Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Bij kennissen van mij heb ik kort geleden Windows XP geïnstalleerd. Zij hadden voorheen Windows 2000. Zij hadden een C, D en een E partitie. Met Windows 2000 heb ik voor de herinstallatie alle belangrijke data en foto\'s op de E partitie gezet. Toen heb ik Windows 2000 van de C partitie verwijderd dmv formatteren en daar Windows XP op gezet. De D partitie heb ik ook geformatteerd. De E partitie heb ik onaangeraakt gelaten. Toen Windows XP eenmaal was geïnstalleerd, was op de E partitie geen spoor meer van de daar opgeslagen data te bekkennen. Er stonden slechts 2 afbeeldingen en een leeg mapje ipv veel documenten en foto\'s.\r\n\r\nHoe kan dit gebeurt zijn?\r\n\r\nIs er heel misschien toch nog een manier om de verloren data terug te winnen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 D en E zijn omgewisseld geraakt op het moment dat je deze met dos benaderde om ze te formatteren. Gebruik altijd het commando dir om te zien of je de juiste schijf gaat formatteren.\r\nMet een programma als PC Inspector File Recovery kun je wellicht nog een hoop gegeven terug halen, op voorwaarde dat de schijf in kwestie na het formatteren niet meer aangeraakt is. Iets terughalen van de C schijf zal vrijwel onmogelijk zijn, maar van D en/of E zul je nog best wat terug moeten kunnen halen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen