Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 als ik de hardeschijf formateer kan ik hem dan als 2 de schijf gebruiken zonder systeem erop Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Ja dat kan,ingeval van een ide schijf zet je hem erbij als slave. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2007 wat is een ide schijf, het is gewoon een oude hardeschijf uit een oude computer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2007 IDE-schijf heeft net als de CDRomdrive,een breede flatcable aansluiting.\n \nKijk hier maar even.\n \n[URL]http://64.233.183.104/search?q=cache:4IpH4bqDDNIJ:www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hardeschijf_vervangen_imaging_windows.html+IDE+schijf&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1&lr=lang_nl[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 om hem als slave te gebruiken ,kan ik dat doen door middel van die flatcable als tweede \r\nwant hij van het moederbord rechtsstreeks naar de hardeschijf er zit nog een mogelijk aan die kabel om iets op aan te sluiten oals een 2 hardeschijf , of moeet ik nog iets ergens anders veranderen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Je kunt hem op dezelfde flatcable aansluiten,maar ook op de flatcable waar de CD\\DVDRom op zit.\nBen nog niet overtuigd,welke aansluiting de beste is t.a.v. de snelheid.\n \nKijk maar eens wat het beste bevalt,of neem de flatcable welke het meest in de buurt zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Als je moederbord je hardeschijf niet automatisch herkend moet je misschien iets veranderen in de bios, maar ik zou zeggen:\r\neerst er in zetten en kijken of hij zo werkt, doet hij het niet vraag maar even hoe je dan via de bios de detectie moet activeren... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2007 2e harde schijf aansluiten op dezelfde kabel als de nieuwe harde schijf. \r\nWel even op de schijf de jumper goed zetten voor Slave-mode.\r\nAls je hem aansluit bij de cd-rom, verlies je aan snelheid omdat bij IDE alle aangesloten apparaten net zo snel gaan als het langzaamste apparaat op die kabel. (CD-rom, DVD etc is maar ATA 33)\r\nAls het echter een schijf is die al wat ouder is (ATA 66), zou ik hem wel bij de cd-rom op de kabel zetten, omdat anders de oude schijf de snelheid van je harde schijf nadelig beïnvloed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2007 heb je ook een flatcable met drie aansluitingen want er zit nu een lezertje en een schrijfertje op het is een oude pc van wel 8 jr oud .of zoals jullie zeggen een slave van maken in de jumper , zit die jumper aan de harde schijf zelf Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2007 [QUOTE]heb je ook een flatcable met drie aansluitingen want er zit nu een lezertje en een schrijfertje op [/QUOTE]\nVolgens mij bestaan die niet.\nAls he goed is heb je 2 flatcable aansluitingen,een voor 2 schijven en een voor de lezer en schrijver,dus waarom een 3e aansluiting nodig\n[QUOTE]of zoals jullie zeggen een slave van maken in de jumper , zit die jumper aan de harde schijf zelf[/QUOTE]\nDe jumper zit aan de achterzijde van de schijf,dat is te zien op de site die ik gaf in post nr.4.\n \nVan links naar rechts de flatcable,de jumper en dan de spanning.\n \nOp de schijf zelf staat ergens een afb. waarop te zien is,hoe je de jumper moet plaatsen om hem als slave aan te sluiten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2007 [QUOTE=Wanderer;289791]Volgens mij bestaan die niet.\r\nAls he goed is heb je 2 flatcable aansluitingen,een voor 2 schijven en een voor de lezer en schrijver,dus waarom een 3e aansluiting nodig\r\n[/QUOTE]\r\nBestaat dat wel dan? Misschien heeft de TS SATA? Maja het is voor mij ook een raatsel..\r\nJupersettings voor master/slave/cable select/only dirve zit staat ook als het goed is op de HDD zodat je de jumper achterin zoals Wanderer al zei goed kan zetten.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 hier ben ik weer het is allemaal gelukt bedank voor de service Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen