Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2007 Delen Geplaatst: 20 januari 2007 Heeft ieman hier een verklaring voo\":\n \nDe ene keer als ik Computer opstart is mijn 2e schijf - zonder OS- wel zichtbaar en een andere keer weer niet.\nIs geen peil op te trekken wanneer wel of niet.\nKnap lastig, want daar staan al mijn belangrijke dingen op, programma\'s en duizenden foto\'s en alles wat belangrijk is.\nSchijf is een jaar oud denk ik en 300 gb.\nKijk, opsturen is natuurlijk geen probleem, maar het kan ook wat anders zijn.\nHet is in iedergeval geen stekkertje of zo, alles opnieuw uit/in geschoven, stekker gaan goed klemmend.\n \nGisteren heb ik computer meerdere keren opgestart, schijf kwam maar niet in beeld, ook niet bij schijfbeheer.\nBack-up Image van C teruggezet, was hij er weer.\nMaar dat was blijkbaar toeval want vandaag was hij er ook niet bij opstarten, maar 3e keer weer wel.\n \nDat kan natuurlijk niet, moet er wel op kunnen vertrouwen.\nDit is een paar dagen aan de gang.\n \nGisteren gelijk een Back-up Image gemaakt van mijn allerbelangrijkste partitie, op dvd dan heb ik dat nog als er wat met die schijf gebeurt. Ik moet daar toch niet aan denken zeg.\n \n(ik ben er overigens nog niet achter hoe dat progje heet wat alleen backups maakt van veranderingen in partities had ik ook eerder ergens gepost geloof ik, dan hoef je niet steeds alles opnieuw te backuppen, want dat duurt voor bijv. 60 GB al gauw een 4.5 uur, naar DVD)\n \nAls de schijf eenmaal in beeld is, blijft hij dat ook doen, geen aan uit kwestie, dan is het duidelijk een los contakt.\nNee het is alleen al je de volgende dag weer opstart, dan zie je hem wel of niet.\nVreemd.\nEr is uiteraard niet verder in de kast gerommeld\n \nIk gebruik Windows XP\n \nIemand die dit ook heeft gehad? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Test-tooltje downloaden van de fabrikants-site. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 IDE kabel vervangen en dan harde schijf testen met programma van fabrikant.\r\nLijkt er op dat de controller van de harde schijf defect is. Dus toch maar heel snel gaan backuppen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Kabels zijn nieuw, ik heb die ronde.\nIk kan ze voor de zekerheid eens verwisselen, als het aan de kabel zou liggen, moet ik windows af en toe niet kunnen opstarten, dat is de andere schijf.\nHet fabrieks tooltje zegt dat alles goed is.\nMaar die ziet natuurlijk geen slechte verbinding, die dan wel en dan geen contact maakt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 De schijf is verder wel goed ingesteld ik bedoel als slave enz. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Zit net te denken dat het ook wel eens een klein probleempje kan zijn in de instellingen van je bios.\r\nSommige schijven hebben net ff iets langer de tijd nodig om te initialiseren.\r\nAls je nou in je Bios de harde schijven laat detecteren en vervolgens die instellingen in je bios opslaan, dan \"wacht\" het bios even op je 2e harde schijf, mocht die soms weer eens net ff iets te traag op gang komen. Anders krijg je een \"Secundary harddisk fail\" als de schijf echt niet gedetecteerd kan worden tijdens het opstarten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Het ligt naar mijn ervaring meestal aan de schijf; testtooltje downloaden van het schijfmerk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2007 [QUOTE=willem1940;289235]Het ligt naar mijn ervaring meestal aan de schijf; testtooltje downloaden van het schijfmerk.[/QUOTE]\r\n\r\nHeeft ie dus al gedaan. Tooltje zegt dat de schijf goed is. Dus moet er verder gezocht worden naar mogelijke oorzaken.\r\nOmdat de schijf onregelmatig gedetecteerd wordt zou het een probleem kunnen zijn met het herkennen in het bios. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 Denk dat het probleem uit de wereld is, het gaat al dagen goed.\nAantal dagen geleden de kabels goed nagekeken, althans of ze goed ingeschoven waren, waren ze uiteraard, ben ik aardig secuur mee.\nHet zijn nieuwe kabels, rond, en vrij nieuwe schijven.\nAlles even opgeschreven en gewoon de kabels verwisseld.\nNiets veranderd in Master/Slave, ook niet de jumpers op de schijven.\nZou je zeggen dat nu de schijf met OS steeds niet zou werken, maar nee, alles werkt weer als vanouds, met dezelfde kabels.\nZo zie je maar weer, computers zijn soms rare dingen.\nStof is het ook niet geweest, want ik houd de kast aardig schoon.\n \nIn iedergeval iedereen weer bedankt voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen