Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Ik gebruik al ruim twee jaar een laptop, meestal met netvoeding. Op een gegeven moment dacht ik dat het adaptersnoer kapot was - de lampjes van netvoeding op m\'n laptop knipperde en hij schakelde over op accu. Een nieuwe adapter gekocht omdat ik ervan uit ging dat door het gebruik (laptop op schoot, dan weer op tafel etc.) de kabel/stekkertje beschadigd was. Niet lang daarna met de nieuwe adapter het zelfde probleem. \r\nInmiddels ben ik aan mijn derde adapter toe, en het probleem begint weer. Ik vraag me nu af of het echt wel aan de adapter ligt.\r\nNa een googeltje kwam ik wel iets tegen over een HP laptop (ik heb een Fujitsu Siemens) waarbij het soldeersel van de aansluiting van de netstroom in de laptop mogelijk niet goed was. Maar wat ik er aan zou kunnen doen weet ik niet.\r\nAls ik wat heen en weer ga met het stekkertje/plugje in de aansluiting in de laptop is het contact soms wel goed, dan weer niet. Dus het probleem zit daar wel ergens.\r\nKent iemand dit probleem, en (misschien wel belangrijker) wat kan ik er aan doen?\r\nIs het bijvoorbeeld mogelijk de \'aansluiting\' van de netvoeding in de laptop te verbeteren ofzo? Zo ja, waar kan je zoiets laten doen (solderen kan ik wel, maar heb nog nooit printplaten ofzo gesoldeert).\r\nIk hoop dat er iemand is die me kan helpen - want steeds een nieuwe (dure :neutral: ) adapter kopen is niet echt een oplossing.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Nou Arjanne...je zegt dat, als je wat heen en weer beweegt met stekkertje in de aansluiting van je laptop, kan het wel eens zijn dat je de accu binnenin je laptop mee laat bewegen en daardoor kan die accu los komen van het contact.\r\n\r\nDit probleem heb ik zelf gehad met m\'n laptop en als volgt opgelost: De achterkant van de laptop, ter hoogte van de accu, losgeschroefd...bij mij zitten er 3 schroefjes...en tussen de accu en de bodemplaat...dat deel van de achterkant wat je eruit kunt pakken/schuiven..een dubbelgevouwen stukje keukenrol of iets dergelijks, ertussen geschoven, zodat de accu niet meer kan lostrillen van de contacten.\r\n\r\nMisschien het proberen waard...\r\n\r\nSucces ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Mijn aanlsuiting is ook stuk geweest, waarbij ik ook eerst dacht dat het de adapter zelf was.\r\n\r\nBleek inderdaad de aansluitig in het notebook zelf te zijn (werd heet!). Ik heb gelukkig 3 jaar garantie, en dus werd eea gerapareerd. Dus als je nog garantie hebt, zou ik zeker contact opnemen met de leverancier. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen