Indexeert google de afbeeldingen slechts eenmaal per zoveel maanden of wat zijn jullie ervaringen? Zijn er mogelijkheden om afbeeldingen sneller opgenomen te krijgen in de google index? Ik werk nu vooral met gif-afbeeldingen van hoge kwaliteit. Deze zouden theoretisch ook hoog moeten scoren in de google-images index aangezien kwalitatief hoogwaardige afbeeldingen over een bepaald thema/onderwerp/trefwoord als eerste worden getoond. Helaas is het niet mogelijk afbeeldingen actief via een sitemap.xml naar google op te sturen of te submitten via hun site. Wie helpt me op weg?\r\n\r\nMvrgr\r\nNick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Je kan even kijken bij de webmasterhulpsite van google zelf,\ndaar kan je diverse dingen te weten komen over je site onderandere hoe je site\ngeindexseerd word en wat voor problemen er opduiken bij het crawlen.\n[URL=\"https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=sitemaps&nui=1&continue=https://www.google.com/webmasters/tools/siteoverview%3Fhl%3Dnl&hl=nl\"]klikkerdeklik[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Ja, dank je rajo. Ik ben idd ook \'lid\' van die hulpprogramma\'s maar word er niet wijzer van. Met betrekking tot afbeeldingen indexeren vind je echt heel weinig tot niks geen informatie. Daarom ben ik aangewezen op ervaringen van anderen. Google deelt sowieso geen 1 op 1 informatie, maar probeert dit altijd via het collectief te doen en het liefst natuurlijk dat gebruikers het zelf via forums oplossen zodat zij zich bezig kunnen houden met waar ze goed in zijn: $$$$$$$$$$$$$$$$ :D \r\n\r\nKan iemand mij misschien vertellen hoe lang het bij hem of haar heeft geduurd voordat zijn/haar abeeldingen van de website bij google geindexeerd werden?\r\n\r\ngr\r\nNick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Ik verwacht dat de meeste mensen niet geinteresseerd zijn hoe of dat hun afbeeldingen bij Google zijn opgenomen.\r\nIk maak zelf namelijk al een tijdje websites, maar heb nooit geprobeert m\'n afbeeldingen in de index van Google te krijgen. Belangrijker vind ik een hoge notatie in de gewone zoekmachines.\r\n\r\nWaarom wil je trouwens graag je afbeeldingen opgenomen hebben?\r\nAls ik een afbeelding moet hebben, probeer ik die te vinden via Google. Als ik denk iets gevonden te hebben klik ik gelijk door om de afbeelding op volledige grootte te laten weergeven, nog voordat de bijbehorende website geladen is.\r\nAangezien de meeste afbeeldingen voor eigen gebruik zijn, is een bronvermelding ook niet interessant. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 [QUOTE=FooBar;289866]Waarom wil je trouwens graag je afbeeldingen opgenomen hebben?\r\nAls ik een afbeelding moet hebben, probeer ik die te vinden via Google. Als ik denk iets gevonden te hebben klik ik gelijk door om de afbeelding op volledige grootte te laten weergeven, nog voordat de bijbehorende website geladen is.\r\nAangezien de meeste afbeeldingen voor eigen gebruik zijn, is een bronvermelding ook niet interessant.[/QUOTE]\r\n\r\nindd\r\n\r\nje zoekt tog voor de afbeelding en niet voor de site? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2007 Ik geef jullie (bijna) volledig gelijk collega\'s! Als ik kijk naar mijn eigen surfgedrag tenminste. Afbeeldinkje opslaan en hulpa..verder. Maar in de toeristische branche worden de google images steeds meer gebruikt om ook naar de website zelf te surfen. Als de betreffende site goede afbeeldingen heeft, dan is de rest ook de moeite waard...zoiets.\r\n\r\nJammer dat ik nu nog steeds geen antwoord op mijn eigenlijke vraag heb, maar slechts meer vragen die zich afvragen waarom ik een bepaalde vraag vraag ipv de vraag te beantwoorden :rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Volgens mijn kan je niets doen om vlugger in de google index te worden opgenomen. Het enigste is om je site en de plaatjes handmatig aan te melden.\nMaar als het goed is word je site eens in de twee weken gecrawld dus moet hij dan de plaatjes meenemen.\nJe kan proberen om je robot tekst eens voor twee weken te verwijderen kanje zien of daar misschien een probleem inzit. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen