Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2007 Delen Geplaatst: 7 januari 2007 Ik wil graag een kort filmpje als intro op mijn website plaatsen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Alvast een paar vragen waar ik zowieso tegen aanloop:\r\n\r\n- moet ik die intro pagina uploaden als index.htm? en zo ja, hoe zorg ik er dan voor dat die intro automatisch over gaat in de echte indexpagina wanneer het filmpje dat ik als intro wil gebruiken afgelopen is?\r\n- in wat voor formaat moet ik het filmpje opslaan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2007 Dit kan bijvoorbeeld met Flash, en in het flash filmpje kun je aangeven dat hij na de intro de pagina moet laden.\r\nMakkelijker is om onder de intro een knop te zetten die bezoekers kunnen gebruiken om de intro over te slaan (niet iedereen is er van gediend) en zo naar de pagina te gaan.\r\n\r\nJe kunt ook een Mpeg of AVI bestand inbakken in je pagina, even googlen leverde dit op:\r\n[url]http://forum.moerstaal.nl/showthread.php?t=3272[/url]\r\n[url]http://www.leejoo.nl/tips-tricks/tips-tricks.htm[/url]\r\n\r\nMisschien kun je hier wat mee.\r\nWellicht is het handig om de intro als keuze op de website zelf te zetten.\r\n\r\n\r\nJe eerste pagina moet altijd index.htm of .html heten. Vandaar uit werk je verder. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2007 Oke, bedankt.\r\n\r\nBen inmiddels bezig om een intro te maken in Frontpage. Maar hoe zorg ik ervoor dat als mijn introfilmpje is afgelopen de bezoeker automatisch wordt doorgelinkt naar de site zonder ergens op te hoeven klikken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2007 In frontpage kan je dat doen via pagina eigenschappen. dus noem je intro index.htm en de pagina waar je werkelijke begin pagina op staat index1.htm\n \nHoud er wel rekening mee dat niet veel mensen een intro willen zien, de meest gebruikte knop is skip intro namelijk.\nZonde van dat vele werk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2007 Ja, dat met die namen dat heb ik gedaan. Maar de vraag blijft nu: hoe laat ik index (de intro dus) automatisch overgaan in index1 wanneer mijn introfilmpje is afgelopen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2007 Een overgangseffect tussen pagina\'s maken [LIST=1]\n[*]Klik terwijl u in de [B]paginaweergave[/B] bent onderaan in het documentvenster op [B]Ontwerpen[/B] [IMG]http://office.microsoft.com/global/images/default.aspx?AssetID=ZA060436181043[/IMG].\n[*]Klik op [B]Overgang tussen pagina\'s[/B] in het menu [B]Opmaak[/B].\n[*]Klikt op de gebeurtenis in het vak [B]Gebeurtenis[/B] om het overgangseffect in te stellen.\n[*]Klik in het vak [B]Overgangseffect[/B] op het type overgangseffect dat u wilt gebruiken.\n[*]Typ in het vak [B]Duur[/B] het aantal seconden dat het overgangseffect moet duren.[/LIST]\nsucces Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2007 ik denk dat je dat met javascript het beste kunt doen. Demo\'s maken met frontpage doe ik nooit dus ik weet dat niet. Ik maak ze met flash, al heb ik op mijn eigen website er van af gezien om een intro te plaatsen.\r\n\r\nProbeer dus eens te zoeken op javascripts. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen