Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Delen Geplaatst: 6 januari 2007 ik ben bezig om opzolder draadloos internet aan te leggen ,nu heb ik 2 netgearadapters en een sitecom router wl 535 .ik heb eerst de router beneden aangesloten op mijn pc met vaste kabel dit ging goed nu ben ik bezig de 2de pc via de router aan te sluiten dit gaat minder lekker maar dit komt voornamelijk omdat ik het niet begrijp hoe vaak ik de handleiding ook doorlees ,beneden op mijn pc kan ik in de router komen daar kan je van alles instellen maar ik heb geen idee wat nou belangrijk is .op de pc boven heb ik de usb adapter geinstaleerd dan kom ik in het scherm van sitecom en zie dan wel dat sitecom en netgear erin staan en ook nog andere routers maar bij het verbinden krijg ik maar een lage verbinding (gele balkjes )en soms groene balkjes en een iets betere verbinding .kan iemand mij eens duidelijik uitleggen hoe ik de router moet instellen om op zolder een betere verbinding te krijgen?ik snap het echt niet meer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 [quote]ik snap het echt niet meer[/quote]\r\nDan ben je niet de enige.. Even je verhaal indelen door middel van goed gebruikte leestekens en eventueel alinea\'s leest een stuk fijner. :|\r\n\r\nOm het kort samen te vatten:\r\nJe krijgt wel verbinding, maar de sterkte van de verbinding is dus behoorlijk laag?\r\n\r\nOpzich kan je daar niet heel veel aan doen. Veel draadloze routers hebben antennes die je kan richten, door deze richting de pc\'s te richten kan je de verbinding iets opkrikken.\r\n\r\nDe slechte ontvangst kan ook aan de ontvanger zelf liggen, USB ontvangers staan helaas niet bekend om hun geweldige kwaliteit op dat punt.\r\n\r\nZorg er ook voor dat er geen andere apparaten op dezelfde hub zitten als de ontvanger. Zeker als het andere apparaat een hoop stroom verbruikt, kan dat ervoor zorgen dat de USB ontvanger te weinig stroom krijgt om zijn werk goed te kunnen doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 Die gele/groene balkjes hebben te maken met de ontvangst van je draadloos netwerk.\nVolgende: meestal kun je alleen in je router komen als er een kabel tussen zit, om de instellingen te wijzigen. (veiligheidsreden: anders fietst er iemand langs met notebook en die zet je router even op zijn kop :) )\nOm beter bereik te krijgen moeten de antennes gelijk staan om het beste rendement te behalen. Je wilt van boven naar beneden?!? Dan leg je de antennes horizontaal. (rommel daar maar eens mee)\nOok moet je router niet bij staal/ijzer in de buurt staan, en ook niet in een meterkast. Liefst gewoon midden in je kamer :)\nLaat maar weten of het duidelijk is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 het probleem voor mij is dat ik niet weet wat nu de beste optie is , moet ik de usb adapter gebruiken of gebruik ik alleen de net gear adapters .\r\n \r\nik weet dat ik met die netgear verbinding kan maken ,dat heb ik al eens gedaan maar omdat ik in mijn kabelmodem maar 1 internet stekker kon doen heb ik die router gekocht .\r\n\r\nik zit al een hele dag te rommelen door steeds wisselende instellingen te proberen ,en nu daarnet had ik op zolder wel verbinding (gele balkjes ) maar ik heb het bange vermoeden dat ik op iemand anders zijn netwerk zat ,ik kon nl mijn eigen verbindingen niet vinden in het lijstje ,netgear en sitecom .\r\n\r\nde router staat in de huiskamer achter de tv boven op het modem en het signaal moet helemaal naar zolder (2 betonnen vloeren) in principe zou het met die netgear adapters moeten lukken want die zitten in het stop contact .\r\n\r\nik ben bang dat ik al zoveel heb lopen klooien in de instellingen van de router dat er niets anders opzit om hem te resetten en alles overnieuw te instaleren . Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen