Ga naar inhoud

Linux-XP-desktop

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Gedownload (iso) ontzettend langzaam, veel uren en CD gebrand; was een USA-downloadsite.\r\n\r\nHeeft zo te zien alleen maar Engelse taal, opstart-teksten puur \"technisch\" dus geen mensentaal.\r\n\r\nNet als bij Pardus, voor mij verwarrende dialoog over \"dual boot\", waardoor ik de vorige keer mijn windows molde en dat ga ik niet nog eens riskeren.\r\n\r\n\"Normale\" linuxen gaan automatisch uit van Dual Boot, als er al een systeem op je compu zit en verspillen daar geen tekst aan.\r\n\r\nCD afgevoerd.
Link naar reactie
[QUOTE=Wpmhia;289206]Sterker nog, zonder bootloader kan een linux systeem niet werken, dus je zit altijd vast aan ofwel grub ofwel lilo.\r\nMet problemen met je bootloader ben je trouwens nooit je windows partitie kwijt.\r\nKijk voor informatie over grub op de Wiki van Pardus[/QUOTE]\r\nNee, ik doe dat anders; pak alleen de Linuxen die automatisch plural boot regelen als er bestaande systemen op een computer reeds aanwezig zijn. \r\n\r\nAan een uitleg in niet-mensentaal hoe ik dat zelf kan programmeren heb ik, als niet-techneut, niets dus zulke Linuxen sla ik dan over.
Link naar reactie
Plenty gelezen maar het was geen mensentaal dus moest ik het opgeven.\r\n\r\nEn nee, na 1 foute ervaring raak ik geen partitie meer kwijt, maar stop direct de installatie als er discussie over het booten in scherm dreigt te verschijnen en dat is zo vroeg dat Linux zich zonder verdere gevolgen terugtrekt.\r\n\r\nDe meeste Linuxen regelen plural boot stilzwijgend en van die \"meeste\" zal ik het dus moeten hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...