Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2007 Delen Geplaatst: 8 januari 2007 Ik ben voor mijn werk bezig met een excell sheet, daar in moet je in de ene kolom een getal invoeren zodat in een andere kolom het resultaat komt.\r\nIk weet dat je dit doen moet met som, maar ik kom er niet uit.\r\nIk doe dan op de B kolom som= via het menu, klik vervolgens op de C (invoer) kolom en alles wat ik invoer zet hij ook neer.\r\n\r\nAlleen is het de bedoeling dat als ik bijvoorbeeld 2 invoer dat hij 2 optelt bij het laatste resultaat, en als ik -2 doe dat hij het er weer aftrekt. Het enige wat ik dus graag wil is kortweg optellen en aftrekken.\r\nIk hoop dat ik het zo goed uitleg, wiskunde bij mij is een enorme ramp dus de formules zijn voor mij abracadabra...\r\n\r\nWat is de formule hiervoor ?\r\n\r\nkolom 1 product || kolom 2 aantal || kolom 3 invoeren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2007 gewoon in de cel waar het resultaat intypen in de formulebalk\n\n= (cel waar waarde in staat) + of - en dan het getal\n\nen dan enter\n\nEn als je het resultaat weer verder er bij op wilt tellen doe je toch nog een keer + resultaat\n\nDus Resultaat = Invoer + Getal + resultaat\n\nOf bedoel je dit niet??\n\nZie net dat resultaat niet wil, want dat is de uitkomstcel.... maar kun je wel resultaat van maken in andere cel..... betekent wel één cel extra Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2007 Misschien vind je hier wat je zoekt.\r\n\r\n[url]http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/cursus_excel/1[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2007 sorry, maar zo te zien telt deze alleen op en werkt hij per maand. Dat wil ik dus niet.\r\nop 1 regel moet de invoer zijn, plus of min moet hier mogelijk zijn. en de andere de uitkomst. Als ik dan een dag later weer er wat bij wil tellen of af wil trekken dan moet ik dat kunnen verwerken.\r\n\r\nBedoeling is om de uren te tellen die op een project worden gemaakt. de min functie is om eventuele fouten te herstellen.\r\n\r\nZelf ben ik absoluut niet handig met dit soort dingen daarom vraag ik hier een voorbeeld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2007 gebruik 1 kolom voor de invoer, zet in een andere kolom je verwijzingsreeks met de daarbij gewilde berekening.\nBijvoorbeeld voer je in kolom 1 de getallen in. In een tweede kolom verwijs je naar de reeks en wat hij moet doen =som(a1 a20) geplaats in bijv cel c1 geeft dat alle waarden die je invult in de cellen a1 t/m a20 worden opgeteld en de uitkomst wordt gegeven in cel c1.\n\nAnder voorbeeld: =SOM(AK6+AL6+AM6)/3 geeft dat de invoer van cellen ak6, al6 en am6 bij elkaar opgeteld worden en die uitkomst gedeeld wordt door 3\n\nLastig uit te leggen zonde exell voor mijn neus maar misschien is dit wat je zoekt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2007 het begint te schemeren. ik ga hier wat mee proberen. :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2007 FF voor de duidelijkheid cyber2001.\n\nHij HOEFT alleen maar op te tellen.\n\n2 + 4 = 4\n4 + -2 = 2\n\nJust in case... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2007 cyber2001,\r\n\r\nWat jij wilt, moet met een stukje code.\r\nZie onderstaande:\r\n\r\nRechtermuis knop op de tab van het werkblad, Programmacode weergeven)\r\nPlak in het rechter gedeelte onderstaande code\r\n\r\n\r\n[CODE]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)\r\nIf Target.Address = \"$A$1\" Then\r\nRange(\"B1\") = Range(\"B1\") + Target\r\nEnd If\r\nEnd Sub[/CODE]\r\n\r\n \r\nA1 is de invoer\r\nB1 is het resultaat\r\n\r\nWil je dit anders dan moet je deze bijstellen naar behoefte.\r\n\r\nGroet Ad. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen