Ga naar inhoud

2x pc via kabel / 1x laptop draadloos

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort een laptop kopen die is voorzien van een (draadloze) netwerkkaart. Ik heb 2 pc\'s die gewoon via een kabel zijn verbonden met internet via een sitecom router (niet draadloos). Hoe kan ik nu mijn laptop draadloos verbinden met het internet? Moet ik een nieuwe router kopen of is er een andere truc.\r\n\r\nalvast bedankt.
Link naar reactie
de minimale hardware die je erbij kunt kopen is een access point\r\n\r\nje kan ook een router met een draadloze mogelijkheid kopen en deze router aan de kant zetten\r\n\r\nbij een losse access point (ap) wel denken om de ip range hetzelfde te maken \r\n\r\nook het ip nummer van de ap buiten de dhcp range vast zetten\r\n\r\ndenk ook aan de beveiliging van je netwerk (zowel bij ap als w router)
Link naar reactie
ik zou gewoon je router vervangen, een access point is zowat even duur en moet je (waarschijnlijk) weer instellingen gaan doen met je ip range.\r\nNaar mijn weten hebben ook niet veel winkels nog access points op voorraad (kan me vergissen hoor ;) )\r\nGewoon lekker 1 apparaat lijkt mij handiger en niet specifiek een duurdere oplossing.
Link naar reactie
Je hoeft niks te instaleren :)\n\nZorg dat je in het config van je nieuwe router komt : dus door ip adres van je router intypen in je browser.\nZorg eerst dat je kunt internetten met de bedraade pc\'s , pas dan ga je verder met het wifi gebeuren\nNormaal gesproken staat dhcpserver altijd aan op nieuwe routers, dan is het dus inpluggen en gaan :) (werkt alleen bedraad) en het wifi gebeuren komt pas daarna aan de orde.\nLaat maar weten wat er niet lukt, ohh ja reset je wel even je modem nadat je je nieuwe router aangesloten hebt)\nAls je preciese vragen hebt geef je ze maar, dan krijg je wel antwoord ;)\n\n(ik krijg morgen ook mijn wrt54gl binnen :)\n\n\np.s. ik kom er zo op terug ;)\nBen ik weer :) om in te loggen op je router heb je het volgende nodig : ip adres =\n192.168.1.1 (standaart ip adres van de wrt) dus type dat in je browser, als het goed is kom je er dan in .\nMaar i.d.d er staat hier wel iets over instaleren, maar of dat nodig is ?? Dat weet ik als het goed is morgen !!!!
Link naar reactie
Ben je al in het config scherm geweest van de router: dus door het ip adres van de gateway/router/linksys in te typen in je browser?\nDaar kun je op het tabblad wireless alle wifi instellingen instellen: spreekt voor zich: TIPS: kies een vast vrij kanaal, neem een unieke ssid naam, en gebruik beveiliging, echter zal je deze key ook moeten gebruiken op je laptop daar je anders geen verbinding krijg...\nLaat het maar horen ;)
Link naar reactie
Dan kun je nu via wireless tabblad wifi instellen: bij basic wireless stel je je kanaal (kies een vrij kanaal) in en ssid naam. Dan APPLY. Wireless security stel je hem even in op 64 bits wepkey (ga je later maar eens veranderen naar wpa o.i.d.) en bij key 1 zet je dus een code (schrijf hem even op ;) ) 10 hex getallen , dat wil zeggen A t/m F en 0 t/m 9 doe voor de grap 0123456789 dan weer APPLY.\nnu ga je het eens proberen met laptop, om te kijken wat er in de lucht zit ?!?!\n\n[edit] pas ook in administration je wachtwoord even aan, en schrijf dit ook even op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...