Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Kreeg net een E-mail hierover \nToch maar goed dat ik een goede virusscanner gebruik:D \n[QUOTE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]The attachment(s) that you sent with the following mail[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]was deleted by eScan (not delivered to the recipient)[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]==========================================================[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]The Mail came from : [email]qlmc@bfokke.com[/email][/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]The Mail recipient : ****@home.nl[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]Subject of the Mail : [COLOR=red][B]Fidel Castro dead[/B][/COLOR].[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]Message-ID : [/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]Received : from flcczt ([97.113.170.216]) by 24-197-154-104.dhcp.gsvl.ga.charter.com [/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6713); Sun, 21 Jan 2007 07:47:54 -0500[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]Sender IP : 97.113.170.216[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000] [/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]The following attachments were deleted:[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]Attachment: [COLOR=red][B]READ MORE.EXE[/B][/COLOR][/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]==========================================================[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000] [/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]Use MailScan on your EMail Servers and eScan on your[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]Windows-based PCs and Servers for maximum protection from[/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Internet-borne viruses.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]--MailScanBoundary0--[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Er zijn op dit moment erg veel varianten in omloop!!\n \nVeel varianten worden nog niet herkend door de meeste AV-scanners.\n \nHier staat een plaatje van de uitslag op virustotal van zomaar een nieuwe variant.\n \nVan vanmiddag 15:55 uur;\n \n[URL]http://www.dslreports.com/r0/download/1115559~5d1d0dcc97fa56466bf3e89a16a3a94a/vt.jpg[/URL]\n \n \n \nOnderwerp e-mail is meestal een van onderstaande;\n \n[B]Russian missle shot down Chinese satellite[/B]\n[B]Russian missle shot down USA aircraft[/B]\n[B]Russian missle shot down USA satellite[/B]\n[B]Chinese missile shot down USA aircraft[/B]\n[B]Chinese missile shot down USA satellite[/B]\n[B]Sadam Hussein alive![/B]\n[B]Sadam Hussein safe and sound![/B]\n[B]Radical Muslim drinking enemies\' blood.[/B]\n[B]U.S. Secretary of State Condoleezza Rice has kicked German Chancellor Angela Merkel[/B]\n[B]U.S. Southwest braces for another winter blast. More then 1000 people are dead.[/B]\n[B]Venezuelan leader: \"Let\'s the War beginning\".[/B]\n[B]Fidel Castro dead.[/B]\n[B]Hugo Chavez dead.[/B]\n[B]So in Love\nHappy World Religion Day!\nMost Beautiful Girl\nSomeone at Last[/B]\n[B]I Believe\nThe Dance of Love\nThe Miracle of Love \nAll For You\nVacation Love\nI am Complete\nWrapped Up\nMoonlit Waterfall\nA Little (sex) Card\nA Special Kiss[/B]\n[B]Hugging My Pillow\nSafe and Sound\nYou\'re Soo kissable\nA Romantic Place\nBreakfast in Bed Coupon\nFor You\nI Love You So\nSafe and Sound\nWant to Meet?\nWe Are Different\nWe Have Walked\nYou Asked Me Why[/B]\n \nBijlage is een van de volgende;\n \n[B]Video.exe[/B]\n[B]Full Video.exe[/B]\n[B]Read More.exe[/B]\n[B]Full Text.exe[/B]\n[B]Full Clip.exe[/B]\n[B]Flash Postcard.exe[/B] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Argus zet het hier neer ter info natuurlijk, dat snap ik wel..., maar als je zo\'n mail krijgt zou je moeten weten dat je niet de *exe aanklikt... toch; zonder aanklikken is ie toch niet actief? \nLaatst stond ik naast iemand die een mp3 wou downloaden..... tussen de lijst stond ook een MarcoBorsato_Rood.exe :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 [quote=reintje;288999]Argus zet het hier neer ter info natuurlijk, dat snap ik wel..., maar als je zo\'n mail krijgt zou je moeten weten dat je niet de *exe aanklikt... toch; zonder aanklikken is ie toch niet actief? \nLaatst stond ik naast iemand die een mp3 wou downloaden..... tussen de lijst stond ook een MarcoBorsato_Rood.exe :)[/quote]\n \nJa, zo gaat dat.... of het is MarcoBorsato_Rood.mp3[COLOR=lightblue] (en dan een heleboel spaties)[/COLOR][COLOR=black].[/COLOR]exe\nEigenlijk moet je een p2p programma zo instellen dat je alleen een paar bestandstypen kunt downloaden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 cad de bovenste paar heb ik wel eens in mijn inbox gezien\r\n\r\nmaar lang niet alle die je daar opgeeft\r\n\r\nbij mij gaan deze direct de grote bittenbak in Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 De laatste tijd wordt er veel van die troep verstuurd, je hebt tegen woordig ook een schock variant erop met schokkende teksten en beelden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 [quote=Argus;288966]Kreeg net een E-mail hierover \nToch maar goed dat ik een goede virusscanner gebruik:D[/quote]\n\nNiet lullig bedoeld, maar aan dat mailtje te zien heeft het attachment (waar dat virus dus in zit) jouw PC nooit bereikt. Zo te zien heeft je provider ook een mailscanner lopen, en die heeft de attachment er al af gehaald wegens infectie...\nMaar een goeie scanner draaien is natuurlijk nooit een slecht idee, en mailtjes met bijlagen zijn in mijn ogen sowieso al verdacht, tenzij je weet dat het eraan komt (je werkt met een mede-student aan een verslag o.i.d. en je stuurt je voorlopige versies steeds heen en weer). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 [QUOTE=Foo Fighter;289066]Maar goed gecontroleerd of niet,als ik vreemde mails krijg is het, Weg er mee.![/QUOTE]\r\n\r\nbij mij nog erger\r\n\r\nbuitenlands talig heb ik geen vrienden of bekenden\r\n\r\ndus de bittenbak in ermee Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Voor zulke mailtjes heb je echt geen virusscanner nodig.\nJe bent wel erg lomp als je die opend en ook nog een exe file aanklikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 [quote=Animal;289183]Voor zulke mailtjes heb je echt geen virusscanner nodig.\nJe bent wel erg lomp als je die opend en ook nog een exe file aanklikt.[/quote]\n \nDat is nu juist het probleem.\nEr zijn miljoenen gebruikers die er toch op klikken, die klikken gewoon op alles.\nNiet meer te helpen...\n \nDan zijn er miljoenen die langzamerhand wel weten dat je niet op alles moet klikken, hebben ze wel afgeleerd nadat ze wél overal op klikten.\n \nEn er is [B]altijd[/B] een flink aantal mensen die net beginnen met het hele computer gebeuren, en eigenlijk niets weten van computers en beveiliging.\n \nDie laatste groep is ook altijd het slachtoffer van spyware, adware, trojans en andere ongein, en zijn vaak ook nog onderdeel van een botnet en versturen de hele dag spam.\n \nTerwijl ze nietsvermoedend vol goede moed het besturingssysteem aan het ontdekken zijn, en de eerste strepen trekken in Paint.:mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 @JohnL\nIk heb geen idee of @Home de mail scant \nDe opmerking die in iedere mail staat \"\n[SIZE=3][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman]X-AtHome-MailScanner: Found to be clean\" is in ieder geval verwarrend [/FONT][/COLOR][/SIZE]\n[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#000000]Volgens mij doet deze scanner het alleen als je elke maand €1,95 betaald[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n\n \n[quote]Zo te zien heeft je provider ook een mailscanner lopen, en die heeft de attachment er al af gehaald wegens infectie...\n[/quote] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Ik heb al een flinke tijd het vermoeden dat ze bij @Home de boel wat verkeerd hebben ingesteld.\nHet spamfilter gebruiken ze als virusscanner, de virusscanner gebruiken ze als spamfilter.....\n \n \nDat idee krijg ik tenminste als ik in mijn @Home mailboxen kijk....:cool: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 @Home scant alleen de mail als je er voor betaald .\nIk heb dit bericht \"[FONT=Times New Roman][SIZE=3]X-AtHome-MailScanner: Found to be clean\" ook nog nooit onder mijn mail gevonden.[/SIZE][/FONT]\n[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Het spamfilter stelt inderdaat niet veel meer voor ,maar dat schijnt te komen omdat veel spam berichten geen echte text file\'s zijn ,maar een jpeg.[/SIZE][/FONT] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Ik zie: \"X-AtHome-MailScanner: Found to be clean\" in elk bericht op mijn et heaume accounts.\nDan moet ik wel even in de details van het bericht kijken.....\n \n \nBen nu even aan het testen;\n \nX-AtHome-MailScanner-Information: Neem contact op met [EMAIL=\"support@home.nl\"]support@home.nl[/EMAIL] voor meer informatie\nX-AtHome-MailScanner: Found to be clean\nX-NOD32Result: Infected, HTML/Exploit.CodeBaseExec virus\n \n \nNou, dat is dan duidelijk :cool: \n \nDe scanner van et heaume werkt niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen