Ga naar inhoud

Oud webservertje koelen

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een webservertje draaien op een oude comp\r\n\r\n[B]Packard Bell \r\nCeleron 440MHZ \r\n8BG Harddisk\r\n64MB Werkeheugen\r\n8MB Video.[/B]\r\n\r\nHij maakt trouwens extreem veel geluid in het begin,na een tijdje niet meer en dan valt het wel weer mee.\r\n\r\nMijn vraag is nu of ik er een extra fan in moet proppen, want eigenlijk wil ik hem wel wat stller en misschien 24uur runnen\r\n\r\nik vraag me ook af hoe duur die dingen zijn.
Link naar reactie
Wanneer heb je de server voor het laatst schoon gemaakt(cpu en koeler /voeding en koeler en videokaart en koeler en de nortbridge) en bij het opstarten komt het wel vaker voor dat de koelers even op vol vermogen draaien en dan zakken ze wel weer af. Heb je al wat aan koeling in je server zitten. Als je hier al naar hebt gekeken kun je ook nog wat aan de airflow van je kast doen, bv alle kabels bij elkaar binden, dit bevorderd ook de airflow en dit scheelt ook in je temperatuur vooral als je server 24 uur per dag aanstaat.
Link naar reactie
DIt is de 2de keer dat ik dit typ, want IE viel opeens uit(voor de tweede keer)\r\n\r\n----\r\nHmm.. Ik denk dat je wel gelijk hebt black eagle,\r\nhet ziet er stoffig,leeg en rommelig uit in mijn pc\r\n\r\nAlleen de hoofdfan zit altijd in de power supply (bij mij tenminste)\r\ndus dan moet ik de power supply openmaken?\r\n\r\nHier een onduidelijke image van mijn server:\r\n\r\n[IMG]http://home.kpnplanet.nl/~gerard.debora@kpnplanet.nl/packard.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Ten eerste zou ik echt de kabels bij elkaar binden (is wel nodig bij jou) dit verbeterd zeker de airflow. En wat ik verder zo zie is dat je het koelblok en de koeler van de cpu kan schoonmaken. Wat betreft de voeding zou ik deze niet losmaken !(levensgevaarlijk)! gewoon op een zacht toerental uitzuigen met je stofzuiger (dus voeding niet loshalen!) en verder bij hardnekkig vastzittend stof een wattenstaafje gebruiken. Ik kan alleen niet zien of jouw kast in en outtake bevestiging heeft voor koelers. Past er in de voorkant van de kast een koeler om je harddisk tekoelen?
Link naar reactie
Ik zou persoonlijk niet de kabels bij mekaar binden,eerder de flatkabels onder een hoek van 90 graden vouwen.\r\nEn zodanig deze tegen de zijkant proberen te monteren en ja daarna de overige bij elkaar binden, zeker het geheugen kwam vrij te liggen.\r\nVoor de rest sluit ik me aan bij Black Eagle,vooral als je nog nooit een voeding hebt los gemaakt.
Link naar reactie
Bij de kabels bedoelde ik de kabels van de voeding bij elkaar binden, deze hangen vaak los in de kast vooal als je de meeste aansluitingen niet gebruikt zoals bij een server. En wat betreft de flatkabels zou ik ze zo vouwen of binden dat ze niet voor een fan hangen. Pas bij het vouwen wel op dat er niet te veel spanning op de connectors van de flatcabels komt omdat zo dun draadje wel eens wil afbreken en zo iets is moelijk te zien en dan maar afvragen waarom iets het niet doet(spreek helaas uit eigen ervaring).
Link naar reactie
Ik heb effe met een kwastje allles onstoft,\r\nDie kabels ga ik bij elkaar doen.\r\nAan de voorkant zit da harddisk en daar kan geen fan bij dacht ik.\r\n\r\nNog een vraag,\r\nAan de onderkand van de voedimg(waar de fan zit),\r\nzit een ijzer becherm-gebeuren wat je makkelijk weg kan halen,\r\nals ik die weg hij kan ik de fan grotendeels gewoon schoonmaken\r\nzonder de power spply te openen\r\ndie kan ik toch gewoon weghalen?\r\n\r\nPS: het verbaast me dat jullie midden in de nacht nog op eeen forum zitten.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;289331]\"PS: het verbaast me dat jullie midden in de nacht nog op eeen forum zitten.\"\r\n \r\nIs niet zo bijzonder ,hoor.\r\nEr zijn mensen die in ploegen werken ,of die weinig werken en misschien zelfs ook die niet meer hoeven werken.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nJa ok je hebt wel gelijk,\r\nik ben zelf een ochtendmensm daarom:mrgreen:
Link naar reactie
[QUOTE=cuizenier;289289]Ik zou persoonlijk niet de kabels bij mekaar binden,eerder de flatkabels onder een hoek van 90 graden vouwen.\r\nEn zodanig deze tegen de zijkant proberen te monteren en ja daarna de overige bij elkaar binden, zeker het geheugen kwam vrij te liggen.\r\nVoor de rest sluit ik me aan bij Black Eagle,vooral als je nog nooit een voeding hebt los gemaakt.[/QUOTE]\r\n\r\nThanks voor de tip,\r\ndaar had ik nog niet aan gedacht
Link naar reactie
Het beschermding wat jij bedoeld is dat de cover van de fan van de voeding zoja, ik kan zo niet zien als je die schroeven losdraaid of er aan de binnen kant ringetjes of boutjes zitten en die kunnen dan in de voeding vallen en je hebt kans als het de zelfde schroeven zijn van zowel de fan als de fangril dat je bij het inelkaarzetten dit niet meer lukt (ps kan het niet goed zien op je plaatje).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...