Ga naar inhoud

Meerdere routers/switches

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn Xbox 360 aansluiten op internet, maar de wireless router staat in het kantoor bij de twee computers. Aangezien het niet mogelijk is om een kabel naar boven te trekken vanuit het kantoor, moet ik ergens in de meterkast waar het modem staat een kabel naar boven trekken. Maar ik heb dus al een wireless router. Kan ik vóórdeze router een switch zetten, in de meterkast? Of moet per se de router als eerst? Of kan ik de router in de meterkast zetten en de switch in het kantoor? Dat laatste wil ik liever niet, omdat ik met de laptop vooral in het kantoor zit, dus ik weet niet of het signaal dan sterk genoeg blijft. En als ik gebruik maak van een switch, kan ik dan nog steeds via het netwerk bestanden ftpen naar mijn Xbox of nog een computer die op mijn kamer erbij komt?\n \n* Zie [URL=\"http://www.freewebs.com/maxim102/opstelling.JPG\"]HIER[/URL] voor de opstelling!
Link naar reactie
Wat je kunt doen : een nieuwe router kopen, die in de meterkast zetten, de instellingen van de oude overnemen daarvandaan via lan naar lan op oude router (dus niet meer op de wan poort).\nEn van de nieuwe router kun je een kabel naar boven doen.\nJe zou e.v.t. ook een wifi router kunnen nemen, dan kun je met je laptop overal in huis internetten.....\nEn over je eerste vraag : eerst het MODEM dan een ROUTER daarna maakt niet veel meer uit, of het nou een switch/hub of router is (als je dan maar niet de wan gebruik)
Link naar reactie
ik heb het iets gesplitst en kommentaar geschreven\r\n\r\n1. Ik wil graag mijn Xbox 360 aansluiten op internet, maar de wireless router staat in het kantoor bij de twee computers.\r\n2. Aangezien het niet mogelijk is om een kabel naar boven te trekken vanuit het kantoor, moet ik ergens in de meterkast waar het modem staat een kabel naar boven trekken.\r\n3. Maar ik heb dus al een wireless router. Kan ik vóór deze router een switch zetten, in de meterkast? Of moet per se de router als eerst?\r\n4. Of kan ik de router in de meterkast zetten en de switch in het kantoor?\r\nDat laatste wil ik liever niet, omdat ik met de laptop vooral in het kantoor zit, dus ik weet niet of het signaal dan sterk genoeg blijft.\r\n5. En als ik gebruik maak van een switch, kan ik dan nog steeds via het netwerk bestanden ftpen naar mijn Xbox of nog een computer die op mijn kamer erbij komt?\r\n\r\nDe router is dus een combi van draad en draadloos.\r\n\r\nde router is ook het eerste wat je na je modem krijgt (deze deelt namelijk je ip adressen uit)\r\nDan is vraag 3 dus niet mogelijk.\r\n\r\nVraag 4 is mogelijk, maar kijk even hoe sterk het signaal in kantoor nog is. Het is van belang hoe minder muren ertussen zit hoe beter.\r\n\r\nHoe ligt nu de kabel van modem naar router\r\n\r\nde router heeft vermoedelijk meer dan 1 lan (kabel) aansluiting.\r\n\r\nZit even door te denken.\r\n\r\nJe kan van kantoor terug naar de meterkast en door gaan naar de plaats van xbox. (zonder de kabel door te knippen, zal binnen de 30 meter blijven)\r\n\r\nvraag 5 de switch is eigenlijk een domme router. Hij zorgt voor het doorgeven van het ethernet signaal en meer niet. Dus je lokaal netwerk blijft 1 deel (behalve als je je switch voor de router zet)\r\n\r\nkort\r\n\r\nvraag 1 is mogelijk\r\nvraag 2 kan je wel een kabel terug trekken en door naar boven\r\nvraag 3 onmogelijk (deling van je lokaal netwerk)\r\nvraag 4 is ook een mogelijkheid (ik heb ergens anders het anders opgelost)\r\nvraag 5 ja
Link naar reactie
Oke, bedankt! Dan zal ik dus de router in de meterkast moeten leggen en de switch in het kantoor. Zomaar een kabel terug leggen gaat namelijk niet zo heel makkelijk, zou dan onder de vloer door moeten en dan door het plafond in de meterkast, terwijl daar toch al een kabel ligt. Met de verbouwing zijn namelijk alle draden onder de vloer bij de vloerverwarmingen komen liggen, netjes weggewerkt dacht ik, maar makkelijk iets erbij doen gaat dus zo makkelijk niet meer....
Link naar reactie
Als je met de laptop alleen in het kantoor zit zou je het volgende kunnen doen:\nrouter in de meterkast, kabel van router naar boven op xbox. Van router naar kantoor op de switch. En nu het belangrijkste: monteer een biquad op de router antenne aansluiting als het mogelijk is (als je de antenne er af kunt halen)\nBiquad kun je zelf maken, en kost +/- 10 euro.\nKijk voor b.v. biquad eens op [url]www.pe2er.nl[/url] dat is een antenne met +/_ 8dbi versterking: dat houd in dat je router 2 keer zo ver komt met wifi :) ......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...