Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2007 Delen Geplaatst: 17 januari 2007 Heeft er iemand een gedacht hoeveel % je ongeveer uitspaart als je je PC zelf samenstelt ? :?: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2007 Afhankelijk wat je met je pc gaat doen is er misschien wel eens kans dat je helemaal niks bespaart. Hoe zit het met je garantie ,en wat moet je voor je besturingssysteem betalen is ook erg belangrijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2007 Besparing moet je halen door alleen te nemen wat je echt nodig hebt en dat je later niet alsnog moet zitten upgraden. Je moet dus exact weten wat je wilt.\r\n\r\nEn het hangt er ook van af bij welke shop je het koopt, het prijspeil verschilt nogal per shop, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2007 Klopt, het is gewoon handig als je specifieke wensen heb B.v Een groote Hdd en goedde prossesor maar de videokaart kan bagger zijn \n\nMaar als je gewoon een kantoor PC wilt kan een Dell ook goed zijn en veel goedkoper omdat zij met groote getallen inkoopen en er zit altijd windows bij \n\nZelf stel ik altijd zelf samen omdat ik nou emaal zelf wil bouwen en Dell leverd zijn pc\'s niet in dozen van onderdelen zover ik weet \n\nConclusie : vaak goedkoper Hoeft Niet Licht er aan per Computer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Zit er veel verschil tussen een processor van 2 Ghz en 2,2 Ghz ? Om een spel te spelen heb ik minimaal 1,8 Ghz nodig. Om wat overschot te hebben zou ik dan 2,2 Ghz nemen. Ik zou een HD nemen van 160 Gb, 1024 Mb Memory en een goede grafische kaart. Welke combinaties zijn er goed (low-budget) ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2007 [QUOTE=RobinDC;287946]Zit er veel verschil tussen een processor van 2 Ghz en 2,2 Ghz ?[/QUOTE]0.2 GHz om precies te zijn. :mrgreen:\r\n[QUOTE=RobinDC;287946]Om een spel te spelen heb ik minimaal 1,8 Ghz nodig.[/QUOTE]Welk spel bedoel je daarmee?\r\n[QUOTE=RobinDC;287946]Om wat overschot te hebben zou ik dan 2,2 Ghz nemen.[/QUOTE]Let wel in het verschil tussen types processoren. Bij system requirements gaat men meestal uit van een Pentium 4. Een Athlon64 3500+ die op 2.2GHz loopt is daarentegen veel en veel sneller in games dan een Pentium 4.\r\n[QUOTE=RobinDC;287946]Ik zou een HD nemen van 160 Gb, 1024 Mb Memory en een goede grafische kaart.[/QUOTE]Hoe goed, die grafische kaart? D.w.z., op welke schermresolutie wil je gaan gamen?\r\n[QUOTE=RobinDC;287946]Welke combinaties zijn er goed (low-budget) ?[/QUOTE]Hoeveel wil je ongeveer uitgeven dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2007 [QUOTE]0.2 GHz om precies te zijn[/QUOTE]\r\n\r\nWaaraan merk je dat ?\r\n\r\n[QUOTE]Welk spel bedoel je daarmee?[/QUOTE]\r\n\r\nMedieval II\r\n\r\n[QUOTE]Een Athlon64 3500+ die op 2.2GHz loopt[/QUOTE]\r\n\r\nHad ik zo\'n beetje in gedachte\r\n\r\n[QUOTE]Hoe goed, die grafische kaart? D.w.z., op welke schermresolutie wil je gaan gamen?[/QUOTE]\r\n\r\nGeen idee\r\n\r\n[QUOTE]Hoeveel wil je ongeveer uitgeven dan?[/QUOTE]\r\n\r\n400 à 500 Euro, liefst dan nog scherm en Windows XP inbegrepen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2007 [QUOTE=RobinDC;287994]Waaraan merk je dat ?[/QUOTE]\r\n\r\nhaals eens 2.0 van 2.2 af wat heb je dan over?:P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2007 [QUOTE=RobinDC;287994]400 à 500 Euro, liefst dan nog scherm en Windows XP inbegrepen[/QUOTE]Da\'s te weinig, denk aan min. 700 euro voor een fatsoenlijk budget game-systeem met TFT-scherm en WinXP licentie.\r\n\r\nMet minder geld moet je op de tweedehands markt gaan kijken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Is dat wel te riskeren ? Waarom doet een gamer zijn PC weg ? Waarschijnlijk omdat er iets aan mankeert, niet ?\r\nIs volgend systeem nog iets waard ?\r\n\r\nmotherboard: dankzij de k8upgrade-vm800 bied deze pc veel uitbreidingsmogelijkheden \r\nasrock k8upgrade-vm800 \r\n- socket 754 for amd athlon™ 64 and sempron processors + socket 939 \r\n- fsb 800mhz (1.6gt/s) \r\n- supports hypertransport technology \r\n- supports amd cool\'n\'quiet™ technology \r\n- intergrated unichrome pro 3d graphics in via k8m800 chipset \r\n- 6 x usb2.0 ports \r\n- hybrid booster - asrock safe overclocking technology \r\nprocessor: amd sempron 2600+ x86, x86-64, mmx, 3dnow!, sse, sse2, sse3 \r\nmemory: 768 mb pc3200 ram (512+256mb) \r\nhard drive: 120 gb (80gb+30gb) (diamond) maxtor’s \r\nvideo card: point of view nvidia geforce 6600 le \r\nsound card: built in + ymf724e-v (yamaha) \r\ndvd reader \r\ncoolers : 2*(4 color) \r\nvoeding: 300 watt q-tec \r\ncpu cooler : niet de boxed one maar wel een grote, weet niet prcies welke . \r\n+onboard vga \r\n+windows xp professional legaal \r\n+blue cffl die meegaat op sound (instelbaar) \r\n+frontpanel met 2x usb en audio \r\n+uitbreidbaar naar athlon 64+ \r\n+Diskette station \r\n\r\nWat is dit nog waard ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen