Ga naar inhoud

werkgroep naam veranderen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hoi hoi \r\n\r\nik had een vraagje en hoop dat jullie me kunnen helpen \r\n\r\nik heb een verbinding gemaakt tussen me laptop en me pc zodat ik makkelijk bestanden kan overzetten \r\n\r\nvraag 1 hoe kan ik alleen de werkgroep naam veranderen \r\n\r\n\r\nvraag 2 als je op mijn netwerklokaties druk daar heb ik alles verwijderd maar hoe krijg ik dat terug \r\n\r\nvraag 3 ik heb wel alles verwijderd uit mijn netwerklokaties maar als ik op zoeken naar computer in werkgroepen druk vind hij nog alles \r\n\r\nvraag 4 dit loopt allemaal tussen me pc en laptop via een router \r\nis dit wel veilig inverband met ongenode gasten ? \r\nde router zelf is wel beveiligt via mac filtering enz\r\n\r\nik hoop dat jullie me kunnen helpen mvg karel\r\n\r\nps sorry voor de spelling fouten ik heb dyslexie
Link naar reactie
1.\r\n\r\nHet principe van werkgroepen werkt een beetje anders. Je kunt computers in werkgroepen zetten. Wanneer je een andere werkgroep opgeeft word die gewoon gecreeert. Wanneer er geen PC\'s aanstaat bestaat er dus ook geen werkgroep. Een softwarematige materie dus.\r\nJe kunt gewoon naar de eigenschappen van de computer gaan, en daar de netwerkeigenschappen opzoeken en daar een ander werkgroepnaam opgeven. Doe dit bij alle PC\'s die in hetzelfde werkgroep moeten functioneren en u hebt een nieuwe werkgroep gecreeert.\r\n\r\n2. + 3.\r\n\r\nHier weet ik niet het antwoord op. Maar omdat ik het zelf erg lastig vind werken om alles via Mijn netwerklocaties te doen heb ik het anders aangepakt: Allemaal een duidelijke computernaam en dan een snelkoppeling naar de pagina met computers in de werkgroep die je in vraag 1 hebt aangemaakt.\r\n\r\n4.\r\n\r\nHier zijn al heel veel topics over geweetst.\r\nHoud met de volgende rekening:\r\n- Wachtwoord op de admin van de router.\r\n- SSID broadcast uitzetten.\r\n- WPA 2 beveiligen.\r\n- Alleen de PC\'s toelaten die toegang hebben middels MAC filtering.\r\n\r\nWil het dan toch zover komen zorg dat de gedeelde mappen op alle computers in het netwerkje niet zijn aan te passen door netwerkgebruikers (vinkje onder de gedeelde naam).\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...