Ga naar inhoud

Internet: geen verbinding

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\nsinds vandaag heb ik dat internet, vooral surfen niet gaat.\r\n Als ik ipconfig doe krijg ik geen verbindingsspec. DNS achtervoegsel, en geen standaardgateway wat 10.0.0.150 ofzoiets was. \r\nOok kan ik niet meer bij het modem komen [url]http://10.0.0.138[/url]\r\nAls ik internet opnieuw wil installeren zegt hij dat de netwerkkaart uitschakeld is, terwijl hij gewoon aanstaat en als ik rechtermuisknop herstellen doe op de netwerkkaart krijg ik de melding die in het middelste plaatje staat.\r\n\r\nHet internet is gedeeld met 3 computers; als de computer uitstaat waar het modem op zit, dan hebben de andere 2 gewoon internet, als hij aanstaat valt het na een tijdje uit.\r\n\r\nIk heb planet internet.\r\nWeet iemand wat er aan de hand is?\r\n\r\nbvd\r\n\r\n[img]http://home.planet.nl/~vermu207/css1/internet.JPG[/img]
Link naar reactie
de 1394 verbinding is je firewire (niet te verwarren met firewall) verbinding en is geheel wat anders dan utp of ethernet\r\n\r\nje had ook de nvidia verbinding moeten kiezen bij het installeren van je ptt verbinding (blijf nog altijd ptt zeggen of schrijven ipv kpn of tnt)\r\n\r\nde nvidia kaart is namelijk je utp of ethernet verbinding
Link naar reactie
sowiezo moet je het delen op die firewire aansluiting even uitzetten (rechtermuisknop en delen uitzetten), desnoods die gehele firewire kaart uitzetten.\r\nAls je namelijk een LAN verbinding, of in dit geval firewire verbinding, deelt dan geeft windows handmatig een IP adres uit aan de andere lan verbinding.\r\nIk zie dus ook dat je LAN verbinding een 192.168.0.1 adres heeft gekregen, die moet op automatic DHCP staan zodat hij een 10.0.0.150 adres krijgt. 10.0.0.138 is je standaard gateway.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...